Įspūdingi „Rolls-Royce“ planai aviacijai: siūlo sprendimą, kuris iš anksto nuspėtų dar tik būsimą lėktuvo gedimą, padėtų sutaupyti milijonus dolerių ir net paretintų katastrofas (Video)  ()

Jau įpratome girdėti apie ateitį, kurioje vyraus robotai, mašinos vairuosis pačios save, o namų šaldytuvas pats užsisakys ko reikia jūsų vakarienei. O kas laukia tolimųjų oro kelionių šiame žinių amžiuje? Britų aviacinių variklių gamintojas pateikė savo viziją. Ne tik viziją, bet ir ką jau padarė, kad pristatymas neliktu tik paika fantazija.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Singapūro aviacijos paroda 2018“ – ne tik naujų lėktuvų pristatymas ar senųjų gaminių demonstracija su tikslu pasirašyti kuo daugiau pardavimo sandorių. Tai taip pat vieta kur susirinkusios šios srities viršūnės dalinasi ateities planais. Skirtingai nei susirinkę diskutuoti fantastai jie realiai vertina situaciją. Žino kokias problemas reiktų spręsti.

Nors iš pažiūros „Rolls-Royce“ pateiktas pasiūlymas varikliams suteikti prieigą prie interneto atrodo kaip komiškas teiginys, nusižiūrėtas nuo ne vieną dešimtmetį sklandančio juoko apie šaldytuvus, jis turi racionalų tikslo paaiškinimą. Variklis galėtu siųsti visus duomenis tiesiai gamintojui. Variklių gamintojas profesionaliai vertintu techninius duomenis, kuro sąnaudas, galėtu duomenis lyginti su kitais visame pasaulyje skrendančiais lėktuvų parametrais.

Visi šie suplauksiantys didieji duomenys kompaniją pasiekia jau dabar. Tačiau tik kaip pasekmės gedimų bei sutrikimų. Jei jie matytu realiu laiku, galėtu aviacijos kompanijas įspėti dėl per didelių degalų sąnaudų konkrečiame lėktuve, lyginant su kitais skrendančiais panašiu maršrutu. Kur kas ankščiau pastebėtų anomalijas, signalizuojančias apie artėjantį gedimą, leistu orlaivį laiku pakviesti detaliai mechanikų apžiūrai. Šitaip užkirsdami kelią dideliam gedimui ar net potencialiai katastrofai.

„IntelligentEngine“ būtų visa variklių ekosistema. Vienas su kitu bendraujantys varikliai gebėtų padėti pasirinkti optimalius skrydžio maršrutus. Tai leistu sutaupyti didelius kiekius kuro. „Rolls-Royce“ teigimu, net jei aviakompanija per metus sutaupytu vos po 1% kuro su kiekvienu atliktu skrydžiu, bendrai joms padėtų sutaupyti net apie 250 tūkst. dolerių nuo kiekvieno skraidančio lėktuvo.  Didieji operatoriai valdo ne po vieną šimtą jų.  Visa tai galėtu sukurti išmanūs varikliai.

Žinoma tokiam bendravimui reiktų persiųsti milžiniškus duomenų srautus. Pastarieji visiškai negąsdina ambicingos britų kompanijos. Ji jau pernai Derbio mieste (Anglija) atidarė „Avialinijų lėktuvų prieinamumo centrą“. Šis centras jau dabar analizuoja gaunamus duomenis susijusius su dabar naudojamais varikliais.

Įmonės teigimu, šis centras jau dabar yra pasirengęs apdoroti nuo kilobaitų iki terabaitų duomenų siunčiamų skrydžio metu. Viskas tik tam, kad kuo greičiau juo apdorojus būtu galima išspręsti problemas dar iki tol kol jos taps akivaizdžios.

Kur kas tolimesnėje ateityje britai prognozuoja gebėsiantys pasiūlyti išmaniosios robotikos, leisiančios varikliui pačiam atlikti priežiūrą. Kol kas tai tolima ateitis, bet jei pavyktu įgyvendinti pateiktoje vizualinėje koncepcijoje panaudojamus mini ir mikro robotus, galime neabejoti, visa apžiūra įvyktu dar greičiau. Neardant viso variklio ji truktu trumpiau. Lėktuvas galėtu kilti kur kas dažniau. Jis uždirba pinigus tik skrisdamas.

Parengė Arnas Mulokas

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Arnas Mulokas
(14)
(2)
(12)

Komentarai ()