Ypatingo automobilio kūrėjas stebisi nesulaukiantis paramos - kodėl per 3 minutes užpildomu elektromobiliu nesidomi nei pramonė, nei politikai? (12)
„Gumpert Nathalie“ yra ypatingas elektromobilis. Jį būtų galima papildyti įprastose degalinėse - bakas būtų pripildomas vos per 5 minutes. Nors „Nathalie“ nešios valstybinius numerius, šis automobilis idealiai tinka trasai. Viskas būtų puiku, tačiau markės įkūrėjas Rolandas Gumpertas nėra patenkintas palaikymu, kurį gauna „Nathalie“.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rolando Gumperto istorija yra gana įdomi. Kadaise jis buvo laikomas vienu iškiliausių automobilių sporto inžinierių. Jis vadovavo „Audi Sport“ ir po keturių žiedų vėliava pasiekė ne vieną garsią pergalę. 2004 metais jis įkūrė savo kompaniją - tikriausiai dar atsimenate „Gumpert Apollo“ automobilius, kurie skynė įvairių trasų rekordus. Tačiau „Nathalie“ nėra tos kompanijos kūrinys.
„Gumpert“, kaip ir kiti jauni automobilių gamintojai, vis strigo. 2013 metais teko pradėti bankroto procesą, o jau 2016 metais kompanija priklausė investuotojams iš Honkongo. Tais pačiais metais „Gumpert“ markė tapo „Apollo“ ir sėkmingai vystosi iki šiol. O ponas Gumpertas su investuotojais iš Kinijos įkūrė naują automobilių gamintoją, kuris ir nešioja „Gumpert“ vardą. Kitaip tariant, „Nathalie“ ir „Apollo“ yra kuriami tų pačių žmonių, bet kitoje kompanijoje.
„Nathalie“, 407 tūkstančius kainuojantis superautomobilis, pirmuosius pirkėjus turėjo pasiekti jau 2021-ųjų pradžioje. Tačiau COVID-19 mandagiai paprašė elegantiškai sulankstyti tuos planus ir tvarkingai juos pasidėti į šiukšliadėžę, kur jie dabar ir guli. Bet bėda ne tik tai. Žurnalui Autocar.co.uk Gumpertas atskleidė, kad yra nusivylęs palaikymu, kurio sulaukė jo dukters vardu pavadintas „Nathalie“ automobilis.
„Nathalie“ yra varomas metanolio kuro elemento gaminama elektros energija. Kitaip tariant, šio automobilio ratus suka elektros varikliai, tačiau jie energijos semiasi ne iš baterijų (ar ne tik iš jų), bet iš 15 kW metanolio kuro elemento. Jei metanolis yra gaminamas iš biomasės pasitelkus žaliąją energiją, „Nathalie“ CO2 pėdsakas yra visiškai neutralus.
Ponas Gumpertas mano ši technologija nesulaukia deramo dėmesio. Jam buvo sunku rasti partnerių pramonėje, nes technologija yra gana brangi, o politikai apskritai į jį nekreipia dėmesio. Gumpertas norėtų, kad metanolio kuro elementai sulauktų daugiau dėmesio. Naudojami plačiau jie greitai atpigtų ir pasiektų masinio naudojimo automobilius. Be to, būtina gerinti ir infrastruktūra. Metanolis gali būti platinamas įprastose degalinėse, bet kas tam ryšis, jei jį naudojančių automobilių nėra daug?
Gumperto nuomonė, žinoma, yra suprantama, tačiau viskam reikia laiko. 400 tūkstančių eurų kainuojanti „Nathalie“ šios technologijos tikrai neišpopuliarins. Kita vertus, tai yra įspūdingas automobilis.
Kitais metais pirkėjus pasieksianti „Nathalie“ iki 100 km/val. bėgėjasi tik 2,5 sekundes. Šis automobilis yra varomas keturiais elektros varikliais. Kadangi kiekvienas ratas turi atskirą variklį, „Nathalie“ puikiai pasirodo ir posūkiuose. Šis automobilis yra sukurtas keliui, bet ir trasoje jausis kaip namie. Pirmieji automobiliai bus brangesni, bet ir vėliau jie nebus pigūs. Bus įdomu, ką apie juos galvos automobilių žurnalistai ir kaip „Nathalie“ pasirodys prieš geriausius elektrinius superautomobilius.