Vieno universaliausių lėktuvų aviacijos istorijoje misija dar nebaigta: „C-130 Hercules“ nori prikelti naujam vaidmeniui (Foto, Video) ()
„C-130 Hercules“ lėktuvas yra vienas ilgiausiai veikiančių, universaliausių orlaivių aviacijos istorijoje. Dabar šešis dešimtmečius skaičiuojantis lėktuvas galėtų gauti dar vieną vaidmenį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Virtualioje specialiųjų operacijų konferencijoje JAV specialiųjų operacijų vadovybė (SOCOM) pareiškė, kad norėtų ant vandens besileidžiančio lėktuvo, ir teigė, kad modifikuotas „C-130“ gražiai išpildys viziją.
„Lockheed Martin“ (tada dar tik „Lockheed“) 6-to dešimtmečio pradžioje sukūrė „C-130 Hercules“ kaip keturių variklių taktinį lėktuvą su rampa gale, skirtą dideliems kroviniams pakrauti.
Didelis lėktuvo nuotolis ir didelis, erdvus interjeras leido jį lengvai pritaikyti kitoms operacijoms, įskaitant ginklų gabenimą, gaisrų gesinimą, paiešką ir gelbėjimą, oro žvalgybą, jūrų patruliavimą ir degalų papildymą ore.
JAV specialiųjų operacijų pajėgos jau naudoja unikalią „C-130“ versiją: „MC-130J Commando II“. Tai yra „C-130J Super Hercules“, modifikuotas infiltruotis ir išnaršyti priešo oro erdvę, kad priešo teritorijoje būtų dislokuotos, atkurtos ir papildytos amerikiečių spacialiosios pajėgos.
„MC-130“ yra sumontuoti elektrooptiniai sensoriai, radarai ir kiti jutikliai, leidžiantys naktį skristi žemai, kad būtų išvengta aptikimo. Praėjus vos kelioms savaitėms po išpuolių 2001 m. rugsėjo 11 d., „MC-130“ dalyvavo „Rhino“ operacijoje kalnuotame Afganistane.
Dabar, pasak SOCOM vadovo, ketinama sukurti „MC-130“ jūrinę versiją. Orlaivį, kuris preliminariai pavadintas „MC-130 Amphibious Capability“ (MAC), suteiktų pranašumą „didžiųjų galių varžybose“ (JAV, Rusijos, Kinijos ir mažesnių valstybių, tokių kaip Iranas ir Šiaurės Korėja konkurencinėje dvikovoje).