Ar važinėtumėte pigiausiu pasaulio elektromobiliu? Kai kurios jo savybės už tokią kainą iš tikrųjų stebina (Video) (4)
„Great Wall Motors“ - garsus Kinijos automobilių gamintojas. ORA - viena iš jo markių. ORA R1 - bent jau vienas iš pigiausių pasaulio elektromobilių. Ir jis nėra toks blogas, kaip galėtumėte pamanyti pažvelgę į jo kainą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
ORA R1, pristatytas tik pernai, yra orientuotas į jaunus miestiečius. Tai - mažas keturduris hečbekas, pasižymintis apvaliomis kėbulo linijomis ir mielu dizainu. Kiek jis kainuoja? Na, kinai už jį moka nuo 60 iki 80 tūkstančių juanių - 7,8-10,4 tūkstančius eurų. Indijoje, kur R1 pristatytas šiemet, R1 kainuoja nuo maždaug 10 tūkstančių eurų. Tačiau kai kuriais atvejais, ORA R1 kaina gali viršyti ir 14 tūkstančių eurų, priklausomai nuo pasirinktos komplektacijos.
Taigi, ORA R1 yra vienas pigiausių elektromobilių pasaulyje. Tiesa, viskas priklauso nuo valstybės paramos. Štai „Renault City K-ZE“ krosoveris Kinijoje gali nekainuoti nei 8 tūkstančių eurų. O ką jau kalbėti apie itin mažus dviviečius elektromobilius. Situacija nuolat keičiasi ir tas pigiausiojo titulas ilgai neužsibūna vienose rankose.
Tačiau ką galima gauti už tokią kainą? Juk elektromobilių technologijos vis dar yra ganėtinai brangios, tai kaip ORA R1 gali būti toks pigus?
Gamintojo teigimu, ORA R1 turi itin tvirtą ir saugų rėmą. Baterijos yra jo apačioje - tai sumažina pažeidimų tikimybę avarijų metu, o ir svorio centras yra žemesnis. R1 yra varomas priekiniais ratais - juos suka 36 kW variklis. Šis miesto automobilis nėra greitas - įsibėgėja tik iki vos daugiau nei 100 km/val. greičio. Tačiau šis automobilis sveria vos mažiau nei toną, todėl jį smagu vairuoti.
Žinoma, didžiausią intrigą kelia baterija Po ORA R1 grindimis surasite 33 kWh bateriją, kurios turėtų pakakti daugiau nei 300 km. Tiesa, kinai šiuos rodiklius pateikia, naudodami senamadišką NEDC ciklą, todėl realiomis sąlygomis R1 baterija tikriausiai išsektų anksčiau. Kita vertus, šis automobilis gyvena tik miestuose, todėl jam pakanka ir turimų kilometrų atsargos.
Negana to, R1 turi ir gerokai didesniems automobiliams priskiriamų privalumų. Jei tik pirkėjas pageidaus šios funkcijos, R1 multimedija galės atpažinti balso komandas. Automobilis taip pat turi autopilotą, išmaniąją programėlę, kuri atstoja ir raktelius.
Tai kaip ORA R1 gali būti toks pigus? Nepavažinėję, nesužinosite. Tiesiog gamintojas netaiko tokių aukštų kokybės kontrolės standartų, prie kokių esame pratę. Galite tikėtis nelygių tarpų tarp skirtingų kėbulo dalių, defektų ir pigių medžiagų salone, ne visiškai solidaus įspūdžio važiuojant nelygiais keliais. Tiesiog bandymų atlikta mažiau ir inžinieriai viską kūrė pigiau ir paprasčiau.
Tačiau toks požiūris turi ir privalumų. „Great Wall Motors“ teigia, kad ORA R1 pasižymi moduline konstrukcija - bateriją ir variklį galima nesunkiai pakeisti. O ir pirkėjai, kurie tikriausiai būtų itin jauni miestiečiai, į kokybinius defektus tikriausiai pažiūrėtų pro pirštus. Daug kam tai bus pirmas automobilis.
Tik ne jums. Mat ORA R1 neatitiktų nei europietiško įsivaizdavimo, koks kokybiškas turi būti automobilis, nei mūsiškų saugumo standartų.