Bjauriausias visų laikų prezidentinis lėktuvas, kuriuo tikrai nenorėtumėte skristi – ir kruvinas „Mirties pirklio“ pėdsakas (Foto, Video)  (2)

Buvęs nedidelės Afrikos šalies prezidentas Yahya Jammeh garsėjo tuo, kad šalyje buvo uždarytos nacionalinės oro linijos, tačiau jis turėjo net 4 lėktuvus.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2022-12-30 Bjauriausias visų laikų prezidentinis lėktuvas, kuriuo tikrai nenorėtumėte skristi – ir kruvinas „Mirties pirklio“ pėdsakas (Foto, Video)  (2)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Plėtosiu regionus, kurie balsuoja už mane, bet jei nebalsuosite už mane, nieko nesitikėkite“ – Yahya Jammeh.

Pateikiame naują Steino Mitzerio ir Justo Olimanso straipsnį apie tai, kaip atrodo Gambijos prezidentinis lėktuvas, vadinamas „bjauriausiu prezidentiniu lėktuvu pasaulyje“.

Ne paslaptis, kad pasaulio lyderiai daug keliauja. Tiesiog pažvelkite į JAV „Air Force One“ arba prabangų VIP lėktuvų parką, priklausantį Kataro karališkajai šeimai. Nors visi šie lėktuvai pasižymi skirtingu prabangos lygiu, vienas dalykas yra tikras: galingi pasaulio lyderiai nori skraidyti stilingai. Tai galioja visiems pasaulio lyderiams, išskyrus dabar nuo valdžios nušalintą Gambijos Respublikos prezidentą Jammehą, kuris galėjo pasigirti VIP lėktuvų parku, kuriame yra bene prasčiausio pasaulyje interjero Il-62M.

Sovietinis reaktyvinis lėktuvas su 1970-ųjų interjeru, priklausantis Afrikos diktatoriui, kuris jį įsigijo už vyriausybės pensijų fondo pinigus ir kurį aptarnauja bei pilotuoja įgula iš Kubos: kas gali būti geriau?

Iki 2017 metų Gambiją valdė Yahya Jammeh, geriau žinomas kaip vyriausiasis ginkluotųjų pajėgų vadas ir vyriausiasis Gambijos konstitucijos sergėtojas, Jo Ekscelencija šeichas profesorius Alhaji Dr. Yahya Abdul-Aziz Awal Jemus Junkung Jammeh Naasiru Din Babili Mansa.

Iš pradžių, 1994-1996 m. jis valdė kaip karinės vyriausybės vadovas, o vėliau – nuo 1996 m. iki pašalinimo 2017 m. buvo  Gambijos prezidentu. Šiuo metu jis pabėgęs į Pusiaujo Gvinėją.

 

Savo valdymo metais Jammehas išgarsėjo tarptautiniu mastu teigdamas, kad gali išgydyti ŽIV/AIDS, astmą ir nevaisingumą, taip pat sukūręs vieną didžiausių pasaulyje prabangių automobilių kolekcijų vienoje skurdžiausių pasaulio šalių. Ne mažiau neįtikėtinas buvo Jammeh VIP lėktuvų parkas, kuriame vienu metu buvo:

  • vienas IL-62M;
  • du „Boeing 727“;
  • vienas „Bombardier Challenger 601“.

Nors keturių VIP lėktuvų parkas yra daug bet kurios šalies vyriausybei, jis tampa dar ekstravagantiškesnis, kai pagalvoji, kad vienintelis jo naudotojas buvo pats Yahya Jammeh. Dar blogiau, kad šalies nacionalinė oro linijų bendrovė „Gambia International Airlines“ turėjo užsidaryti, nes neturėjo orlaivių.

Net Gambijos oro pajėgos (nors jos niekada nebuvo oficialiai įsteigtos) dirbo tik Jammeh labui – vienas artimo nuotolio atakos lėktuvas Su-25 ir du žemės ūkio lėktuvai AT-602 skraidė per paradus ir tręšė Jammeh valdas. Tai buvo iki tol, kol Jammeh asmeniškai atleido Su-25 pilotą, po kurio šio lėktuvo eksploatavimas nutrūko.

Gambija yra mažiausia žemyninės Afrikos šalis (10 689 km2), kurioje gyvena kiek daugiau nei du milijonai gyventojų. Keturi VIP lėktuvai galėjo skristi tik oficialių valstybinių vizitų užsienyje metu (po vieną, todėl keturių lėktuvų nereikia). Tiesą sakant, Gambija yra tokia maža, kad Jammeh net nenaudojo sraigtasparnio, kad galėtų keliauti po šalį, o mieliau naudojosi savo didele automobilių kolekcija, kad galėtų patekti iš rūmų į rūmus (ir privatų zoologijos sodą, kurį jis pastatė savo gimtajame mieste).

