„Totalus krachas.“ Nuo 2030 metų Rusija nebeturės civilinės aviacijos. Kas vyksta  (1)

Rusija per šešerius metus turėtų pagaminti daugiau nei pusę tūkstančio lėktuvų, pakeisiančių „Boeing“ ir „Airbus“, o šiuo metu Rusija pagamina 1–2 keleivinius lėktuvus per metus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Rostech“ vadovas Sergejus Čemezovas ne tik pripažino, kad Rusijos ekonomikos padėtis yra tokia pati kaip prieš SSRS žlugimą, bet ir atkreipė dėmesį į kitą problemą – maždaug nuo 2030 m. Rusiją ištiks didžiulės problemos civilinėje aviacijoje.

„Manau, kad nuo 2030 metų bus pastebimas užsienio lėktuvų pasitraukimas iš Rusijos oro linijų, nes nebus daug galimybių juos remontuoti“, – interviu Rusijos žiniasklaidai sakė Čemezovas.

„Boeing“ ir „Airbus“ paliko Rusijos rinką, o Rusijos lėktuvams taip pat uždrausta skraidyti į JAV ir Europą. Visa tai lėmė, kad be atsarginių dalių liko apie 550 Vakarų gamybos lėktuvų, o tai sudaro apie 65 % visų Rusijos keleivinių lėktuvų – jais atlikti 95 % visų skrydžių.

Taip pat verta paminėti, kad Rusija vis dėlto rado galimybę gauti kai kurias atsargines dalis iš JAE, Kinijos ir Turkijos. Taigi ji aktyviai kartoja Irano, kuriam taikomos panašios sankcijos, patirtį. Tačiau Teherane šiuo metu yra tik apie 175 tinkamos būklės orlaivių.

Ir, žinoma, Čemezovas pasiūlė išeitį iš šios situacijos: „iki to laiko reikės pagaminti pakankamai skirtingų orlaivių. Pirmiausia, žinoma, tai yra MC-21, „Superjet“, Tu-214, Il-114, Il-96. Šie civiliniai orlaiviai turi aprūpinti visas mūsų oro linijas.“

Tai yra, per šešerius metus Rusija turėtų pagaminti apie pusę tūkstančio lėktuvų. Ir tai tikrai nerealus scenarijus. Tuo pačiu metu ir pats Čemezovas tai puikiai žino, nes 2023 metais Kazanės lėktuvų gamykla (dar žinoma kaip KAPO) negalėjo pristatyti nė vieno Tu-214.

 

Be to, iki 2030 m., net ir pagal planą, turėtų būti pagaminta tik 70 šių orlaivių, iš kurių ne visi bus keleiviniai laineriai.

Rusijos Federacijoje civilinės aviacijos problema yra sudėtinga ir gana nuspėjama, nes nėra stabilios lėktuvų gamybos – pagaminami tik apie 1–2 keleiviniai lėktuvai per metus.

Ir nors uždarai totalitarinei šaliai užsienio keleivių srauto sumažėjimas nėra problema, Rusijai pagrindinis kritinis klausimas yra vidaus skrydžių užtikrinimas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(34)
(2)
(32)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (1)