BMW pristatė savo pirmąjį elektrinį visureigį: štai kaip atrodo „iX3“ (Video) (6)
Pirmasis visiškai elektrinis Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojos BMW visureigis oficialiai pristatytas visam pasauliui. Naujasis „BMW iX3“ tapo ir pirmuoju kompanijos elektromobiliu, kuriame įdiegta penktosios kartos „eDrive“ technologija, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Lengvesnė, kompaktiškesnė, efektyvesnė ir glaudžiai integruota galios sistema su 80 kWh talpos baterijomis leis automobiliu vienu įkrovimu nuvažiuoti 459 km pagal WLTP (Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūros) standartą. Vidutinės naujojo „BMW iX3“ elektros energijos sąnaudos pagal WLTP standartą siekia 18,5-19,5 kWh/100 km.
Svarbus strateginis žingsnis
„Naujasis „BMW iX3“ yra labai svarbus žingsnis kompanijai visos BMW grupės elektrifikacijos strategijoje dėl keleto priežasčių. Šiame visureigyje pristatyta moderniausia BMW grupės specialistų sukurta elektrinė pavara, be to, kompaktinis visureigis „BMW X3“ tapo pirmuoju kompanijos modeliu, kurį bus galima pasirinkti tiek su tradiciniais vidaus degimo varikliais, tiek ir įkraunamą hibridą ar vien tik varomą elektra“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Jo teigimu, pateikdama maksimalų pavaros pasirinkimo spektrą BMW atsižvelgia į daugybę skirtingų reikalavimų ir poreikių, kuriuos turi klientai įvairiuose planetos regionuose, ir taip pat į maksimalų efektyvumą mažinant išmetamą CO2 kiekį.
Naujasis „BMW iX3“ – pirmasis prekės ženklo modelis, kuris bus surenkamas Šenjango gamykloje Kinijoje. Šios šalies rinkoje visureigis debiutuos jau šiemet, o vėliau bus eksportuojamas ir į kitas pasaulio šalis.
Didesnis sistemos efektyvumas
Naująją penktosios kartos „BMW eDrive“ technologiją sudaro viename korpuse montuojami elektros variklis, transmisija ir galios elektronika. Toks atskirų komponentų integralumas, taip pat naujausia aukštos įtampos akumuliatorių technologija leido smarkiai padidinti sistemos efektyvumą. Svarbu ir tai, kad jai pagaminti BMW nenaudoja retųjų žemės metalų.
Ši pavaros sistema yra tinkama visiems kėbulo tipams – nuo sedanų iki visureigių, todėl bus adaptuojama plačiai visoje BMW gamoje. Kompaktiškesnė elektrinė pavara ir baterijos leidžia išsaugoti solidžią bagažinės erdvę – pavyzdžiui, „BMW iX3“ modelyje ji siekia nuo 510 iki 1560 litrų.
Naujoji „eDrive“ sistema taip pat bus naudojama 2021 m. pasirodysiančiuose „BMW iNEXT“ ir „BMW i4“ modeliuose.
Visi pagrindiniai sistemos komponentai yra sukurti pačių BMW specialistų. Be to, elektrinis variklis ir aukštos įtampos baterijos gaminamos tik korporacijai priklausančiose gamyklose, taip užtikrinant atsakomybę už technologinį patikimumą ir kiekvieno komponento kokybę.
Optimizuota energijos kaupimo koncepcija leidžia „BMW iX3“ įkrauti iki 150 kW galia. Įkraunant nuo 0 iki 80 procentų aukštos įtampos akumuliatoriaus įkrovos pakaks 34 minučių, o 10 minučių įkrova leidžia nuvažiuoti 100 kilometrų (pagal WLTP) atstumą.
Naujojo „BMW iX3“ elektrinis variklis pasiekia 210 kW/286 AG galią ir generuoja maksimalų 400 Nm sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/val. greičio elektromobilis gali įsibėgėti per 6,8 sek. Palyginimui – benzininis „BMW X3 30i“ tokiam spurtui sugaišta 6,4 sek. Maksimalus elektromobilio greitis siekia 180 km/val.
Kintamo laipsnio rekuperacija leidžia vairuotojui pasirinkti tarp didelio stabdymo efekto vos nukėlus koją nuo akceleratoriaus, taip miesto spūstyse suteikiant galimybę valdyti visureigį iš esmės vienu pedalu, iki silpnesnio stabdymo energijos kaupimo, leidžiančio automobiliui beveik netrukdomai riedėti.
Pasirinkta adaptyvi rekuperacija užtikrins didesnį važiavimo komfortą ir efektyvumą, automobiliui aktyviai naudojant navigacinės sistemos duomenis apie kelio sąlygas ir pačiam prisitaikant prie konkrečios važiavimo situacijos.
Pirkėjams – specialūs įkrovimo produktai ir paslaugos
Kaip ir klasikiniai BMW, „iX3“ varomas galine ašimi. Palyginus su vidaus degimo variklius naudojančiais „X3“, elektrinio visureigio svorio centras yra maždaug 7,5 cm žemiau, taip užtikrinant jo stabilumą kelyje, kurio laikymąsi dar labiau padidina inovatyvi ARB traukos sistema.
Jau standartinėje įrangoje visureigyje montuojama adaptyvi pakaba, leidžianti pasiekti balansą tarp sportiškumo ir komforto, taip pat novatoriško dizaino aerodinaminiai 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai, mažinantys pasipriešinimą riedėjimui.
Be to, standartinėje įrangoje montuojami priekiniai LED žibintai, trijų zonų automatinė klimato kontrolė su nuotoliniu automobilio pašildymu ir išankstiniu kondicionavimu, elektra valdomas bagažinės dangtis, panoraminis stiklinis stoglangis bei profesionalaus vairavimo asistento sistema su adaptyvia greičio palaikymo funkcija. „BMW iX3“ įdiegta naujausios kartos ID7 operacinė sistema leidžia visus naujinius atsisiųsti belaidžiu būdu.
Kaip papildoma įranga siūlomi 20 colių įstrižainės ratlankiai, akustinis stiklas, sportinės sėdynės, „Vernasca“ odos apdaila, valdymas gestais, projekcinis „Head-Up“ ekranas, „Parking Assistant Plus“ asistentas, „Harman Kardon Surround Sound“ erdvinio garso sistema bei kita įranga.
Naujos skaitmeninės „BMW Connected Charging“ paslaugos automobilyje ir mobiliuose įrenginiuose leis patogiau planuoti keliones, nusimatant pakeliui esančius galimus įkrovimo taškus bei apskaičiuojant kelionės trukmę.
Įsigyjantiems šį visureigį BMW taip pat papildomai siūlys specialių įkrovimo produktų ir paslaugų: „BMW Charging Card“ kortelę, suteikiančią paprastą ir patogią prieigą prie šiuo metu daugiau nei 450 000 viešų įkrovimo taškų visame pasaulyje, taip pat naują lankstųjį greitąjį įkroviklį, pritaikytą naudoti įvairius lizdų tipus, bei didelės galios namų įkrovimo stotelę „Wallbox“.
Pirmieji „BMW iX3“ automobiliai oficialios atstovės „Krasta Auto“ salonus Lietuvoje pasieks 2021 m. antrąjį ketvirtį.