Kodėl automobiliai negaminami iš nerūdijančio plieno? Juk būtų smagu turėti visiškai rūdims atsparią mašiną  (49)

„Mazda MX-5“, „Alfa Romeo Spyder“, klasikiniai „Fiat 500“ bei „MINI“ ir daugybė kitų automobilių turi vieną didžiulį trūkumą - jie greitai rūdija. Žinoma, pramonė jau kurį laiką turi sprendimą - plieninės automobilių kėbulo detalės yra galvanizuojamos, dengiamos specialiais gruntais, dažais ir laku. Tačiau juk žmonija turi ir metalo, kuris iš esmės yra atsparus korozijai - kodėl nerūdijantis plienas naudojamas gaminti kriauklėms, bet ne automobilių kėbulams?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Iš tiesų būtų smagu turėti automobilį, kuris yra visiškai atsparus korozijai, tačiau kartu yra tvirtas, saugus ir nereikalauja daug priežiūros. Ir nemanykite, kad nerūdijantis plienas automobilių pramonės apskritai nedomina. 1981-1983 metais gamintas legendinis „Delorean DMC-12“ turėjo nedažytą nerūdijančio plieno kėbulą. Tai šiam automobiliui suteikė dar vieną išskirtinį bruožą, lyg į viršų atsidarančių durelių ir Giorgetto Giugiaro dizaino būtų negana.

Nerūdijantis plienas yra naudojamas labai plačiai. Iš jo, tikėtina, yra pagaminta ir jūsų virtuvės kriauklė, peilių ašmenys, gartraukis ir kiti daiktai. Nerūdijantis plienas nėra visiškai atsparus korozijai, tačiau įprastomis sąlygomis iš jo pagaminti daiktai nepakitę gali išlikti šimtus ar net tūkstančius metų. Tai kodėl jis nėra naudojamas automobilių pramonėje?

Iš tiesų atsakymas nėra labai sudėtingas. Minėjome „Delorean DMC-12“, kuris yra išties įdomus, tačiau pažvelgę iš arti pamatysite, kad jo paviršius yra labai nelygus. Išlaikyti nesubraižytą, blizgantį DMC-12 buvo labai sunku, o paviršiaus tekstūra buvo labai netolygi. Nemažai pirkėjų savo automobilius tiesiog nudažė, kad išgautų akiai malonų blizgesį.

Dar daugiau - „Delorean DMC-12“ kėbulas nėra pagamintas tik iš nerūdijančio plieno. Na taip, toks metalinės plokštės yra pagamintos iš šio metalo, tačiau po jomis slypi stiklo pluošto struktūra. Nerūdijančio plieno skarda yra tokia plona, kad konstrukcinių funkcijų jai patikėta nebuvo. Toks dvigubas kėbulas buvo pakankamai sunkus, tačiau būtų buvęs dar sunkesnis jei būtų pagamintas tik iš nerūdijančio plieno - šis metalas yra labai tankus ir kietas.

Kalbant apie kietumą, ar pastebėjote, kad „Delorean DMC-12“, jūsų peiliai, gartraukis ir kiti nerūdijančio plieno daiktai turi panašumų? Visi jie pasižymi tiesiomis linijomis ir lygiais paviršiais. Taip yra dėl to, kad nerūdijantį plieną yra gana sunku formuoti. Žinoma, įmanoma - jūsų kriauklė yra neblogas pavyzdys. Tačiau įprasto plieno formavimas yra kur kas paprastesnis ir pigesnis procesas. Nerūdijantį plieną net virinti yra gana sunku.

Galiausiai, pats nerūdijantis plienas yra pakankamai brangus. Žmonės nenori to paties automobilio vairuoti amžinai. Jie transporto priemonę nori keisti kas kelerius metus, o automobilių gamintojai nori parduoti kiek įmanoma daugiau automobilių su kiek įmanoma didesniu pelnu. Nerūdijančio plieno kėbulai būtų labai brangūs, o žmonės šių automobilių vis tiek su laiku atsikratytų.

O ir alternatyvų yra geresnių. Anglies pluoštu sustiprintas plastikas yra ateities kėbulų medžiaga. Jis yra tvirtas, tačiau iš jo galima lengvai formuoti sudėtingas formas. Jei bus išspręstas anglies pluošto detalių gamybos automatizavimo galvosūkis, gamybos procesas greitai atpigs. Kita vertus, ir įprastą plieną galima apsaugoti nuo rūdžių ir tai sėkmingai daroma jau dabar, todėl pereiti prie brangaus, sunkaus, negražaus ir sunkiai formuojamo nerūdijančio plieno tiesiog nėra reikalo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(81)
(11)
(70)

Komentarai (49)

Susijusios žymos: