Jei dabar būtų viduramžiai, tokį laivą pavadintų vaiduokliu, tačiau iš tikro - tai pirmutinis toks visame pasaulyje technikos šedevras (Video) ()
Jei gatvėse riedėtų tik autonominiai automobiliai, greičiausiai ilgainiui dingtų bet kokios avarijos tikimybė. Jau nekalbant apie tai, kad vairavimui skirtą laiką būtų galima išnaudoti našiau. Tačiau ar kada susimąstėte apie autonominį laivą ir jo privalumus?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Būtent tokį projektą sugalvojo įgyvendinti Norvegų pramonės įmonių grupė „Kongsberg” ir trąšų gamintoja „Yara International”. Planuojama, jog pirmasis laivo krovinys būtent ir bus trąšos, kurias jis plukdys tarp Norvegijos uostų.
Projekto sumanytojai skelbia, jog laivas pradės kursuoti dar šių metų pabaigoje. Iš pradžių jis bus valdomas nuotoliniu būdu, o dar po metų – pilnai autonominis.
Dar viena įdomi detalė - laivas bus varomas elektros baterijų. Tiesa, atstumas, kurį laivas galės nuplaukti pilnai įkrautomis baterijomis yra ganėtinai mažas. Jis šiek tiek viršys 65 jūrmyles (apie 120 kilometrų), tačiau tai daugiausiai susiję su projektavimo ypatumais ir numatyta laivo paskirtimi – plukdyti krovinį tarp konkrečių, netoli vienas kito išsidėsčiusių Norvegijos uostų.
Nors laivas bus sąlyginai nedidelis ir talpins tik šimtą konteinerių (šiuo metu plaukiojantys įprasti krovininiai laivai talpina iki 20 000 standartinio dydžio jūrinių konteinerių) skaičiuojama, kad per pirmuosius metus laivas leistų sutaupyti apie 40 tūkstančių atskirų pervežimų sunkvežimiais.
Tikėtina, jog pasiteisinus projektui, bus statomi didesni ir toliau galintys nuplaukti tokio paties tipo laivai.