„Mazda“ pristatė didžiausią ir galingiausią SUV – naująjį CX-60: variklis su žvėrišku sukimo momentu (Foto, Video) ()
Japonijos gamintojas „Mazda“ išplėtė modelių gamą ir visuomenei pristatė didžiausią savo SUV – naująjį CX-60. Tai keturiais ratais varomas didelis šeimos krosoveris, turintis įkraunamojo hibrido sistemą ir galintis pasigirti galingiausio šios gamintojo modelio titulu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kurdami naująjį modelį japonai didžiulį dėmesį kreipė tiek į išorės bei salono dizainą, tiek į technologines automobilio savybes. Taip pat buvo neužmirštas ir vairavimo pojūtis – kūrėjai sako, kad nors automobilis varomas visais ratais, jie stengėsi išlaikyti pojūtį, lyg tai būtų galine ašimi varomas modelis.
Dizainas – svarbi prekių ženklo dalis
Nors visi automobiliai panašėja ir internete vis dažniau pasirodo pašiepiančių paveikslėlių, kuriuose skirtingų gamintojų modeliai atrodo tarsi būtų artimi giminaičiai, „Mazda“ dizaineriai išlaiko savitą dizaino kalbą ir griežtai jos laikosi. Kurdama naująjį modelį įmonė laikėsi „Kodo“ dizaino filosofijos, kuri pirmą kartą visuomenei buvo pristatyta prieš dešimtmetį kartu su CX-5.
„Tiesą sakant, nesu didelių mašinų gerbėjas. Suprantu jų praktiškumą ir tam nesipriešinu, bet dažnai galima pastebėti atvirkštinę koreliaciją tarp automobilio dydžio ir jo grožio. „Mazda“, regis, su šiuo uždaviniu susitvarkė neblogai. Automobilis tikrai nemažas ir erdvus, tačiau iš išorės atrodo patraukliai – jis nėra kurio nors kito gamintojo modelio kopija“, – apie naująjį modelį pasakoja automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas, Portugalijoje jau spėjęs išbandyti CX-60.
Tiesa, žurnalistas priduria, kad „Mazda“ dizaino padalinio vadovas prasitarė, jog kurti dizainą dideliam krosoveriui – viena sunkiausių užduočių. Visai komandai tai buvo išties didelis iššūkis. Beje, nors automobilis gaminamas Japonijoje, didžioji dalis jo kūrimo darbų vyko Europoje, kad galutinis variantas būtų artimas šio žemyno pirkėjams.
Automobilio išorė pasižymi galinga ir dinamiška forma – tvirtos priekinės grotelės, ilgas variklio gaubtas ir sutrumpintas galinės dalies siluetas leido išlaikyti „Kodo“ dizaino linijas ir pabrėžti, kad šis SUV kurtas lyg galiniais ratais varomas sportiškas rodsteris.
Įkraunamasis hibridas ir dideli varikliai
Turbūt jau nieko nestebina tai, kad siūlomas modelis turi įkraunamojo hibrido sistemą – automobilyje sumontuota 17,8 kWh talpos baterija bei 129 kW galios elektrinis motoras, o tai leidžia vien elektra, neviršijant 100 km/val., nuvažiuoti iki 63 kilometrų. Daugeliui nuostabą gali kelti japonų pasirinkimas nemažinti variklio tūrio – ši hibridinė sistema poruojama su 2,5 litro darbinio tūrio keturių cilindrų „Skyactiv-G“ technologijos varikliu.
Tai kol kas pati galingiausia gatvėms skirta „Mazda“ Europoje – bendra hibridinės sistemos galia siekia 327 arklio galias ir net 500 Nm. Tai leidžia dideliam automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti vos per 5,8 sekundės, o prireikus be problemų vilkti didelę priekabą. Beje, visuose CX-60 galia į visus keturis varomuosius ratus perduodama per 8 pavarų automatinę pavarų dėžę, kurią sukūrė ir gamina pati „Mazda“.
Pasak inžinierių, jie nesėdi rankų sudėję ir toliau ieško būdų, kaip padidinti vidaus degimo variklių našumą. Nors siūloma hibridinė sistema pasižymi didele galia ir ypač gerais ekonominiais rodikliais (vos 1,5 l/100 km pagal WLTP), CX-60 vėliau bus galima įsigyti ir su naujos kartos 3 litrų 6 cilindrų benzininiu „e-Skyactiv X“ varikliu bei 3,3 litro darbinio tūrio „Skyactiv-D“ dyzeliniu varikliu. Dėl ištobulintos itin didelio tikslumo įpurškimo sistemos bei specialios formos degimo kameros šių variklių šiluminis efektyvumas gali siekti net iki 40 proc.
