Neįtikėtinas prancūzo išsigelbėjimas dykumoje – sugedus automobiliui, iš jo pasigamino motociklą: tai bandė pakartoti ir „Mitų griovėjai“ (Foto, Video)  ()

Kai 1993 metais Sacharos dykumoje sugedo Emile'o Leray'o „Citroen 2CV“, jis išardė automobilį gabalais ir iš dalių sukonstravo motociklą, kad išsigelbėtų nuo pražūties.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pradėdamas šį projektą, jis manė, kad geriausiu atveju tai užtruks tris dienas. Jis taip pat manė, kad turi vandens dešimčiai dienų. Tačiau visas darbas užtruko net 12 dienų.

Emile's Leray buvo prancūzų elektrikas, kuriam Maroko dykuma nebuvo svetima. Tą lemtingą 1993 m. dieną, palikęs Tan Taną, jis išvyko tiesiai į karinį forpostą neketindamas sustoti, tačiau Karališkoji žandarmerija (Maroko karo policija), turėjo blogų naujienų.

Konfliktas tarp Maroko ir Vakarų Sacharos paaštrėjo. Jis turės grįžti į Tan Taną.

Kariškiai jam liepė apsisukti ir važiuoti atgal bei paprašo kartu su savimi paimti dar vieną keleivį. Emilis atsisakė – to daryti neleido jo automobilio draudimo sąlygos.

Apsisukęs jis ėmė važiuoti dideliu greičiu, bijodamas, kad kareiviai jį gali sekti. Vis dėlto, vyras nusprendė prasmukti pro pasienio postą apsukdamas didžiulį ratą važiuodamas bekele.

 

„Citroen 2CV“ yra galinga transporto priemonė, tačiau Leray tą dieną išsspaudė iš automobilio viską ką gali.

Vietovė buvo pilna akmenų. Žinoma, važiuojant bekele, jo „Citroen“ netrukus sugedo. Taigi Emilis įstrigo viduryje dykumos.

Apžiūrėjęs automobilį Leray pastebėjo, kad sulaužė ašį ir vieną svirtį – dalis, kurių negalėjo sutaisyti dykumoje. Be jų jis negalėjo vairuoti automobilio.

Jis žinojo, kad yra per toli nuo civilizacijos, kad galėtų ją pasiekti pėsčiomis. Ir turėdamas vandens atsargų tik maždaug dešimt dienų suprato, kad jam reikia greito sprendimo, nes niekas neateis jo ieškoti.

Naujas planas

Naktį praleidęs dykumoje, kitą dieną jis pabudo anksti ryte jau su planu. Emilis manė, kad realiausia jo viltis išsigelbėti yra sukonstruoti kažką važiuojančio iš sugedusio automobilio.

 

Iš pradžių jis nuėmė automobilio korpusą. Tai buvo jo laikini namai, kol jis dirbs prie savadarbio motociklo.

„Aš valgiau mažiau; stebėjau savo vandens ir maisto atsargas, kad jų užtektų kuo ilgiau“, - pasakojo jis.

Emilis apvertė automobilio pusašį ir pavertė jį motociklo pakaba, o ant jo pritvirtino variklį ir pavarų dėžę. Jis taip pat paliko vietos akumuliatoriui, degalų bakui ir bagažui.

Tęsinys kitame puslapyje:




Kadangi automobilis ir motociklas gan skirtingos transporto priemonės, Emilis turėjo sumontuoti pavarų dėžę taip, jog motociklas galėtų važiuoti tik atbulas.

Bene įspūdingiausia, jog visa tai jis atliko neturėdamas jokių grąžtų, suvirinimo aparato bei kitų elementarų įrankių transporto priemonei konstruoti. Motociklą Emilis sukūrė viską suverždamas veržliarakčiu.

Kad pasidarytų reikiamas skyles, vyras perlenkdavo plieno lakštus 90 laipsnių kampu, kad susilpnintų reikiamas vietas, o skylę pramušdavo plaktuku.

 

Emilis tikėjosi motociklą sukonstruoti per 3 dienas, tačiau užtruko 12 dienų. Turėdamas vos puslitrį vandens, Emilis sugebėjo savo sukonstruotu motociklu išvažiuoti iš dykumos ir sveikas grįžti namo. Kai jis artėjo prie civilizacijos, policininkas jį sulaikė už nelegalios transporto priemonės vairavimą.

„Mitų griovėjų“ bandymas

Lerroy inžinierinį pasiekimą bandė pakartoti garsieji „Mitų griovėjai“ (S13, E5). Jie nesunkai išardė „Citroen 2CV“, o tada pradėjo gaminti savo motociklą. Kaip jiems sekėsi, galite pamatyti šiame video:

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(40)
(3)
(37)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()