Smūgis Rusijos aviacijos pramonei: pirkėjai atsisako naujojo lėktuvo „Sukhoi Superjet-100“ (34)
Po tragedijos Indonezijoje naująjį rusiškąjį lėktuvą „Sukhoi Superjet-100“ persekioja nesėkmės. Rusijos pasididžiavimu buvęs keleivinis lėktuvas gali likti be pirkėjų ir keleivių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip rašo rusų verslo dienraštis „RBK Daily“, šiuo pasirinkimu jau nusivylė lainerius užsakiusi armėnų bendrovė „Armavia“.
Tuo metu „Novaja gazeta“ rašo, kad nuo visuomenės slepiama, jog rugpjūčio 3 dieną reiso Kazanė – Maskva metu būta tokių rimtų nesklandumų, kad su jais susitvarkiusiai įgulai galima skirti medalius. Teigiama, kad rugpjūčio 3-ąją iš Kazanės pakilęs lėktuvas nepasiekė tikslo – Maskvos, jis turėjo avariniu būdu nusileisti, nes buvo dalinai pažeista salono hermetizacija. Tokią pat informaciją iš šaltinių gavo ir „Interfax“. Informacija apie tai oficialiai patvirtinta nebuvo.
Remdamasis šaltiniais „RBK Daily“ teigia, kad anksčiau „Armavia“ atsisakė pirktį dar vieną „Sukhoi Superjet-100“, o dabar ieško būdų gamintojams grąžinti 2011 metais nusipirktą lėktuvą.
Šaltiniai kompanijoje teigė, kad paskutinis lašas armėnams buvo tai, kad dėl dviejų dienų lėktuvo remonto Rusijoje, „Armavia“ atstovams teko skirti keturias dienas tam, kad būtų baigtos visos muitinės procedūros.
Teigiama, kad lainerius gaminanti kompanija „Civiliniai Sukhoi lėktuvai“ jau atidavė armėnams už pirmąjį lėktuvą sumokėtus pinigus, išskyrus milijoną dolerių – tiek kainavo remontas.
2012 metų birželį „Armavia“ pranešė atsisakanti pirkti antrą „Sukhoi Superjet-100“.
Rusiško lėktuvo reputaciją sužlugdė Indonezijoje įvykusi tragedija, kai per demonstracinį skrydį žuvo 45 žmonės: 8 ekipažo nariai Rusijos piliečiai, 35 Indonezijos piliečiai, taip pat prancūzas bei amerikietis. Lėktuvas įsirėžė į uolą.
Po to buvo dar keletas incidentų, laimei, jie žmonių aukų nepareikalavo.
Birželio 18 dieną toks lėktuvas su 66 keleiviais nesugebėjo iš Maskvos nuskristi į Kopenhagą, nes sugedo kondicionavimo sistema.
Kitą kartą „Sukhoi Superjet-100” nepakilo, nes atsisakė veikti jo valdymo sistema.