Baigėsi pirmoji kelionė aplink pasaulį su elektromobiliu (Video) (3)
Elektromobilis Solartaxi, maitinamas vien elektra, gaunama iš Saulės elementų, pirmą kartą elektromobilių istorijoje apkeliavo visą pasaulį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įvykis tikrai neeilinis – savotiška Ferdinando Magelano (1480 – 1521 metai) kelionės aplink pasaulį versija. Tik tuomet garsaus portugalų jūrų keliautojo ir atradėjo pradėta ekspedicija pirmoji apiplaukė pasaulį su būriniu laivu, o dabar panaši kelionė įvykdyta su elektromobiliu. Žinoma, šių įvykių istorinė ir politinė reikšmė skiriasi, bet abiem atvejais atsiveria nauji toliai – viduramžiuose naujos prekybinės rinkos ir išplėstas geografijos suvokimas, dabar – dar vienas įrodymas, jog Saulės energija varomi automobiliai jau pasiekė praktinio naudojimo lygį ir transporto revoliucijai betrūksta tik geros valios, užsispyrimo ir entuziazmo.
Žinoma, vidaus degimo variklių kol kas elektromobiliai neišstums visose srityse, tačiau jie tikrai pajėgūs užimti nedidelių, miesto automobilių rinkos dalį. Apie tai kalba ne tik elektromobilio Solartaxi kelionė aplink pasaulį – tą patį įrodė ir Kanadą skersai bei išilgai pravažiavęs entuziastas Marcelo da Luz su savos gamybos triračiu elektromobiliu Xof1. Tiesa, Xof1 visą kelionę įveikė „vienu įkvėpimu“ – be jokios kitokio transporto pagalbos. Tuo tarpu Solartaxi jūras teko perplaukti su keltais – na, ką darysi, kol kas tai dar ne amfibija.
Žinoma, kad ir kaip optimistiškai nuteikia Solartaxi kelionė, tačiau jo išvaizda ir vidinis komforto lygis tikrai nesilygiuoja su serijiniais įprastais automobiliais. Šveicarijoje sukonstruotas automobilis paskui save tempia didelę Saulės panelę – tarsi savotišką priekabą. Nors išvaizdos bei patogumo šis techninis sprendimas negerina, tačiau taip gaunamas reikalingas Saulės elementų plotas – šiuo atveju 6 kvadratiniai metrai.
Kita neįprasta Solartaxi savybė – jis yra triratis. Nors turbūt neįprasta tik serijinių automobilių atžvilgiu – elektromobiliuose tokia ratų sistema yra gana plačiai paplitusi. Kelionės metu jis įsibėgėdavo iki 90 km/h greičio, o vienu akumuliatorių įkrovimu pajėgdavo nuvažiuoti 300 km atstumą.
Tiesa, kartais Saulės energijos automobiliui pritrūkdavo ir akumuliatorius tekdavo pasikrauti iš vietinio elektros tinklo. Tačiau kaip su šūkiais, jog tai tik Saulės energija maitinamas automobilis? Šią problemą projekto komanda išsprendė labai originaliu būdu – Šveicarijoje likę nariai ant namų stogų pasistatė Saulės elementus ir į bendrą tinklą pardavinėjo elektros energiją. O uždirbtus pinigus panaudodavo energijos pirkimui tais atvejais, kai elektromobiliui pritrukdavo Saulės šviesos.
Ši originali elektromobilio kelionė aplink pasaulį oficialiai baigėsi vakar – jis finišavo Poznanėje (Lenkija), kur šiuo metu kaip tik vyksta konferencija, skirta klimato kaitai (United Nations Climate Change Conference 2008).
„Pirmą kartą istorijoje automobilis su Saulės elementais apvažiavo visą pasaulį nenaudodamas nei vieno lašo benzino“, - pareiškė Louis Palmer, šveicarų komandos lyderis ir Solartaxi elektromobilio vairuotojas.
Per visą kelionę, užtrukusią 17 mėnesių, automobilis įveikė 52 tūkstančius kilometrų atstumą ir aplankė 38 valstybes. Kelionės maršrutą galite peržiūrėti projekto svetainėje esančiame interaktyviame žemėlapyje. Suprantama, kiekvienoje valstybėje elektromobilio pasirodymas tapdavo neeiliniu įvykiu, sutraukdavusių didelį žiniasklaidos ir politikų dėmesį. Nemažai laimingųjų pasisekė ir patiems pasivažinėti su Louis Palmer vairuojamu elektromobiliu – taip būdavo vykdoma savotiška ekologiško transporto reklama. Dėl to ir pats elektromobilis imtas vadinti „taksi“.
Poznanėje vykstanti konferencija yra skirta klimato kaitos prevencijai ir naujiems teršimo mažinimo susitarimams priimti – tad nulinių emisijų elektromobilio vizitas buvo kaip tik „savu laiku ir savoje vietoje“.
„Tai naujos technologijos, jau paruoštos naudojimui“, - kalbėjo Louis Palmer. „Tai ekologiška, tai ekonomiška, tai absoliučiai patikima. Mes galime sustabdyti klimato atšilimą“.
Galbūt šių pasiekimų įkvėptos, o gal tiesiog progresyviai mąstančios kompanijos jau ima kurti elektromobilių pakrovimo tinklus Izraelyje, Olandijoje, Australijoje, JAV Kalifornijos valstijoje – žodžiu, elektromobilių idėja pamažu braunasi į rinką.