Iš JAV į Europą per 4 valandas. Pirmam skrydžiui ruošiasi naujas viršgarsinis lėktuvas (Video) ()
Naujasis privačios amerikiečių kompanijos „Boom Technology“ lėktuvas XB-1 jau beveik pasiruošęs leistis į pirmąją kelionę garso greitį viršijančiu greičiu.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Naujasis viršgarsinis lėktuvas, kurį sukūrė JAV bendrovės „Boom Technology“ inžinieriai, baigė priešskrydinius bandymus ir yra pasirengęs pirmą kartą pakilti virš Mohave dykumos Kalifornijos valstijoje.
Tiesą sakant, tai tik būsimo orlaivio, kuris skris po kelerių metų, prototipas. Tikimasi, kad šis keleivinis viršgarsinis lėktuvas keleivines viršgarsines keliones tarp žemynų pavers realybe, rašo „Space“.
22 metrų ilgio demonstracinis lėktuvas XB-1, aprūpintas trimis „General Electric“ J85 varikliais, gali pasiekti net 2700 km/val. greitį, o tai daugiau nei du kartus viršija garso greitį. Patikrinusi orlaivio techninę būklę, JAV Federalinė civilinės aviacijos administracija išdavė leidimą pirmajam istoriniam skrydžiui virš Mohave dykumos Kalifornijoje. Bandomojo skrydžio metu XB-1 pilotuos du patyrę pilotai.
Remiantis „Boom Technology“, inžinieriai sujungė ilgametę orlaivių projektavimo patirtį ir panaudojo naujausias technologijas, kad sukurtų XB-1 anglies kompozicinį korpusą ir titano fiuzeliažą. Viršgarsinis lėktuvas turi modifikuotą trikampį sparną, leidžiantį ne tik skristi garso greitį viršijančiu greičiu, bet ir užtikrina saugų kilimą bei nusileidimą.
XB-1 iš tikrųjų yra naujo keleivinio viršgarsinio lėktuvo, vadinamo „Overture“, pirmtakas, dėl kurio viršgarsinis skrydis gali tapti įprastu, teigia „Boom Technology“. Jei XB-1 bandymai bus sėkmingi, „Overture“ lėktuvas bus paruoštas tokiam pat bandymui jau 2027 m. Jis bus 61 metro ilgio, talpins iki 80 keleivių ir išvys iki 2100 km/val. greitį, o tai maždaug 1,7 karto viršija garso greitį. Tuo pačiu lėktuvas bus varomas visiškai aplinkai nekenksmingu kuru.
Remiantis „Boom Technology“, „Overture“ viršgarsinis lėktuvas keleivius iš Niujorko į Romą galės nuskraidinti vos per 4 valandas 45 minutes, palyginti su dabartinėmis 8 valandomis. O skrydis virš Ramiojo vandenyno iš San Francisko į Seulą (Pietų Korėjos sostinę) dabar trunka daugiau nei 12 valandų, tačiau naujuoju lėktuvu keleiviai galės sutaupyti net 4 valandas skrydžio laiko.
Jei viskas vyks pagal planą, „Overture“ lėktuvas taps viršgarsinio „Concorde“ lėktuvo, kuris skrido nuo 1969 iki 2003 m., įpėdinis. Šis lėktuvas paskutinį kartą iš Niujorko į Londoną skrido dvigubai didesniu nei garso greičiu.