Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
nemesis 2023-10-10 08:34
Nepateisinu, nepritariu, bet žiūrint į istorinius žemėlapius panašu kad Izraelis yra Palestinos okupantas. Gal klystu? Esu dezinformuotas? Gal Palestinos teritorija, metai iš metų, didėja Izraelio sąskaita?
Nežinau ko imčiausi jei mane, iš mano namų koks nachalas išvarinėtų. Gal visos priemonės būtų pateisinamos beviltiškoje situacijoje?
Vakarai turi iš naujo atrasti savo vertybes ir jų laikytis besąlygiškai, o jei ne, gal ir geriau jei mūsų nebus, o mūsų vietoje bus tie, kurie tas vertybes vis dar turi, net jei jos mums ir nėra priimtinos...
Benediktas 2023-10-10 08:48
Žydų prisirišimas prie Palestinos teritorijos siekia senovės laikus ir yra dokumentuotas įvairiuose istoriniuose, archeologiniuose ir religiniuose šaltiniuose. Štai pagrindiniai etapai:
Senovės Izraelis ir Judėja:
Žydų istorinė prisirišimas prie šios teritorijos prasidėjo maždaug prieš 3000 metų, kai, pagal Bibliją, žydų tauta įkūrė Izraelio ir vėliau Judėjos karalystes. Teritorija buvo vadinama Erec Israel ("Izraelio žemė") pagal žydų tradiciją.
Romėnų valdymas ir Diaspora:
Po dvejų sukilimų prieš Romos imperiją (66–73 m. ir 132–136 m. po Kr.) daugelis žydų buvo išvaryti iš šios teritorijos. Tai pradėjo laikotarpį, žinomą kaip Diaspora, per kurį žydai gyveno išsklaidyti po visą pasaulį.
1947 m. Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja priėmė rezoliuciją 181, kurioje siūloma padalinti Palestiną į dvi valstybes: žydų ir arabų.
Izraelio teritorijos padidėjimas yra susijęs su įvairiais kariniais konfliktais, diplomatija ir politiniais sprendimais. Štai pagrindiniai faktoriai:
1948–1949 m. Nepriklausomybės karas:
Izraelio valstybė buvo įkurta 1948 m., ir tai sukėlė karą tarp naujai įkurto Izraelio ir kaimyninių arabų valstybių. Karo pabaigoje Izraelio teritorija buvo didesnė nei buvo numatyta JT partikcijos plane.
1956 m. Suezų krizė:
Nors šis konfliktas nebuvo tiesiogiai susijęs su teritorijos padidėjimu, jis tapo svarbiu veiksniu Izraelio ir Egipto santykiuose, kurie vėliau turėjo poveikį 1967 m. Šešių dienų karui.
1967 m. Šešių dienų karas:
1967 m. Izraelis užėmė kelias teritorijas, įskaitant Sinajaus pusiasalį iš Egipto, Vakarų krantą iš Jordanijos ir Golano aukštumą iš Sirijos. Tai buvo didelis teritorijos padidėjimas.
1973 m. Jom Kipur karas:
Nors šis karas nesuteikė Izraeliui daugiau teritorijos, jis padėjo sustiprinti Izraelio pozicijas kaip regioninės galios.
1978 m. Camp David susitarimai:
Po šių susitarimų Izraelis grąžino Sinajaus pusiasalį Egiptui, mainais į taiką ir diplomatinį pripažinimą.
1981 m.:
Izraelis aneksavo Golano aukštumą, nors šis veiksmas nėra tarptautiškai pripažintas.
1990-ųjų ir 2000-ųjų taikos procesai:
Nors buvo įvairių taikos susitarimų ir planų (pvz., Oslo susitarimai), jie nesumazino Izraelio teritorijos, bet padėjo apibrėžti teritorinius ir administracinius santykius tarp Izraelio ir palestiniečių.
Sienos ir kolonijos:
Izraelis taip pat įkūrė daugelį žydų kolonijų Vakarų Krante, kurios yra ginčytinos ir ne visada tarptautiškai pripažintos, bet padidina Izraelio kontrolės apimtis.
Jei arbabai priimtų Jungtinių Tautų 1947 m. partikcijos planą, kokio konflikto esalavimo nebūtų, Ir Izraelio teritorija nebūtų didėjusi, jie teisiog nori, kad Izrealio ten neliktų ir patys skatina nepykanatą savo veiksmais. Izraelis ginasi.
