Paskelbti itin ambicingi „Fisker“ elektromobilių planai: pirmieji modeliai atrodė nuostabiai, o dabar ketina perspjauti net ir „Tesla“ ()
Prieš kelerius metus visas pasaulis seilėjosi pamatęs „Fisker Karma“ – nuostabiai atrodantį elektromobilį, kuris stulbino savo išvaizda, tačiau visiškai nežavėjo techninėmis savybėmis, surinkimo kokybe ir kaina. Pirmieji „Fisker“ įmonės blynai kiek pasvilo, tačiau įmonės vadovų tai neatgrasė. Priešingai – jie nesustojo ir toliau kuria naujus modelius. O jie atrodo, švelniai tariant, įspūdingai. Bent jau tas, kurio išvaizda žinoma – „EMotion“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Henrikas Fiskeris, įmonės įkūrėjas ir savininkas, neseniai pasikalbėjo su „Autocar“ leidinio žurnalistu ir pranešė, kad „Fisker“ šiuo metu dirba ties trimis automobiliais. Jo manymu, tokia koncepcija turėtų remtis kiekvienas gamintojas: ateityje žmonės prieš kiekvieną kelionę pasirinks skirtingą ir būtent tai kelionei geriausiai tinkančią transporto priemonę. Tai gali būti elektrinis dviratis, paspirtukas, nuosavas automobilis, taksi, trumpam išsinuomotas automobilis ir pan.
„Aš netikiu senuoju idealu, kai kažkas sako: „Mes gaminsime tik sportinius automobilius – tai mūsų išskirtinumas“. Ateityje tai neveiks. Žmonės turės keturis ar penkis judumo būdus ir, jeigu jie mėgsta jūsų prekės ženklą, turite suteikti visus jiems reikalingus tą patį logotipą turinčius įrankius“, – teigia H. Fiskeris.
Tai ambicinga idėja, apie kurią konkrečių žinių kol kas nėra. „Fisker“ atstovai anksčiau yra užsiminę, jog kuria 40 tūkst. JAV dolerių kainuojantį elektromobilį, kuris būtų gaminamas serijiniu būdu ir patenkintų daugelio vairuotojų poreikius.
Kaip atrodys toks automobilis, galima nuspėti pažvelgus į „Fisker EMotion“ koncepciją, parodytą kiek anksčiau.
Kiek realūs yra „Fisker“ planai? „Tesla“ savo, kaip automobilių gamintojo, gyvenimą pradėjo nuo išskirtinių ir labai brangių automobilių – „Roadster“, „Model S“, „Model X“ ir tik praėjus dešimtmečiui nuo veiklos pradžios rinkai pasiūlė pigų elektromobilį „Model 3“, kuris kaina gali konkuruoti su kitais rinkoje esančiais modeliais. Nepaisant „Model 3“ gamybos sunkumų ir vėlavimų pristatyti modelius užsakovams, „Tesla“ yra vienas didžiausių elektromobilių pardavėjų visame pasaulyje.
„Fisker“ iki to dar trūksta labai daug. Jeigu po metų ar dviejų „EMotion“ už 40 tūkstančių ir išvys gatves, jis susidurs su didžiule konkurencija tame kainų segmente: jau dabar čia siaučia antros kartos „Nissan LEAF“ bei naujokai „Volkswagen e-Golf“, „Hyundai Kona“, „Renault Zoe“, „Chevrolet Bolt“ bei kiti modeliai, galintys įveikti po 300 ir daugiau kilometrų viena įkrova. Jų skaičius didėja kasmet, o kainos – priešingai, augti nėra linkusios. Be to, visi išvardyti modeliai jau šiandien kainuoja mažiau nei 40 tūkst.
Todėl „Fisker EMotion“ vargu ar taps populiariu „entry-level“ modeliu. Tai tarsi „Alfa Romeo“ klasikinių vidaus degimo variklį turinčių automobilių pasaulyje – brangesnis už konkurentus, kai kuriose vietose tobulesnis, gražesnis, labiau išskirtinis, tačiau bendrąja prasme – prastesnis. Ar daug „Alfa Romeo“ parduodama pasaulyje? Nelabai, bent jau dabar. Todėl vargu ar „Fisker“ turi šansų sukelti revoliuciją –šiam gamintojui geriausiu atveju numatoma niša su keliais tūkstančiais pardavimų per metus.