Pirmasis pasaulyje kruizinis laivas, iš dalies varomas elektros energija, leisis į pirmą kelionę atšiauriausiais Žemės maršrutais (Video) ()
Pirmasis pasaulyje kruizinis laivas, iš dalies varomas akumuliatorių energija, iš šiaurinės Norvegijos dalies leisis į pirmąją kelionę, pranešė kruizus rengianti įmonė „Hurtigruten“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Hibridinis ekspedicinis kruizinis laivas „Roald Amundsen“ gali gabenti 500 keleivių ir yra sukurtas plaukioti atšiauraus klimato vandenyse. Laivas, pavadintas norvegų tyrinėtojo, kuris 1903–1906 m. įveikė šiaurės vakarų jūrų kelią ir 1911 m. pirmasis pasiekė Pietų ašigalį, garbei, į kelionę leisis iš Trumsės dar šią savaitę.
Jis plauks šiaurės vakarų jūrų keliu į Aliaską, paskui pasuks į pietus ir spalio mėnesį pasieks Antarktidą. Nors „Roald Amundsen“ varikliai daugiausia varomi jūriniu gazoliu, laivo akumuliatoriai leidžia idealiomis sąlygomis 45–60 min. plaukti naudojant tik elektros energiją, „Reuters“ pasakojo „Hurtigruten“ vykdomasis direktorius Danielis Skjeldamas.
Įmonė apytikriai paskaičiavo, kad akumuliatoriai sumažins degalų sąnaudas ir anglies dioksido išlakas maždaug 20 %, palyginti su sąnaudomis ir išlakomis naudojant tik jūrinį gazolį. Laivams skirtų akumuliatorių technologija yra pradinėje stadijoje ir nelabai tinka naudoti net plaukiant nedideliais atstumais, nes nedaug uostų turi krovimo stoteles.
„Hurtigruten“ tikisi, kad infrastruktūra pagerės bent jau į tradicinius maršrutus patenkančiuose Norvegijos pakrantės uostuose. Kol kas laivų akumuliatorius galima įkrauti tik antro pagal dydį Norvegijos miesto Bergeno uoste. Laivų akumuliatorių ateitis taip pat priklauso nuo tiekėjų galimybių kurti lengvesnes ir galingesnes sistemas.