JAV pulkininkas pasiūlė Rusiją sutriuškinti su galinga „Erelių“ eskadrile: kas tai yra ()
Ar Ukrainai reikia modernios „Erelių“ eskadrilės? Buvęs JAV oro pajėgų pulkininkas iškėlė įdomią idėją kaip kovoti su Rusija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pirmojo pasaulinio karo metu nemažai savanorių lakūnų – daugiausia amerikiečių – prisijungė prie „La Fayette Escadrille“ – naikintuvų eskadrilės, pavadintos markizo de Lafajeto, prancūzų Amerikos nepriklausomybės karo didvyrio, garbei. Vienetui vadovavo Prancūzijos oro pajėgos, kol 1917 m. rugsėjį buvo perduotas JAV armijai.
Pirmosiomis Antrojo pasaulinio karo dienomis iš JAV savanorių pilotų buvo suformuotos JK karališkųjų oro pajėgų (RAF) „Erelių“ eskadrilės. Daugelis ankstyvųjų naujokų iš tikrųjų išvyko į Europą kovoti už Suomiją prieš Sovietų Sąjungą Žiemos kare. Tačiau 1940 m. kovos mėnesį konfliktui pasibaigus, tie vyrai nusprendė prisijungti prie RAF.
Vokietijos Kondoro legionas taip pat tarnavo nacionalistų pusėje Ispanijos ir pilietinio karo metu (1936-1939), ir būtent ten jie ištobulino taktiką, kuri buvo naudojama ankstyvosiose Antrojo pasaulinio karo stadijose.
Pilotai samdiniai Ukrainoje?
Dabar pasigirsta raginimų sukurti tokį „savanorių vienetą“, kuris padėtų Ukrainai kare su Rusija.
Šį mėnesį dienraščiui „Kyiv Post“ Jeffrey'us Fischeris, buvęs JAV oro pajėgų pulkininkas, pasiūlė Ukrainos gynybos ministerijai apsvarstyti galimybę sukurti samdinių oro pajėgas, kad sustiprintų savo oro pajėgas.
Fisheris pažymėjo, kad 2019 m. dėl nuolatinio pilotų trūkumo Jungtinių Valstijų Gynybos departamentas (DoD) sudarė sutartį dėl oro mokymo eskadrilių „užsakomųjų paslaugų“.
Septynios bendrovės – „Ravn“ (anksčiau „Air USA“, „Airborne Tactical Advantage Company“ – ATAC), „Blue Air Training“, „Coastal Defense“, „Draken International“, „Tactical Air Support“ ir „Top Aces“ – įsigijo įvairius orlaivių parkus, samdė pilotus ir technikus.
Įmonės rengia mokymus JAV karo pilotams ir sėkmingai sutaupė DoD lėšas.
Kadangi šių oro mokymo eskadrilių pilotai nėra JAV kariškiai, tai panaikintų vieną kliūtį jiems padėti Ukrainai.
Be to, Fischeris pasiūlė, kad įmonės galėtų išnuomoti JAV priklausančius lėktuvus Ukrainos gynybos pajėgoms, o tai panaikintų Kijevo poreikį įsigyti užsienio lėktuvų. Privačios bendrovės taip pat galėtų aprūpinti geros kvalifikacijos įgulomis.
Tačiau neaišku ar minėtos įgulos iš tikrųjų norėtų iš instruktorių tapti koviniais pilotais.
Neprivilegijuoti pilotai
Fischeris taip pat atkreipė dėmesį į teisinę dilemą – būtent tai, kad privatūs lakūnai pagal sutartį greičiausiai bus laikomi „neprivilegijuotais“, o tai reiškia, kad, skirtingai nei tradiciniai kariškiai, kuriems suteikiamas privilegijuotas ir karo belaisvio statusas, bet kurie privatūs kariniai rangovų pilotai taptų kriminaliniais kaliniais ir jiems bus taikoma baudžiamoji atsakomybė priešo šalyje.
Jungtinės Valstijos iš esmės priešinosi privačių karinių rangovų (PMC) naudojimui Ukrainoje, todėl tai būtų didelė kliūtis, kurią reikia įveikti.
Tai nereiškia, kad Fischerio idėja nėra be trūkumų, bet greičiausiai tai būtų linija, kurios DoD neperžengs, baimindamasi eskalavimo, įtraukiančio NATO į karą su Rusija.
Vakarų pilotai, skraidantys vakarietiškais orlaiviais danguje virš Ukrainos, net jei būtų su ukrainietiškais ženklais, nepatiktų Rusijai, kuri jau kaltina NATO kariaujant su ja.
Lėktuvo gali pakakti, kad jėgų pusiausvyra danguje būtų pakreipta Kijevo naudai, tačiau tai taip pat gali būti puiki terpė Putinui, leidžianti perduoti Rusijos žmonėms, kad Vakarai su jais kariauja“.
Paskutinė problema yra ta, kad oro karas iš esmės yra aklavietė. Vakarų orlaiviai šiuo metu nėra tai, ko reikia. Tikėtina, kad šiuo metu Kijevas ir toliau sieks gauti Vakarų kovos tankus, o ne lėktuvus.