[Išsami tema] Giliai fronto užnugaryje savo juodą darbą dirba ypatingas Rusijos sraigtasparnis – kas toks Mi-8MTPR? (Foto, Video)  ()

Vienas specializuotas ir mažai žinomas sraigtasparnių tipas naudojamas Rusijos aviacijos ir kosmoso pajėgų elektroniniame kare Ukrainoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Retai matomas Rusijos karinis sraigtasparnis vaidina diskretišką ir potencialiai itin vertingą vaidmenį Kremliaus kare Ukrainoje. Sraigtasparnis Mi-8MTPR-1 „Rychag“, skraidantis giliai Rusijos kontroliuojamoje teritorijoje, kad nebūtų numuštas, vykdo elektroninį karą prieš Ukrainos oro gynybos sistemas.

Sraigtasparnio Mi-8MTPR-1 panaudojimas kare Ukrainoje patvirtintas Rusijos gynybos ministerijos paskelbtais vaizdais. Viename vaizdo įraše, kuris parodytas žemiau, šalia sraigtasparnio stovintis karys (galbūt pilotas) aiškina, kad „Rychag“ sistema naudojama „visų variantų, kurie yra kaimyninėje teritorijoje, oro gynybos pajėgumams slopinti“, kad Rusijos smogiamieji lėktuvai galėtų prasiskverbti giliau į Ukrainą.

 

Sraigtasparnis Mi-8MTPR-1 yra standartinio kovinio transporto sraigtasparnio Mi-8MTV-5-1 modifikacija, pagaminta Kazanės sraigtasparnių gamykloje. PR reiškia „Pomekhovyi, Rychag“ (atliekantis trukdžius, Rychag sistema).

„Rychag“ yra elektroninio karo sistema, kuri slopina priešo „žemė-oras“ raketų (SAM) sistemos ugnies valdymo radarus. Tokiu būdu ji suteikia apsaugą draugiškai smogiančių orlaivių, sraigtasparnių ar dronų grupei. Sistema taip pat gali trikdyti priešo orlaivių radarus.

„Rychag“ sistemą su L187A trukdymu suprojektavo ir sukūrė Kalugos radijo inžinerijos tyrimų institutas arba KNIRTI, o sraigtasparniuose ją gamina ir montuoja Kazanės optinė ir mechaninė gamykla (KOMZ).

Kaip veikia „Rychag“?

Mi-8MTPR-1 esamas krovinių/keleivių skyrius yra padalintas į dvi dalis. Su „Rychag“ sistema susijusi techninė įranga sumontuota daug didesnėje galinėje dalyje, o sistemos operatoriaus stotis yra mažesnėje priekinėje dalyje. Keturios sistemos antenos yra abiejose korpuso pusėse. Dvi priekinės antenos yra imtuvai/krypties ieškikliai, kurie aptinka veikiančius priešo radarus ir nustato jų tipą bei vietą. Dvi galinės antenos yra siųstuvai, kurie skleidžia spinduliuotę, kad trukdytų šiems aptiktiems radarams.

 

Raketų paleidimo įrenginiai yra sumontuoti abiejose fiuzeliažo pusėse, kad apsaugotų sraigtasparnį nuo infraraudonųjų spindulių valdomų priešlėktuvinių raketų.

KNIRTI teigimu, L187A trukdymo stotis veikia nuo 5,1 GHz iki 11 GHz (2,7–5,9 cm bangos ilgio arba C ir X dažnio juostos). Vienu metu gali būti slopinami aštuoni radarai sektoriuje, kurio azimuto kampas yra 45 laipsniai, o aukštyje – 15 laipsnių. Kiekvieno taikinio efektyvioji spinduliuotės galia yra 105 kW iki 150 km. Visa sistema sveria 1200 kg, o pilnai įrengtas sraigtasparnis gali išbūti ore 2,4 valandos.

 

„Rychag“ sistema gali veikti visiškai automatiškai, be operatoriaus dalyvavimo, pagal iš anksto nustatytą programą. Sistema tam naudoja įsimintą priešo radarų duomenų bazę ir automatiškai parenka tinkamus trukdymo būdus. Pusiau automatiniu režimu operatorius pasirenka trukdymo būdus, o rankiniu režimu operatorius taip pat įvertina bendrą elektromagnetinę situaciją ir pasirenka trukdytinus taikinius.

Kitu atveju sraigtasparnio skrydžio įgulą sudaro du pilotai ir skrydžio technikas, kas būdinga įprastam sraigtasparniui Mi-8.

Tęsinys kitame puslapyje:

Pasidalinkite su draugais
(13)
(26)
(-13)

Komentarai ()