Greičiausiai pirmasis mirtinas žmogaus ir benzininio automobilio susidūrimas - žmonės sakė, kad mašina lėkė beprotišku greičiu (3)
Kas dabar suskaičiuos, kiek žmonių pasaulyje yra žuvę po susidūrimo su automobiliais. Kalbame tikrai apie milijonus pėsčiųjų. Tačiau kadaise buvo ta pirmoji nelaimė, po kurios visi tikėjosi, kad tai daugiau neįvyks.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tiesa, mes nežinome, ar tai yra tikrai pats pirmas toks atvejis. Anksčiau pabėgimas iš įvykio vietos buvo dažnas reiškinys - bėgdavo ir karietos, ir ankstyvieji automobiliai. Be to, ne visos avarijos buvo aprašytos, kad informacija apie jas išliktų iki šių laikų. Ir kalbame apie automobilius su vidaus degimo varikliais. Mokslininkė Mary Ward žuvo 1869 metais nukritusi po garo variklį turinčio prototipo ratais.
1896-ųjų rugpjūčio 17 dieną 44 metų Bridget Driscoll su savo paaugle dukra May ir jos drauge Elizabeth ėjo per gatvę Londone. Tuo metu automobilių Londone buvo labai mažai. Tiesą sakant, pasaulyje jų buvo visai nedaug. Prisiminkite, kad „Ford Model T“ - automobilis, ant ratų pastatęs pasaulį - buvo gaminamas 1908–1927 metais. Automobilių tuo metu buvo labai mažai, nors Londono gyventojai prie jų jau tikrai pratinosi.
Tačiau Driscoll laukė tragiška lemtis. Ją partrenkė „Anglo-French“ automobilis (iš esmės Didžiosios Britanijos rinkai pritaikytas „Roger-Benz“), kuris liudininkų teigimu lėkė „nutrūktgalvišku greičiu kaip kokia ugniagesių mašina“.
Iš tikrųjų, tas „Anglo-French“ buvo naudojamas demonstracijoms. Apie automobilį galvojantys žmonės galėjo pasivažinėti šiuo ir pagalvoti, ar nori pirkti kažką panašaus. Maksimalus šio automobilio greitis buvo 13 km/val., tačiau šis demonstracijoms naudojamas automobilis turėjo kitokį diržą, kuris neleido viršyti 6,4 km/val. Vairuotojas Arthuras Jamesas Edsallas teigė keliavęs būtent tokiu greičiu, nors jo keleivė Alice Standing teigė, kad jis tikriausiai modifikavo variklį važiuoti greičiau. Visgi, automobilį apžiūrėję vairuotojai nusprendė, kad jis niekaip neviršytų 7,2 km/val.
Prieš kelias savaites Jungtinėje Karalystėje buvo pakeistas maksimalus leistinas greitis. Anksčiau jis buvo 3,2 km/val. miestuose ir dvigubai greičiau užmiesčio keliuose. 1896-aisiais numatytas 23 km/val. maksimalus leistinas greitis.
Teismo posėdis truko 6 valandas. Teismo medicinos ekspertas Percyis Morrisonas kartojo, kad tikisi, kad tokia nelaimė daugiau nepasikartos. Kadangi maksimalus leistinas greitis nebuvo viršytas, buvo nuspręsta, kad įvyko nelaimė ir vairuotojas nebuvo pripažintas kaltu.