„Peugeot“ vadovas pareiškė, kad „tik žalieji narkomanai perka elektromobilius, nors trūksta net įkrovimo stotelių“, tačiau pripažino – kompanija jau įgyvendina milžiniškus planus (4)
Carlosas Tavaresas yra „PSA“, antrojo didžiausio automobilių gamintojo Europoje, generalinis direktorius. Greičiausiai per ateinančius metus „PSA“ susijungs su „Fiat Chrysler (FCA)“ ir taip Tavaresas taps ketvirtos didžiausios pasaulyje automobilių kompanijos vadovu. Dabar jis pareiškė, kad be subsidijų – elektromobilių paklausa žlugs.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Per paskutinę konferenciją Carlosas Tavaresas pareiškė, kad „kai tik kelios rinkos panaikins subsidijas elektromobiliams, jų paklausa iškart nukris. Nuo šiol kova prasideda dėl nulinės emisijos transporto priemonių, kurios taps prieinamomis iki 2025-ųjų. Iki šiol mes parduodame savo elektromobilius žaliesiems narkomanams (angl. green addicts). Mes nekreipėme dėmesio į pragmatikus.“
Apsijungus „PSA“ ir „Fiat Chrysler (FCA)“, vienoje vietoje kompanija turės 14 prekės ženklų, įskaitant „Peugeot“, „Citroen“, „Opel“, „Fiat“, „Alfa Romeo“, „Maserati“ ir „Jeep“.
Carlosas Tavaresas pateikė keletą priežasčių, kodėl jo manymu vartotojai neperka elektromobilių: nepakankamas elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas, ribotas nuvažiuojamas atstumas ir neaiški ilgalaikė elektros kaina.
Taip pat Tavaresas pabrėžė, kad „Peugeot“ transporto priemonių platformos yra sukurtos taip, kad galima gaminti tiek vidaus degimo variklį turinčius automobilius, tiek hibridus, tiek ir elektromobilius bei „labai judriai prisitaikyti prie to, ko pageidauja vartotojai“.
Iki šiol „PSA“ pranešė tik apie „Peugeot 208“ elektromobilių gamybą. Nepaisant to, Tavaresas mano, kad yra gerame kelyje ir iki 2020-2021 metų sumažins išmetamų teršalų kiekį.
Šiuo metu „PSA“ parduoda tokių prekės ženklų automobilius: „Peugeot“, „Citroen“, „DS“ ir „Opel/Vauxhall“.
Kaip sėkmę Tavaresas nurodo „Opel“ transporto priemonių CO2 išmetimų sumažėjimą. Pradėjus tokius modelius, kaip „Corsa“, gaminti ant efektyvesnių „PSA“ platformų ir nutraukus taršių modelių gamybą – 2019 metais pavyko 20 gr. sumažinti vieno automobilio CO2 išmetimus.
Tačiau sausį „PA Consulting“ prognozavo, kad „PSA“ iki 2021 metų CO2 išmetimus sugebės sumažinti tik 4 gramais ir bus pasiektas 91,6 gr/km rodiklis. Tai reiškia, kad „PSA“ neatitiks griežtėjančių ES reikalavimų ir turės susimokėti beveik 1 mlrd. eurų baudų.
Dar 2018 metais Tavaresas teigė, kad visi kompanijos automobilių modeliai iki 2025 metų turės elektrines versijas. „PSA“ tikisi, kad iki 2021 metų kiekvienas jų prekės ženklas turės po elektrinę versiją bei bus parduodami hibridiniai modeliai. Elektrifikuoti modeliai turėtų pasiekti apie 10 proc. kompanijos pardavimų.
Kalbant apie „PSA“ ir „Fiat Chrysler“ susijungimą – jis taip pat jau vyksta. Kaip praneša „Automotive News“, bendrovės antimonopolinėms institucijoms jau pateikė didžiąją dalį reikalingų dokumentų ir ketina susijungti per ateinančius 12-15 mėn.
„Mes neturime pagrindo manyti, kad bus kokių nors problemų“, - tvirtina Tavaresas.
„Fiat Chrysler“ iš dalies naudojasi „Tesla“ pardavimų Europoje gautais kreditais ir taip jie gali atitikti ES automobilių reikalavimus. „Fiat Chrysler“ neturi tvirtų elektrifikacijos planų, tad apsijungimas su „PSA“ – bent jau svarstant teoriškai – jiems turėtų išeiti į naudą.
Tavaresas teigia, kad apsijungusios kompanijos reikalingas baterijas elektromobiliams gamins dvejose gamyklose, prie kurių statybos prisideda ir naftos kompanija „Total“.
Tikimasi, kad šios gamyklos pradės dirbti 2023 ir nuo 2030 metų per metus bus pagaminama 1 mln. elektromobilių reikalingų baterijų. „Mes ketiname savo naująją įmonę apsaugoti nuo bet kokių strateginių problemų, kylančių dėl baterijų tiekimo“, - tvirtina Tavaresas.
„PSA Group“ teigia, kad 2019 metai jiems buvo labai pelningi ir pasiekė rekordinį lygį, tad pinigų įgyvendinti naujiems tikslams yra.