„Tesla“ užsitikrino milžinišką kiekį kobalto – tai gali būti didžiausias sandoris rinkoje ir daug ką sako apie būsimas kompanijos elektromobilių baterijas  (3)

Kelios skirtingos žiniasklaidos priemonės skelbia, kad „Tesla“ šiomis dienomis pasirašė sutartį su „Glencore“ kompanija ir taip užsitikrino didžiulį kiekį kobalto.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tvirtinama, kad ši sutartis užtikrina, jog „Tesla“ kasmet gaus 6 000 tonų kobalto. Tos pačios retos ir brangios žaliavos, kuri yra viena iš pagrindinių dabartinių elektromobilių baterijų sudedamųjų dalių.

Kiekis atrodo įspūdingai, ypač atsižvelgiant į „Adamas Intelligence“ skelbiamą informaciją.

2019-aisiais pasaulinis kobalto poreikis lengvųjų automobilių (visų tipų elektromobiliams, PHEV ir HEV) baterijoms siekė 14 400 tonų.

„Glencore“ visai neseniai pasirašė kobalto tiekimo sutartis su „SK Innovation“, kuri iki 2025-ųjų kasmet gaus po 5 000 tonų, ir „Samsung SDI“, kuri iki 2024-ųjų kasmet gaus po 4 000 tonų kobalto.

Tad toks „Tesla“ ir „Glencore“ sandoris tampa didžiausiu visoje pramonėje.

Remiantis skirtingais šaltiniais – „Automotive News“, „Financial Times“ ir „BNN Bloomberg“ – „Tesla“ šiuo sandoriu siekia užsitikrinti reikalingos žaliavos tiekimą Kinijoje esančiai „Gigafactory 3“ gamyklai bei Berlyne statomai „Gigafactory 4“ gamyklai.

Galima suprasti, kad tokiu žingsniu „Tesla“ siekia savo baterijas gaminantiems partneriams – „Panasonic“, „LG Chem“ ar kitiems – užtikrinti reikiamus kobalto kiekius, o tuo pačiu ir užsitikrinti, kad elektromobilių gamybos nestabdys baterijų ar joms reikiamų žaliavų stygius.

„Glencore“ kasa kobaltą Kongo Demokratinėje Respublikoje ir galima viltis, jog visame pasaulyje gerai žinomi gamintojai darys spaudimą, jog žaliava būtų išgaunama remiantis ekologiškiausiomis technologijomis ir pačiais etiškiausiais būdais.

Iš visos šios informacijos peršasi viena išvada: artimiausiais metais tikėtis revoliucijos, tikrąja to žodžio prasme, elektromobilių baterijų sektoriuje – neverta. Arba tikimybė yra labai maža.

Jei iš tikrųjų „Tesla“ pasirašė tokį sandorį, tai akivaizdu, jog per artimiausius metus elektromobiliai remsis dabartinėmis ličio jonų baterijų technologijomis. Jeigu būtų galimybė atsisakyti kobalto, tokių sandorių „Tesla“ nepasirašytų.

Greičiausiai daugiau informacijos sužinosime per „Tesla“ organizuojamą „Battery Day“ renginį, kurį Elonas Muskas ir vėl atidėjo. Tuo pačiu atidėtas ir akcininkų susitikimas, nes JAV dėl koronaviruso pandemijos grėsmės vis dar neleidžiama organizuoti didelių renginių.

Dabar iki liepos 4 dienos „Tesla“ planuoja paskelbti kada įvyks abu šie renginiai – tikėtina, kad jie vyks drauge – tačiau tai greičiausiai bus jau tik rugpjūčio mėn.

Papildymas: Elonas paskelbė, kad „Battery Day“ renginys turėtų įvykti tik rugsėjo viduryje. „Preliminari akcininkų susirinkimo ir Battery Day renginių data yra rugsėjo 15 d.“, - tvirtina „Tesla“ vadovas ir pridūrė, kad tądien bus surengta „ekskursija po baterijų gamyklą“.

Tikėtina, kad Elonas čia turi galvoje Fremonte esančią gamyklą ir joje įrengtą specialią gamybos liniją, skirtą paslaptingajam „Roadrunner“ projektui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(23)
(3)
(20)

Komentarai (3)