Airbus patentuoja skraidančius riestainius (1)
Ar tai paukštis? Ar tai lėktuvas? Ar tai… riestainis? Ne, tai Airbus patentuotas dizainas, galintis sukelti kelionių oru perversmą – Credit: espacenet
Airbus ateities orlaivių dizainas mažai primena įprastinius orlaivius ir atrodo it nužengęs iš šeštojo dešimtmečio mokslinės fantastikos komikso. Jei Europos oro erdvės ir gynybos grupės patento paraiška bus įgyvendinta, būsimi keleiviai diržus galės užsisegti salonuose, primenančiuose milžiniškus riestainius – arba skraidančias lėkštes.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
NSO primenanti forma sprendžia orlaivių dizaineriams kylančias problemas. Cilindrinė forma gerai tinka korpusų, kuriuose didelis slėgis išlaikymui, bet dėl to paties didžiulio slėgio cilindro priekyje ir gale reikia naudoti stiprias, sunkias struktūras.
„Šio išradimo tikslas būtent ir yra surasti paprastą, ekonomišką ir efektyvų šių problemų sprendimą, ar bent jau iš dalies įveikti… trūkumus,” rašoma paraiškoje.
Airbus sakė, kad nors dizainas pakankamai vertingas, kad vertėtų jį apsaugoti patentu – kaip ir kitus ~6000 idėjų, kurias kasmet išvysto jos inžinieriai – tai nėra nedelsiant įgyvendinama keleivių gabenimo iš Heathrow oro uosto į JFK perspektyva. „Tai nėra aktyviai vystoma idėja,” sakė Airbus.
Kitos keistos ir futuristinės kompanijos patentuotos idėjos yra ekonominės klasės sėdynės stovintiems keleiviams, panašios į dviračio sėdynes; virtualios realybės šalmai pramogų teikimui skrydžio metu; ir labiausiai neraminanti – belangė pilotų kabina.
Tačiau „skraidantis riestainis”, yra radikaliausias orlaivio struktūros pakeitimas. „Paprastas ir efektyvus” sprendimas reiškia, kad skrydžio metu keleiviai ne tik gautų maistą iš lenktomis lentynomis važiuojančių vežimėlių, bet ir išmoktų visiškai naujo įsilaipinimo. Patente pateikiamos iliustracijos rodo keleivius, žengiančius į orlaivį per riestainio vidurio skylėje esančias duris.
Toks dizainas atitinka kai kurių orlaivių kompanijų koncepcijas, sukurtas, siekinat didesnio kuro efektyvumo. Chrisas Lorence'as, GE Aviation, General Electric oro variklių padalinio vyriausiasis vadybininkas, sakė, kad toks dizainas gali būti aerodinamiškesnis, nei tradicinis dizainas. „Taip sumažinamas bendras sudeginamo kuro kiekis,” sako jis.
Loren Thompson, Virdžinijoje įsikūrusio Lexingtono instituto, gaunančio finansavimą iš Airbus konkurento Boeing, analitikas, išreiškė skepsį, kurį gali justi daug būsimų keleivių. „Nesu matęs nieko panašaus sunkesnėse už orą sistemose,” sakė jis, prilygindamas orlaivį kosminiam laivui. Bet jai tai taps tikra ateitimi, skrydžiai gerokai pasikeis.
Robert Wright
www.ft.com