Ar žinote, kad nuo rugsėjo 1 d. įsigaliojo naujas reikalavimas automobiliams: bakuose turės būti įdiegta EVAP sistema (Video) (1)
15min netikėtai sužinojo apie naują, rugsėjo 1 d. įsigaliojusį ekologinį reikalavimą naujiems automobiliams. Paprastai tariant, EVAP sistema (angl. Evaporative emission control system) užtikrina, kad iš benzino bako į atmosferą patektų kuo mažiau benzino garų. Įdomu tai, kad daugeliui apklaustų automobilių pardavėjų tai buvo naujiena.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dažna situacija: automobilis stovi aikštelėje, o jame yra pusė bako degalų. Jei bandytumėte atsukti bako čiaupą, išgirstumėte specifinį benzino garų šnipštelėjimo garsą. Garuojant benzinui apytuščiame bake susidaro slėgis, kurį jūs tokiu būdu sumažinate, garus paleisdami vėjais, į atmosferą.
Iki šiol, kalbant labai paprastai, benzino bakuose buvo naudojamas anglies filtras tiems garams sulaikyti. Tiksliau, jų daliai.
Nuo šių metų rugsėjo 1 d. leistina dalis, kurią galima „išgarinti“, sumažėjo dvigubai. Todėl, pasak „Fakto autocentro“ Hyundai pardavimų vadovo Dominyko Leonovo, nuo šiol automobilių bakuose turės būti įrengiama speciali EVAP sistema – rezervuaras, surenkantis benzino garus. Užvedus variklį tie garai turės būti sunaudojami degimo procese. Tokiu būdu bus dar labiau tausojama aplinka. Kaip atrodo EVAP galite pamatyti čia.
Linas Barščevičius, „Škoda“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas Lietuvoje, paaiškino, kad anglies filtrai, sulaikantys benzino garus (automobiliui stovint) alsuokliuose buvo diegiami jau seniai. Tačiau dabar vien iki šiol naudotų filtrų nebeužteks, prireiks sudėtingesnių mechanizmų.
„Garuojantis benzinas į aplinką išmeta angliavandenilių junginius. Iki šiol buvusi norma – iki 4 g per 24 valandas, o nuo rugsėjo 1 d. – jau per 48 val.“, – paaiškino L.Barščevičius. Jo teigimu, „Škoda“ Lietuvoje iki rugsėjo 1 d. pardavė daug 2019 m. modelių, todėl su sunkumais nesusidurs – laukia atnaujintų 2020 m. modelių.
Pardavėjams pritaikys išimtį
Taigi teoriškai nuo rugsėjo 1 d. jau nebegalima registruoti automobilių, kurie neturi sudėtingo benzino garų kaupiklio. Tačiau, pasak Dominyko Leonovo, galima pritaikyti serijos pabaigos procedūrą – tuomet laikotarpis iki 2020 m. rugsėjo 1 d. būtų tarsi pereinamasis.
Kitaip tariant, automobilių pardavėjai turi teisę dar metams pratęsti 2019 m. modelių, neturinčių reikalaujamo EVAP, atitikties „galiojimo terminą“. Gamintojų atstovams tereikia kreiptis į Lietuvos transporto saugos administraciją ir pateikti jau įsivežtų automobilių sąrašus su VIN kodais – registracijai pagal išimtį.
Žinoma, viskam yra ribos. Tokių automobilių, kuriems bus taikoma išimtis, kiekis neturi viršyti 10 proc. per metus parduodamo to gamintojo automobilių kiekio. Jei tas apskaičiuotas skaičius nesiekia 100 vnt., tuomet leistina metams pratęsti daugiausiai 100 to prekės ženklo automobilių registraciją.
Neoficialiais duomenimis dėl šio naujo ekologinio reikalavimo nauji automobiliai vidutiniškai brangs 500 Eur.
Gamintojų atstovai laukia kitų metų
Justė Šataitė, „Inchcape“ Baltijos šalių vadovė, teigia, kad jos atstovaujamiems prekės ženklams („Mazda“, „Jaguar“, „Land Rover“) ši naujovė nėra problema.
Gamintojo atstovas pateikė reikiamus dokumentus Transporto saugos administracijai, tad bent kol kas nei automobilių pirkėjams, nei pardavėjams nėra ko nerimauti – kol kas automobiliai nebrangs.
O apie kitus metus, kai atkeliaus atnaujinti pagal naujausius reikalavimus modeliai, pasak Justės Šataitės kol kas kalbėti anksti.