Patogumas ar saugumas? Elonas Muskas patvirtino, kad „Tesla“ nesiūlys įprastų vairo variantų naujose „Model S“ ir „Model X“ transporto priemonėse (Video) (12)
Kai „Tesla“ pristatė naująjį „Model S“ vairo dizainą, jis labiau priminė lėktuvo šturvalą nei automobilio vairą. Tąkart šis automobilių gamintojo sprendimas sulaukė daug diskusijų. Dabar Elonas Muskas patvirtino, kad naujieji „Model S“ ir „Model X“ turės būtent tokio dizaino vairą.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugeliui vairuotojų tokio neįprasto dizaino vairas kėlė daug klausimų. Svarstyta, ar tokia vairo forma apskritai yra legali. Neaišku ir dėl patogumo.
Atvirai kalbant, nemanėme, kad elektromobilių gamintojas iš tiesų į rinką paleis automobilius su šio dizaino vairu, turint omenyje, kad jis sulaukė prieštaringų nuomonių.
Visgi, praėjusį mėnesį, kai „Tesla“ pradėjo naujojo „Model S Plaid“ pardavimus, nustebome pamatę, kad vairavimo santykis* yra normalus, t. y. 14.0 : 1, tačiau važiuojant mažesniu greičiu toks vairas yra nepraktiškas.
Elono Musko teigimu, automobilyje esant tokio dizaino vairui būtų geriau matomas prietaisų skydelis ir vairavimo vizualizacijos.
Privalumai ir trūkumai
Kalbant apie tokio vairo privalumus ir trūkumus, tenka pripažinti, kad Elonas Muskas yra teisus – matomumas iš tiesų pagerės, na, ir šiaip toks vairas gana šauniai atrodo.
Kalbant apie trūkumus, akivaizdu, kad jis nėra idealus esant nedideliam greičiui ir greitam manevrui slydimo atveju.
As someone who has been driving on icy roads all of my life (Quebec born and bred), I can see it be a real problem for some maneuvers to regain controls in some slips. pic.twitter.com/ybJ5DOKRjJ
— Fred Lambert (@FredericLambert) June 15, 2021
Tačiau svarbiau patogumas ar saugumas? Spręskite jūs. O „Tesla“ jau pasirinko.
* Vairavimo santykis reiškia santykį tarp vairo posūkio (laipsniais) arba vairo ir ratų pasukimo (laipsniais). Vairavimo santykis x: y reiškia, kad vairo pasukimas x laipsniu (-iais) sukelia rato (-ų) pasisukimą y laipsniu (-iais). Daugelyje lengvųjų automobilių šis santykis yra nuo 12: 1 iki 20: 1. Pavyzdžiui, jei vienas pilnas vairo apsisukimas 360 laipsnių leidžia ratams pasisukti 24 laipsnių kampu, tada santykis yra 360: 24 = 15: 1.