[Išsami tema] Kas nutiko vienam gražiausių ir ikoniškiausių pasaulio naikintuvų – F-14 „Tomcat“: po filmo „Top Gun“ jis tapo beprotiškai populiarus, bet jo dienos buvo suskaičiuotos (Foto, Video) ()
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Gebėjimas keisti sparnų konfigūraciją yra pati ryškiausia naikintuvo savybė. F-14 sparnų padėtis gali svyruoti nuo 20 laipsnių iki 68 laipsnių ore, kad būtų užtikrintos geriausios įmanomos skrydžio charakteristikos tiek mažu, tiek dideliu greičiu.
Šią sistemą automatiškai valdė F-14 „Centrinis oro duomenų kompiuteris“, bet pilotas galėjo valdyti ir rankiniu būdu.
Ši sistema buvo sudėtinga ir, tiesą pasakius, sunki ir reikalaujanti daug priežiūros. Laikas, praleistas tai atliekant, buvo įvairus, tačiau dauguma cituojamų karinio jūrų laivyno skaičiavimų svyruoja nuo 30 iki 60 valandų priežiūros už kiekvieną ore praleistą valandą.
Tai didžiulės pridėtinės išlaidos.
Tačiau buvo ir taktinių priežasčių, dėl kurių lėktuvas buvo pašalintas iš tarmybos. Pavyzdžiui, kitų „Teen Series“ naikintuvų (įskaitant F-15 „Eagle“, F-16 „Fighting Falcon“ ir F/A-18 „Hornet“) pilotai pranešė, kad sparno padėties keitimas veiksmingai „įspėdavo“ F-14 ketinimus, todėl buvo lengviau prieš jį kovoti.
Dauguma buvusių amerikiečių eksploatuotų F-14 dabar arba parduoti į metalo laužą, arba yra muziejiniai objektai, tačiau kai kurie vis dar skraido.
2007 m. buvo paskelbta, kad dabartinis planas yra sunaikinti likusius F-14, kad Iranas, vis dar eksploatuojantis daugybę reaktyvinių šių lėktuvų, neįsigytų jų kaip atsarginių komponentų.
Bet tik laiko klausimas, kada net šie garbingo amžiaus orlaiviai bus galutinai „nuleisti ant žemės“.
Ar F-14 „Tomcat“ yra geras lėktuvas?
Savo laikais F-14 „Tomcat“ buvo puikus lėktuvas, bet tik tam tikriems vaidmenims. Kai jis pirmą kartą pakilo į orą, jis buvo pats pažangiausias ir pajėgiausias tokio tipo naikintuvas visame pasaulyje.
Specialiai sukurtas ribotam tikslui, jį greitai pranoko kiti labiau specializuoti naikintuvai, tokie kaip F-15 „Eagle“. F-14 taip pat nuo pat pradžių trukdė jo varikliai, kurie iš tikrųjų buvo sukurti bombonešiui F-111 „Interdictor“, o tai reiškia, kad jie nebuvo tinkami oro dvikovoms.
Kitų ginklų sistemų, tokių kaip „Raytheon“ pažangioji vidutinio nuotolio oros-oras raketa (AMRAAM), plėtra taip pat padarė F-14 pranašumus trūkumais. Jis taip pat buvo šiek tiek „gremėzdiškas“ dėl savo gana sunkios, sudėtingos sparnų sistemos ir antrojo įgulos nario poreikio.
Kai atsirado stealth orlaiviai, buvo tik laiko klausimas, kada šio sunkaus ir brangaus naikintuvo dienos bus suskaičiuotos.
Nepaisant to, jis buvo ir tebėra vienas iš gražiausių kada nors sukurtų reaktyvinių naikintuvų, kuris niekada nebus pamirštas.