Tai yra kertinis momentas, kai baigsis „Tesla“ dominavimas Europoje? Pardavimai toliau krenta ir kai kurie „Tesla“ jau laidoja, bet ne viskas taip paprasta (17)
Keletas skirtingų žiniasklaidos priemonių praneša apie ir toliau krentančius „Tesla“ elektromobilių pardavimus Europoje. Kai kurie netgi mano, kad tai yra kertinis momentas, kai dėl išaugusios konkurencijos „Tesla“ Europoje galutinai užleis pozicijas vietiniams elektromobilių gamintojas. Bet ne viskas taip paprasta, kaip gali atrodyti.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Automotive News“ paskelbtame straipsnyje aiškiai tvirtinama, kad „net, kai Europoje pastebimas elektromobilių bumas – Tesla pardavimai ir toliau krenta“.
„Remiantis rinktos tyrimus atliekančių analitikų iš JATO Dynamics skaičiais, per pirmąjį pusmetį Europoje elektromobilių pardavimai padidėjo 34 %, iki 217 495 vnt. Kai per tą patį laikotarpį Tesla pardavimai Europoje sumažėjo 18 %, iki 37 251 vnt.“, - tašo „Automotive News“ ir tvirtina, kad „Tesla“ Europoje praranda lyderio pozicijas.
„Zero Hedge“ paskelbtame išraiškingo pavadinimo straipsnyje – „Teslą Vokietijoje sutraiškė VW, Renault ir Hyundai Group elektromobiliai“ – rašo dar atviriau.
„Automobilių pardavimų klausimu Vokietijoje metai buvo labai bjaurūs. Išskyrus elektromobilių sektoriuje.
Bendrai naujų automobilių rinka Vokietijoje per pirmuosius 7 mėnesius nukrito 18 %, iki 1,526 mln. vnt. Tačiau elektromobilių pardavimai per tą patį laikotarpį šovė į viršų 65 %, o 2019-aisiais per tą patį laikotarpį taip pat augimas buvo 88 %.
Per metus buvo parduota 61 105 elektromobilių ir tai sudarė 4 % nuo visų naujų automobilių pardavimų. 2018-aisiais rodiklis nesiekė ir 1 %.
Tačiau Tesla žlunga. Jos pardavimai per septynių mėnesių laikotarpį praėjusiais metais buvo 6 816, o šiais metais siekia 5 306 vnt., ir dalis elektromobilių rinkoje sumenko nuo 18,4 % iki 8,7 %“, - rašo „Zero Hedge“ ir leidžia aiškiai suprasti, kad „Tesla“ neatlaiko Europoje išaugusios konkurencijos ir praranda savo lyderės pozicijas.
Tikėtina, kad pateikiami duomenys yra tikslūs, tačiau „Electrek“ atkreipia dėmesį, kad ne konkurencija ar nauji konkurentų rinkai pristatyti elektromobiliai yra pagrindinės priežastys, kodėl Europos rinkose sumenko „Tesla“ pardavimai.
Visiems puikiai žinoma, kad pasaulis vis dar kovoja su koronaviruso pandemija ir praktiškai visi automobilių gamintojai susidūrė su tiekimo grandinių problemomis.
„Tesla“ jau ir taip sugebėjo visus nustebinti, kai paskelbė paskutiniojo ketvirčio rezultatus, ir iš jų paaiškėjo, kad esant tokioms sudėtingoms sąlygoms – jų automobilių pristatymo rezultatai sumenko tik 5 %, kai tuo tarpu kiti automobilių pramonės atstovai fiksavo ir daugiau, kaip 30 % kritimą.
Tuo metu, kai Europos elektromobilių gamintojai jau pradėjo gaminti elektromobilius ir jiems pristatyti šalia esantiems klientams problemų nebuvo, „Tesla“ pagrindinė Fremonte, JAV, esanti gamykla buvo uždaryta. Būtent čia ir gaminami Europai bei kitoms rinkoms skirti elektromobiliai. Negana to, juos dar reikėjo atplukdyti į Europą, kas esant tokioms pandemijos sąlygoms tapo sudėtinga užduotimi.
Tai ir nulėmė mažesnę „Tesla“ elektromobilių pasiūlą europiečiams ir tik liepos pabaigoje „Tesla“ vėl grįžo prie įprastų europiečiams skirtų elektromobilių gamybos apimčių
„Electrek“ pripažįsta, kad „Tesla“ Europoje susiduria su išaugusia konkurencija ir čia akivaizdžiai spaudimą daro „VW“ bei „Renault“ elektromobiliai. Per kelerius ateinančius metus „Tesla“ rinkos dalis Europoje sumažės, tačiau pirmasis 2020-ųjų metų pusmetis neturėtų būti laikomas „Tesla“ pakasynomis Europoje.
Atsižvelgiant į ilgai buvusią uždarytą Fremonto gamyklą bei sutrūkinėjusias tiekimo grandines – tie „Tesla“ rezultatai Europoje yra visai geri. Be to, JAV elektromobilių gamintojas visada geresnius rezultatus demonstruodavo antroje metų pusėje ir ypatingai per ketvirtą ketvirtą. Tad šiuo atveju labai tinka pasakymas: „viščiukus skaičiuosime rudenį“.