Dannas3 2023-10-10 09:13
Taip ir yra. Sioj istorijoj pukuotu nera. Realiai Izraelio valstybe ikurta, vakaru pasauliui nusiplaunant holokausto ir antisemitizmo geda. Pats balsavimas, del valstybes ikurimo buvo korumpuotas. Zydai, pamate, kad nesurinks reikiamu balsu, nukele balsavima i kita diena. Reikejo perkalbeti tik dvi salis. Viesa paslaptis, kad viena is tu paveiktu saliu buvo Filipinai. Buvo pagrasinta, kad jei nepersigalvos, bus nutraukta Amerikos parama jiems.
Reikia pripazinti, kad, per visa tarpukario ir velesni laikotarpi, zydai tai dare gan sofistikuotai, kiek situacija leido. Agresyvi imigracija, truputis terorizmo, truputis etninio valymo. Vakarai uzsimerke, o arabams tai nepatiko. Egiptas ir Sirija bande kariaut, bet gavo i kaulus.
Labai patiko sis palyginimas. Isivaizduok gyveni sau bute ir pasibeldzia vargsas senukas, teigiantis, kad kazkadaise cia gyvenes ir papraso nakvynes. Tu is geros sirdies leidi. Senukas, tavo geros sirdies deka uzsilieka ilgiau. Po kurio laiko paklausia, gal gali, savo sergancia zmona pasikviest. Tu vel is galescio sutinki. Galiausiai, palaipsniui susikviecia visa seima. O tu palaipsniui isstumiamas is miegamojo, i virtuve. Poto i koridoriu. Galiausiai sukaupi drasa ir sakai, gal jau eikit is cia. I ka tau naglai atsako. Musu cia dauguma, pats ir dink. Tokia tad istorija arabu akimis.
HardAxe 2023-10-10 09:32
Amen.
Beje, toj palestinos žemėj gyveno ne tik arabai, bet ir žydai prieš WW, ir sugyveno gana gerai, kiek skaičiau.
Bet nepalaikyti žydų - blogiau negu būti rasistu. O žydai - vieninga tauta, jie gražiuoju ar piktuoju visada pasiekia savo visiškai nesiskaitydami su kitataučiais.
Dannas3 2023-10-10 09:59
Hardaxe, taip gyveno visi kuo puikiausiai kaimynysteje. Yra aprasoma, kad veliau kai kildavo pogromai pries zydus, tai arabai, senai gyevenancius zydus apgindavo nuo savu puolimo, tuo tarpu naujai isikelusiams zydams budavo nekazka.
nemesis 2023-10-10 10:04
Ačiū už išsamią informaciją. Nesu įsigilinęs tiek, kiek Jūs.
Jei jau imam kad kažkuriuo metu, kažkur, kažkas buvo ir tai yra pretekstas pareikšti pretenzijas į tai, tada gautis gali kad ir Rusija dabar turi savo veiksmams Ukrainoje pateisinimą? Lietuva iki Juodosios jūros ir t. t. Bet kur nubrėžti ribą aš tai neįsivaizduoju.
Dėl plano nepriėmimo nežinau. Turiu namą, prie kurio kažkada, prieš 3000 metų, buvo prisirišęs kažkas. Tada ateina tas, kažkada prisirišęs, ir pateikia man genialų planą atsisakyti pusę namo. Aš nesutinku, bet jis vis tiek pusę paima. Ir kas metai, pradeda imti vis daugiau ir daugiau, jau iš tos mano likusios pusės, o pateisinimas yra toks, kad aš kažkada nesutikau pusę šiaip atiduoti.
Na nežinau. Idomiai atrodo iš šono. Gal reikėtų savigarbos turėti ir bent į tą kitą pusę nebelįsti? Žiauri ta istorija. Praeis 100 metų, arabai atsiiminėt tas užimtas vietas pradės, arabus laikysim okupantais, nes juk jau 100 metų ta vieta buvo Izraelio...
Magnus 2023-10-10 10:36
Šiaip įdomus faktas tas, kad šis karas bene vienintelis didžiausias bandymas užpulti izraelį. Prasidėjęs lygiai prieš 50metų. Spalio 6d.
Patys izraelio žmonės kėlė įrašus (buvę/buvusios kariškės), jog kažkas čia ne taip, jog niekas nežinojo apie dabartinį puolimą kuris buvo suplanuotas įgyvendinti 50metų jubiliejaus proga.
kukulis4 2023-10-10 10:42
Nu ne visai. Palyginimas turetu prasidet taip: Isivaizduok, gyveni sau bute, kuri gavai isvares is jo kazkada ten gyvenusi senuka...
Taip, Zydai toli grazu ne visada graziai ir teisingai elgesi, bet sitoje visoje situacijoje ju dazyt vien tik juoda spalva negalima.
