Tikras Ukrainos „žvėris“! Distopinio „Mad Max“ stiliaus monstras „Arka“ – kas tai per unikali mašina? (Video) ()
Ukrainos kare pasirodė neįprastas monstras, atrodantis lyg nužengęs tiesiai iš „Mad Max“ filmų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Savanorių medicinos padalinys teigia, kad „Arka“ iš pradžių sukurta kaip modifikuotas turistinis autobusas.
Savanoriai kovos medikai Ukrainoje naudojasi absoliučiu „žvėrimi“, pramintu „Arka“ – tai mobili pagalbos stotis, padedanti šalyje vykstančiame puolime prieš Rusijos pajėgas.
Automobilis, kuriame, kaip pranešama, naudojami senų sovietmečio BTR serijos ratinių šarvuočių važiuoklės komponentai, atrodo labiausiai tiktų „Mad Max“ filmavimo aikštelėje ar kitame postapokaliptiniame mokslinės fantastikos filme ar televizijos seriale.
Dar rugsėjį „Informer Dnipro“, save apibūdinantis kaip nepriklausomas naujienų portalas, orientuotas į Ukrainos Dniepro regioną, ukrainiečių kalba paskelbė interviu su „Arkos“ kūrėju, projektavimo inžinieriumi Viačeslavu Liašenka ir kitais asmenimis, šiuo metu įvairiais būdais susijusiais su projektu. Dniepras, esantis Rytų Ukrainoje, jau kelias savaites yra didelių kovų centre, šalies ginkluotosioms pajėgoms tęsiant pastangas išstumti įsiveržusias Rusijos pajėgas.
Liašenka, kuris, anot „Informer Dnipro“, žinomas dėl didelio našumo individualių automobilių modifikacijų pvz., „Dodge Stealth“ su 2000 arklio galių varikliu, pirmą kartą pastatė „Arką“ 2012 m. kaip nuomojamą individualų turistinį autobusą.
Anot Liašenkos, dizaino esmė yra važiuoklės komponentai iš Šaltojo karo laikų šarvuočio BTR-60. „Arka“ tikrai turi aštuonis ratus (tik padangos ne karinės, o civilinės). „Arka“ ratų bazės buvo prailginta palyginus su standartine BTR-60 važiuokle. Tai panašu į tai, ką galima pamatyti limuzinų konversijoje iš tradicinio automobilio.
Didžiulis kampuotas „Arkos“ korpusas su lentjuostėmis dengtais langais, žinoma, yra visiškai naujas. Iš pradžių jame buvo įvairių patogumų, įskaitant virtuvėlę su virykle ir šaldytuvu, vonios kambarį su dušu ir oro kondicionierių.
Iš pateikiamo vaizdo įrašo, interjeras atrodo gana prabangus, išklotas oda atrodančia medžiaga, su medinėmis arba dirbtinės medienos spintelėmis ir kitais papuošimais.
Iš viso „Arka“ sveria apie 13 tonų, maždaug dviem tonomis daugiau nei standartinis BTR-60, teigia „Informer Dnipro“. Varomas dviem dyzeliniais varikliais su turbokompresoriumi, jis gali pasiekti maždaug 80 kilometrų per valandą greitį pagerintuose keliuose, tačiau atrodo, kad yra „patogesnis“ 65–70 kilometrų per valandą.
Pasakojime nepateikiama jokios informacijos apie transporto priemonės galimybes bekelėje, tačiau priekyje yra trys išsikišę į šakę primenantys buferiai/slydimo plokštės, kurios, atrodo, gali padėti įveikti kliūtis arba važiuoti į statesnes įkalnes nepažeidžiant priekio.
Po to, kai 2014 m. Rusija užgrobė Ukrainos Krymą ir pradėjo aktyviai remti tariamai vietinius separatistus Rytų Ukrainoje, kovojančius prieš Kijevo vyriausybę, Liašenka pasiūlė šalies ginkluotosioms pajėgoms mobilaus medicininio automobilio dizainą, bet panašu, kad jis nesulaukė susidomėjimo. Liašenka „Informer Dnipro“ sakė, kad Arka buvo padengta trijų milimetrų storio titano danga ant didžiosios dalies išorės, o kai kuriose vietose – guminė izoliacija, suteikianti bent kažkiek apsaugą nuo šrapnelių ir šaulių ginklų.
Kalbant apie Liašenkos „Arką“, nėra visiškai aišku, kiek darbų, kurie iš tikrųjų buvo atlikti su transporto priemone nuo 2014 m., ir kokia jos būklė dabar. „Informerio Dnipro“ vaizdo įraše matoma, kad juo galima važiuoti bent trumpais atstumais. Iš „Informer Dnipro“ nuotraukų ir kitų internete sklindančių vaizdų matyti, kad per daugelį metų mašina „dėvėjo“ mažiausiai dvi skirtingas maskavimo schemas, įskaitant vieną su raudonais kryžiais – medicininio automobilio simboliais.
Kalbant apie „Arkos“ naudojimą kaip greitosios pagalbos automobilį, neaišku, ar jis šiuo metu sukonfigūruotas šiam vaidmeniui. Vyko kampanija, skirta surinkti 10 milijonų Ukrainos grivinų (278 000 eurų), kad transporto priemonė būtų tikrai paruošta naudoti medicinos pagalbai.
Daugelis originalių „Ark“ savybių, tokių kaip penkių kilovatų galios generatorius ir gebėjimas išlaikyti iki 500 litrų geriamojo vandens, tikrai galėtų padėti paversti tikrąja medicinine transporto priemone.
Jei „Arka“ galiausiai bus visiškai paruošta, Genadijaus Druzenkos pirmoji savanorių mobilioji ligoninė (PFVMH), savanorių medicinos padalinys, veikiantis nuo 2014 m., būtų tikėtinas transporto priemonės gavėjas.
„Arka“, žinoma, yra vienetinė pagal užsakymą pagaminta transporto priemonė su unikaliais priežiūros ir logistikos reikalavimais, ir toli gražu neaišku, kaip ji gali būti tinkama realioms kovinėms operacijoms. Tuo pat metu Ukrainos ginkluotosios pajėgos ir savanorių daliniai iš būtinybės jau naudoja įvairią improvizuotų ir unikalių transporto priemonių mišinį.