Kodėl lėktuvai negali pakilti esant dideliam karščiui? Išskirtiniai vaizdo įrašai tik įrodo, kaip viskas gali baigtis tragedija (Video) (3)
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kas nutinka, kai esant karštam orui vis tiek tenka skristi?
Jei lėktuvas kiltų dideliame aukštyje ir esant labai karštam orui, sąlygos smarkiai paveiktų lėktuvo aukštėjimo greitį (kaip buvo aptarta anksčiau). Jei lėktuvas negali pakilti pakankamai greitai, jam pritrūks vietos ir gali atsitrenkti į kliūtį.
Tai, aišku, gali būti labai pavojinga.
Dėl to orlaiviai anksčiau yra patyrę avarijų.
2012 m. keturi keleiviai, skridę „Stinson 108-3“, 165 arklio galių (123 kW) vieno propelerio lėktuvu, netrukus po pakilimo nukrito į žemę. Avarijos filmuotoje medžiagoje tampa šokiruojančiai akivaizdu, kad lėktuvui trūko keliamosios jėgos ir jis negalėjo sukurti pakankamai traukos, kad visiškai išvengtų medžių, esančių tako gale.
Aukšta temperatūra oro uoste ir didelis aukštis paveikė lėktuvo galimybes išlaikyti pakankamą keliamąją jėgą. Lėktuvas veikė gerokai virš jo didžiausio tankio aukščio (slėgio aukštis pakoreguotas pagal temperatūrą) ir viršijo 39 kg nuo didžiausio kilimo svorio. Tiesą sakant, pilotas buvo pasirengęs nutraukti pakilimą, kai oro gūsis pakėlė lėktuvą ir pilotas pamanė, kad lėktuvas liks ore.
Tačiau kai pilotas negalėjo priversti lėktuvo kilti taip, kaip tikėtasi, jis bandė surasti atvirą lauką, kuriame galėtų nusileisti. Vėliau lėktuvas susidūrė su žemupiu, užstrigo ir susidūrė su medžiais netoli pakilimo tako galo. Buvo sužeistas pilotas ir vienas keleivis.
Lėktuvai turėtų nekilti, jeigu yra per karšta
Laimei, avarijos metu niekas nežuvo, tačiau šis vaizdo įrašas yra žiaurus priminimas, kad skraidymas karšto oro sąlygomis ir dideliame aukštyje gali drastiškai paveikti orlaivių skraidymo galimybes.
2017 m. Finikse atsakingi skydžių darbuotojai, atšaukę skydžius, pasielgė visiškai teisingai. Nors tai retas atvejis, didelis karštis gali nuversti orlaivį žemyn.
Prognozuojama, kad laikui bėgant globali temperatūra kils, inžinieriams gali tekti pritaikyti aviacijos ir kosmoso technologijas, kad neatsiliktų nuo kintančio klimato. Iki tol greičiausiai lėktuvai ir toliau nerizikuos kilti dėl didelio karščio.