Dannas3 2023-10-10 10:50
Ta prasme isvaryti buvo pries kelis tukst metu, ir to kaltininkas tikrai nesi. Kaltininkai net ne arabai, kurie ten gyvena pastaruosius tukstantmecius, o romenai. Zydu pretenzijos i tas zemes,neturejo jokio teisinio pagrindo. Nes jei pradesim sienas nustatinet pagal pasaku knygas,aka biblijas, tai manau supranti kaip nesamoningai tai atrodo.
nemesis 2023-10-10 11:01
Pasaulyje nėra nieko kas būtų tik baltas ar juodas. Abiejose pusėse yra pilka, palygini pilkumus ir pagal turimą informaciją pasirenki kas yra bent kiek baltesnis.
Jei vėl Izraelis pasiims teritorijas iš Palestinas eilinį kartą, na nežinau. Aš šitoje vietoje labiau palaikysiu Palestiną bet kokiu atveju...
JAV man tuo ir patinka, na yra taip, kad turi kažką pilko daryti (pati būdama tikrai ne pieno baltumo), bet jie bent referendumų nedaro ir naujų teritorijų neprisijunginėja prie savęs, o daug kas norėtų prie jų prisijungti, manau, ir savo noru...
Bet kas peržengia mano suvokimo ribas, ok, jau taip yra kad turi žudyti. Kulka į galvą ir baigta. Bet niekada nesuprasiu tyčiojimosi iš bėjėgio, visiškai nepriklausomai koks jo tikėjimas, odos spalva ar kas.
Žiauru. Po 30 metų žiūrėsim atgal ir suprasim, kad turėjom visko daug daugiau, nei mums iš tiesų reikėjo...
donatasv 2023-10-10 11:09
Jei demokratija okupuoja tai tie kas ginasi teroristai.
Jei demokratiją okupuot bando vėl apšaukia puolančius teroristais.
Toks įdomus vertinimas. Eitume atsimti "savų žemių" kartu su lenkais iki juodosios jūros ir apšauktume, kad tie kas priešinasi teroristai. Nu sorry vadinkit mane naciu, bet šioje vietoje belieka tik rankomis skėsčioti. Vakarai apsišiko ir žydai su arabais dabar ėdasi tarpusavyje.
Magnus 2023-10-10 11:13
Jei stebi retoriką tiek internete tiek televizijoje Palestinos ("Hamas") atžvilgiu, tai teritorijos jie tikrai eis pasiimti.
Benediktas 2023-10-10 11:14
Ne kažkuriuo metu, o nuo senų senovės. Iki 1947 m.,kai Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja priėmė rezoliuciją 181, kurioje siūloma padalinti Palestiną į dvi valstybes: žydų ir arabų. Tada Žydų populiacija Palestinoje buvo apie 600 000–650 000, o arabų populiacija buvo daugiau nei milijonas. Tam ir buvo priimtas sprendimas padalinti Palestiną į dvi valstybes, kad nereiktų vieni kietiems maišytis.
Kurioje Ukrainos vietoje rusai gyveno nuo senų senovės?
Benediktas 2023-10-10 11:27
O jei nestebėtum retorikos medijoje, negi Hamas tikėjosi kažko kito paleisdamas 5000 raketų į Izraelį, vykdydamas egzekucijas civiliams?
nemesis 2023-10-10 11:50
O kas yra senų senovė? Kai Lietuva buvo iki Juodosios jūros? Sakai reiktų atstatyti teisybę tuo klausimu?
Nepateisinu to kas vyksta, bet Palestinos desperacija, matant Izraelio tendencingus veiksmus žvelgiant į žemėlapius laike, man yra daugiau nei suprantama...
Visiškai kitoks požiūris, gal irgi klaidingas būtų, jei Izraelis laikytųsi tų sienų, su kuriomis arabai savo laiku nesutiko. Bet tai mano nuomone būtų buvę garbinga.
Dabar kasdien tave pjausto gabaliukais, o neapsikentus ir pradėjus asimetrinio/partizaninio/teroristinio karo veiksmus pradedama vaidinti baltą ir pūkuotą
iš medžio iškritusį kamuoliuką, o po spektaklio vėl atsipjausi eilinį gabaliuką kas tau nepriklauso ir vėl piktiensies kokie kiti blogi...
Benediktas 2023-10-10 11:57
Lietuviai niekad ten negyveno prie Juodosios jūros, ten slavų žemės nuo senu senoves. Kokiam Punske - tai taip, ten lietuviai nuo seniai gyveno, bet mes turime kur gyventi -savo valstybe, skirtingai nei žydai. Ukrainos tauta tik vis papuldavo i ivairiu sajungu įtaką - tik tiek. Ir savo valstybe galejo sukurti tik labai velai.
