Totali Kremliaus gėda – kodėl vienintelis Rusijos lėktuvnešis skleidžia juodus dūmus? Rusai pateikia absurdišką paaiškinimą (Video) (1)
Kodėl Rusijos lėktuvnešis „Admirolas Kuznecovas“ skleidžia juodus dūmus? Vienintelis Rusijos lėktuvnešis yra tarptautiniu mastu pripažintas tikru nelaimėliu: dėl variklio gedimų, brangaus remonto, mirtino gaisro ir ypač nuolat besiveržiančių, juodų dūmų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Admirolas Kuznecovas“ varikliai maitinami niūria, į dervą panašia medžiaga, vadinama mazutu. Jūreiviai mazutą laiko kenksmingu, lipniu nepatogumu, kurio beveik neįmanoma pašalinti iš drabužių.
Sunkusis naftos chemijos produktas mazutas buvo standartinis karinių ir komercinių laivų kuras aštuntajame dešimtmetyje, daugiausia dėl klampumo, kas suteikė didelį tūrio ir energijos santykį, palyginus su lengvesniais distiliatais.
Tačiau mazutas turėjo daug trūkumų, todėl dauguma naujų laivų buvo sumontuoti su branduoline arba dujų turbina varomomis sistemomis. Tačiau ne „Kuznecovas“, kurį Sovietų Sąjunga paleido 1985 m. – praėjus beveik dviem dešimtmečiams po to, kai pramonė atsisakė mazuto.
The #AdmiralKuznetsov at close quarters; the smoke billowed so thick and black it looks on fire (it's not - that 3-decade old tech for you) pic.twitter.com/2c51mBV1uM
— Paul McNamara (@PGMcNamara) October 21, 2016
Šiandien „Kuznecovas“ primena, kodėl įvyko toks posūkis.
Bunkerių kuras, kuris yra šnekamasis laivuose naudojamo kuro terminas, yra skirstomas į A, B arba C klasifikacijas pagal virimo temperatūrą, anglies grandinės ilgį ir klampumą. A yra aukščiausia kokybės klasifikacija. C yra žemiausia. Žemesnės kokybės degalų emisijos, kaip ir mazutas, paprastai išskiria daug sieros ir turi neigiamą poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai. Mazutas laikomas B arba C kategorijos kuru.
Mazuto deginimas yra sudėtingas. Kuras turi būti iš anksto pašildytas ir suslėgtas naudojant sudėtingą katilų ir vamzdžių sistemą. Taigi natūralu, kad naudojant mazutą tinkamai veikiantys katilai ir vamzdžiai yra labai svarbūs. Tačiau sovietai „Kuznecove“ įrengė žemos kokybės vamzdžius. Dėl prastų vamzdynų „Kuznecovas“ negali visą laiką eksploatuoti visų savo katilų visu pajėgumu.
Tiesą sakant, katilai dažnai sugenda, todėl laivo operatoriai turi pakaitomis keisti veikiančius katilus. Kartais laivui naudojamas tik vienas katilas, kuris leidžia plaukioti vos 4 mazgų greičiu. Vilkikai dažnai siunčiami lydėti nepakankamai pajėgų, bet nepatikimą „Kuznecovą“.
2012 m., grįžęs iš Sirijos krantų, Kuznecovas visiškai prarado maitinimą – greičiausiai dėl katilo gedimo – ir jį teko tempti namo Rusijos vilkiku „Nikolajaus Čikerio“. „Kusnecovui“ reikėjo palydos 4350 km ilgio kelionėje – šią gėdą rusai bandė nuslėpti nuo pasaulio.
Kita žemos kokybės „Kuznecovo“ vamzdžių ir katilo sistemos pasekmė: juodi dūmai.
Juodi „Kuznecovo“ dūmai greičiausiai atsirado dėl netinkamo pašildymo ar įpurškimo mechanizmų kalibravimo. Taigi į degimo kamerą įpurškiamas mazutas galėjo nespėti iki galo sudegti. Rezultatas: tik iš dalies sudegęs mazutas patenka į atmosferą – juodų dūmų pavidalu.
Rusija nuolat menkina „Kusnecovo“ juodų dūmų problemą. Pavyzdžiui, Rusijos admirolas Ivanas Vasiljevas tvirtino, kad juodi dūmai buvo sąmoningai sukurti, laikantis jūrinių tradicijų, siekiant pranešti apie Rusijos buvimą.
Kodėl Rusija devintajame dešimtmetyje sukūrė mazutą naudojantį lėktuvnešį, nors buvo galimos branduolinės ir dujų turbinos, yra paslaptis. Tuo pačiu metu pastatyti JAV lėktuvnešiai rėmėsi tik branduoline energija. Dėl to tik įgulos ištvermė ir atsargos riboja JAV laivyno galimybes veikti. Nėra katilo problemų, nėra juodų dūmų ir tikrai nėra vilkikų.