Auksarankiai iš Šiaurės Makedonijos perdarinėja senus automobilius į elektromobilius ir jau laukia užsakymų iš užsienio klientų (Video) (1)
Auksarankiai iš Šiaurės Makedonijos perdarinėja senus mažalitražius automobilius „Zastava 750“ į elektromobilius ir jau laukia užsakymų iš užsienio klientų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apgriuvęs sandėlis Šiaurės Makedonijos sostinės Skopjė pakraštyje, pasirodo, yra vietos inovacijų centras. Būtent šiuose cechuose gimė pirmasis Balkanų elektromobilis. Tiksliau, ne gimė, o buvo prikeltas antram gyvenimui.
Vietos entuziastai sugalvojo, ką daryti su autolaužu, tai yra – su jugoslaviškais mažalitražiais automobiliais „Zastava 750“. Juos net 30 metų – nuo 1955 iki 1985 m. – beveik be techninių pakeitimų gamino dabartinės Serbijos teritorijoje.
Iš esmės šis automobilis, liaudyje vadinamas „Fiča“, yra licencijuota italų „Fiat 600“ versija. Tiesa, dabar jis turi šiek tiek panašumų ir su „Tesla“. Meistrai iš jų išiminėja mažyčius originalius variklius ir deda elektrinius.
„Mūsų automobilis – pirmasis, na, blogiausiu atveju – antrasis regione. Dėl to nekyla abejonių. Tiesą pasakius, anksčiau niekas negamino elektromobilių senų automobilių pagrindu. Mums teko kaip reikiant paplušėti, kad į tą išklerusią mašiną įkištume elektrinį variklį“, – sako Miloradas Kitanovskis, „BB Classic Cars“ direktorius.
Vienos įkrovos naujajai „Zastavai“ užtenka nuvažiuoti 150 kilometrų, o mažiausia įkrovos trukmė – vos 15 minučių. Charakteristikos galėtų būti ir geresnės, tačiau nereikia pamiršti, kad daugelis šių automobilių buvo pagaminti Josipui Broz Titui dar esant gyvam.
„Mūsų automobilis 100 kilometrų per valandą greitį pasiekia per 10 sekundžių. Galima važinėti greitai, tačiau teko didžiausią greitį apriboti iki 120 kilometrų per valandą. Variklis gali daugiau, tačiau Jugoslavijos autopramonė yra ne stebuklas“, – kalbėjo M. Kitanovskis.
Perdaryti bet kokią seną „Zastavą“ kainuoja maždaug 20 000 eurų. Inžinierių teigimu, trijų valandų trukmės įkrovimas, atsižvelgiant į vietos elektros tarifus, kainuoja mažiau vieno euro. Makedoniečiai jau laukia užsakymų iš užsienio.