Tačiau būdamas musulmonų lyderiu (2015-2017 Gambija jo nurodymu net buvo vadinama Islamo Respublika) ir vienos iš nedaugelio pasaulio šalių, pripažinusių Taivaną, prezidentu (bent jau iki 2013 m.) Jammeh dažnai lankydavosi Viduriniuose Rytuose ir Taivane naudodamas savo tolimųjų reisų IL-62M. „Challenger 601“ buvo įsigytas anoniminėms kelionėms į Europą, tačiau galiausiai iš jo naudos buvo mažai.

 

Nors prezidentas Jammehas išleido milžiniškas sumas iš valstybės biudžeto, kad atnaujintų savo privačią „Rolls-Royce“, „Mercedes“, „Hummer“ ir „Land Rover“ automobilių kolekciją, jo lėktuvai buvo stebėtinai seni. Jo du „Boeing 727“ buvo pagaminti atitinkamai 1966 m. (C5-GAF) ir 1971 m. (C5-GOG), tačiau vis dėlto buvo išlaikyti nepriekaištingos būklės ir dažnai kapitališkai remontuojami Perpinjane, Prancūzijoje, o C5-GOG netgi gavo naujų variklių rinkinį. 2016 m. C5-GAF anksčiau tarnavo kaip privatus lėktuvas Saudo Arabijos karališkosios šeimos nariams. „Challenger 601“ buvo pagamintas 1985 m., o 2010 m. įsigytas iš Vokietijos „Luftwaffe“.

Skirtingai nuo visų šių orlaivių, pirmasis Jammeh Il-62M (C5-GNM) buvo įsigytas padedant ne kam kitam, o Rusijos ginklų kontrabandininkui Viktorui Boutui (neseniai iškeistas į JAV krepšininkę). Tai, kaip jis tapo pirmuoju privačiu Jammeh lėktuvu, yra įdomi istorija, labai būdinga lėktuvams, naudojamiems nelegaliai į Afriką gabenti deimantus ir ginklus.

Lėktuvas, pastatytas „Aeroflot“ 1980 m., 1999 m. buvo užregistruotas „Centrafrican Airlines“, o tai buvo kruopščiai apgalvota Viktoro Bouto kontrabandos schemų priedanga. Korumpuotas Centrinės Afrikos Respublikos civilinės aviacijos tarnybos pareigūnas užregistravo (taigi legalizavo) visus Bouto naudojamus lėktuvus.

 

Netrukus po to IL-62M buvo perduotas Gambijos oro bendrovei „New Millennium Air“, kurios generalinis direktorius buvo Gambijos politikas Baba Jobe, dar vienas Bouto schemų bendrininkas. Tuo metu Viktoras Boutas aktyviai gabeno deimantus ir ginklus iš Liberijos, kur Charlesas Tayloras ką tik laimėjo rinkimus su šūkiu „Jis nužudė mano mamą, nužudė mano tėvą, bet aš balsuosiu už jį!“. Tačiau netrukus JT Saugumo Taryba sugriežtino šią schemą ir 2001 metais įvedė sankcijas „New Millennium Air“ ir jos direktoriui Babai Jobe, kuris buvo nuteistas kalėti devynerius metus Gambijos kalėjime. Dėl tokio įvykių posūkio Il-62M liko Gambijoje be savininko.

O ką daryti, kai jūsų oro uoste įstrigo paklydęs keturių variklių lėktuvas? Jūs jį pasiimate, ką padarė Jammeh. Jam šis lėktuvas taip pat nebuvo naujiena, nes 1999 m. gruodį Jammeh išnuomojo Il-62M, kai jis dar oficialiai priklausė „Centrafrican Airlines“, oficialiam vizitui į Librevilį (Gabonas). Čia jam komplimentą dėl lėktuvo dydžio pasakė ne kas kitas, o Centrinės Afrikos Respublikos prezidentas Ange-Felixas Patasse, kuris, atrodo, nežinojo, kad lėktuvas iš tikrųjų buvo užregistruotas jo šalyje korumpuoto pareigūno dėka. Jammeh turėjo patikti komplimentas, nes jis pradėjo reguliariai naudoti lėktuvą, o ne savo „Boeing 727“, pavyzdžiui, per valstybinį vizitą Taivane 2003 m. ir Niujorke, kur dalyvavo JT Generalinėje Asamblėjoje 2004 m.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(7)
(1)
(6)

Komentarai (2)