„Tai, jog „Mazda“ nemažina variklio darbinio tūrio, o netgi jį didina, buvo netikėta džiuginanti žinia. Vis dažniau matome, kad automobiliai didėja, o į juos montuojami vis mažesni ir mažesni varikliai. Tai daroma dėl griežtėjančių ekologinių reikalavimų. Gaila, bet dėl to kenčia vairavimo dinamika.
Tai ypač pastebima įkraunamuosiuose hibriduose pasibaigus elektrai – dėl didelės baterijų, taigi ir viso automobilio masės šie maži varikliukai turi atiduoti paskutines jėgas tam, kad automobilis važiuotų bent kiek dinamiškai. Vairuojant CX-60, tiesą sakant, aš nė nepajaučiau, kada veikė benzininis, o kada elektrinis motoras, ir tai tikrai gera savybė“, – pasakoja J. Lengvinas.
Taip pat apžvalgininkas mini, kad didesnio darbinio tūrio variklis džiugino ir ausis – nors garso izoliacija ir neleido išgirsti visko, motoro keliamas garsas buvo gerokai malonesnis už tą, kurį skleidžia mažalitražės jėgainės. O tai, pasak jo, prisideda prie vairavimo malonumo.
„Kiek iki šiol teko vairuoti naujesnės kartos „Mazda“ automobilių, visi buvo tikrai gerai valdomi ir labiau dinamiški nei flegmatiški. Vairuodamas CX-60 neišvengiamai jauti, kad tai didelis automobilis, bet inžinieriai, matyt, gerai padirbėjo ir dėl to vairuotojas gali jausti kelią.
Didelė galia yra reikšmingas veiksnys, bet man kur kas svarbiau tai, kaip ta galia perduodama. Nors vairuojant tokios klasės SUV sportiškumo ieškoti nereikėtų, meluočiau sakydamas, kad jo čia negali rasti. Tiesa, labai patiko bekelės režimas – nors neteko daug bandyti, iš trumpo pasisukiojimo smėlyje sprendžiu, jog pažliugę pavasario keliai šiam krosoveriui bus įveikiami. Žinoma, jei bus apautas tinkamomis padangomis“, – įspūdžiais po bandomojo važiavimo dalijasi J. Lengvinas.
Prisitaikančios ir padedančios technologijos
„Jinba-ittai“ – taip įmonė „Mazda“ vadina pojūtį, kurį siekia suteikti vairuotojams kurdama naujus automobilius, tad ji pažėrė naujovių ir technologijų dalyje. Pavyzdžiui, užtenka įvesti savo ūgį ir automobilis pats parinks tinkamiausią sėdynių bei vairo padėtį.
Tiesa, jeigu ji netenkina, vairuotojas gali pats pasikoreguoti: automobilis padėtį įsimins ir parinks ją kiekvieną kartą įlipus. Tai itin patogu, jeigu mašiną vairuoja keli žmonės – vos įsėdus speciali sistema atpažins vairuotoją iš jo veido ir nustatys visas jo mėgstamas funkcijas: nuo sėdynių ar klimato iki mėgstamos radijo stoties ar spidometro ekrano parinkčių.
Taip pat automobilyje įdiegtos belaidės „Android Auto“ bei „Apple CarPlay“ sistemos. Jos atvaizduojamos 12,3 colio įstrižainės centriniame ekrane. Melomanams skirta 12 garsiakalbių „Bose“ garso sistema, kurioje pritaikyta triukšmo kompensavimo technologija.
„Tiesą sakant, beveik apsijuokiau įlipęs į CX-60: meniu funkcijas bandžiau pasirinkti liesdamas ekraną, o instruktorius man greitai paaiškino, kad šis nėra jutiklinis. Galima pagalvoti, kad tai senoviška, bet toli gražu. Meniu valdymas ratuku, esančiu centrinėje konsolėje, intuityvus ir, mano manymu, gerokai saugesnis vairuojant.
Iki šiol neturiu atsakymo, kodėl naudotis mobiliuoju telefonu prie vairo draudžiama, o štai kartais labai sudėtingus jutiklinius automobilių ekranus galima braukyti į valias. Meniu, regis, niekuo nepasikeitęs nuo senesnių modelių, bet jis elementarus, tad nieko keisti ir nereikia. Pagyros ir už tai, kad nėra jokių lietimui jautrių mygtukų. Viskas valdoma normaliais, fiziškai judančiais mygtukais ar valdikliais. Tai gamintojui kainuoja brangiau nei jutikliniai paviršiai, bet, bent jau man, suteikia daug geresnių emocijų“, – apibendrina J. Lengvinas.