„Toyotoje“ darbinęsis lietuvis papasakojo, kokia griežta tvarka taikoma gamykloje: neįmanoma, kad naujas automobilis būtų be saugos pagalvių ()
Tragedija, kai visiškai naujam „Toyota CH-R“ susidūrus su stirna ir nulėkus nuo kelio neišsiskleidė nė viena oro pagalvė ir žuvo jauna mergina, sukrėtė ir užsienio šalyse gyvenančius tautiečius. Vienas jų, ieškantis darbo automobilių gamybos srityje ir aplankęs „Toyota“ gamyklą Didžiojoje Britanijoje neslepia, kad pasigirdusios spekuliacijos apie tai, kad galimai automobilyje apskritai nebuvo saugos pagalvių, jo akimis žiūrint yra visiška netiesa.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tokių kalbų, kad „neįdėtos saugos pagalvės“, net negali būti, nes viskas gamykloje stebima kamerų, skaičiuojama kiekviena detalė“, – akcentavo DELFI savo įspūdžius ir nuomonę išdėstęs Albertas (vardas pakeistas skaitytojo prašymu, redakcijai žinomas).
Pašnekovas neslėpė, kad Jungtinėje Karalystėje „Toyota“ atsakingai žvelgia į kiekvieną su įmonės vardu susijusią detalę, pradedant nuorodomis valstybiniuose keliuose, kaip patekti į gamyklą, baigiant idealia tvarka automobilių stovėjimo aikštelėje.
„Maždaug pusę gamyklos teritorijos užima stovėjimo aikštelė, kurioje griežtai laikomasi vienpusio eismo taisyklių. Be to, jei išlipę iš automobilio esame tikslo link įpratę eiti bet kaip, o čia visi tvarkingai apeina aikštelę taip, kaip nubraižyta, nors tikrai būtų galima „kirsti kampus“ ir tikslą pasiekti greičiau“, – pasakojo įspūdžius vyras.
Tvarkos laikomasi visur, net, pavyzdžiui, rūkaliai dūmą užsitraukia tik pasiekę specialias rūkantiesiems skirtas vietas, ne anksčiau.
Pradeda nuo darbuotojų
Į gamyklą, pasakojo Albertas, patenkama tik turint vardinį leidimą. Jokiais kitais būdais įeiti nepavyks nei dėl galiojančios saugos sistemos, nei dėl gamyklos teritoriją juosiančios aukštos tvoros.
„Kol laukiau mane pasitiksiančios darbuotojos, mačiau, kaip tikrinami nauji „Toyota Auris“ modeliai. Testavime nebuvo nė vieno jauno žmogaus, visų inžinierių amžius siekė maždaug 50-55 metus. Žinant britus, greičiausiai jie toje įmonėje pradirbo po gerus 20 metų ir tikrai išmano, ką daro“, – akcentavo pašnekovas.
Pasak vyro, ypač daug dėmesio skiriama darbuotojų atrankai. Daugiau nei dvi valandas trunkantis testas prasideda nuo elementarių dalykų, tačiau baigiasi psichologinėmis užduotimis, buvo sprendžiamos darbo vietoje kilusių nesusipratimų situacijos, skaičiuojami produkcijos kaštai, nustatinėjami trūkumai pagal esamus kriterijus ir t. t.
„Ką visa tai reiškia? Ogi tai, kad norint patekti bent jau į antrą atrankos etapą, reikia parodyti, kad tau netrūksta loginio mąstymo ir atsakomybės. Tai jeigu „Toyota“ taip atsakingai renkasi darbuotojus, vargu ar įmanoma, kad būtų leistas tokio dydžio nesusipratimas – neįdėtos saugos pagalvės“, – gūžčiojo pečiais Albertas.
Jis tikino, kad nebijo būti apkaltintas dėl to, kad gina „Toyota“ dėl to, kad bando įsidarbinti gamykloje ar tiesiog yra ženklo gerbėjas. Anot jo, atmetus viską, po apsilankymo „Toyota“ gamykloje sunku paneigti aukščiausius reikalavimus, taikomus tiek žmogiškiesiems ištekliams, tiek galutiniam produktui.