Pvz. su Lietuva analogiskas galetu buti pvz. Įsivaizduokim, kad Lietuva=Palestina, žemaičiai=žydai. Jei lietuviai nekęstų žemaičių, Jungtinės tautos priimtų sprendimą padalinti Lietuvą į dvi valstybes: Žemaitiją ir Lietuvą. O lietuviai po to raketomis apšaudytų žemaičiaus, nors žemaičiai siūlytų gyventi taikiai. Tada žemaičiai duotų gražos, gal net prasiplėstų į lietuvių pusę. Nesmagu pvz, su Lietuva duoti, bet gal bus taip aiškiau. Ačiū Dievui mes su žemaičiais gerai sutariame. Taip lygiai galetu ir palestinieciai sutarti ir palikti žydus ramybėje.
nemesis 2023-10-10 16:10
Šitoje vietoje manau viskas būtų ok, jei kažkas kažkieno žemių nesigvieštų, negu buvo padalinta (kai realiai neturėjai nieko, ir tiesiog gavai pusę buto). Užpuolė - davei atgal su kaupu. Viskas OK, bet davei su kaupu ir dar priedo pasiėmei vieną kambarį, kitą kartą virtuvę, dar kitą WC? Čia jau sorry, čia tiesiog genocidas, kai žmonėms pasiūlai gyventi įsivaizduojamoje penktoje dimensijoje. O kai tą darai, stebėtis kad kažkas gina savo namus, bet kokiom priemonėm, na tai sorry.
Jei Ukrainai bus šakiai, aš visiškai juos pateisinčiau, jei jie sprogdintų savo atomines, ir pasakytų mes mirštam, bet ir nusitempsim max visko kartu, kas tai leido. Na taip, vėjas nebūtinai pūs į rusnią, bet ką padarysi. Skerdžiamam žmogui kiti jau tikrai nebeturi rūpėti. Tokią pačią taktiką ir LT siūlyčiau daryti, atominės atliekų neturim kur dėti. Gerai kad aš ne prie valdžios kai pagalvoji. Norint išlikti dabar galbūt reikia nusileisti iki laukinių lygio, nes jei to nepadarysi, kitiems bus tiesiog dzin ant akivaizdžios neteisybės.
HardAxe 2023-10-10 16:19
https://www.youtube.com/watch?v=nufBpHmWhtQ
immortallt 2023-10-10 16:26
Jei "niekada negyveno" yra argumentas, tai 99% žydų esančių Izraelyje ten jų tėvai imigravo po valstybės įkūrimo, arba patys yra imigravę. Tai iš esmės tokia logika remiantis, buvusios SSRS teritorijos teisėtai priklauso maskoliams.
Skelti šalį, nes joje gyvena dviejų skirtingų religijų atstovai/tautos? O tai ką daryti šalims, kur yra 10+ aktyvių didelių religijų su 200+ tautų? Skelti į kažkur 1000 šalių?
Ir jei pvz. užpultų Lietuvą maskoliai vėl, okupuotų, nes NATO visgi negintų. Nulis šansų išstumti maskolius karine galia, gaudyti visus maskolius iš eilės, dirti gyviems kailį ir rodyti tiesioginėje transliacijoje - būtų pateisinama. Terorizmas? Taip. Bet tai vienintelė liekanti priemonė.
O argumentas, kad biblijoje parašyta, kad ten GYVENO žydai (neįdomu, kad gyveno ne vieni), nėra pagrindas išmesti iš namų, nugriauti ištisus miestus ir buvusius gyventojus uždaryti į rezervatą, ten kur nėra išteklių ir dar būtų priklausomi nuo logistikos per tavo šalį, kai tu sieki juos išnaikinti. Realiai ne rezervatas, o koncentracijos stovykla. Vykdomas lėtas genocidas realiu laiku ir visiems tinka, nes šįkart genocidą žydai vykdo.
P.S. nesakau, kad HAMAS teisūs, geriečiai ar kad nereikia jų sunaikinti. Tik sakau, kad suprantu, iš kur kyla palaikymas HAMAS tarp palestiniečių, ir kodėl turi pagrindą jie atsirasti. II pasaulinis karas kilo dėl panašių priežasčių, nors ir tai sakyčiau daug smulkesnės buvo.
UTF16 2023-10-10 16:35
Kaip dauguma nuspręs, taip ir bus. 99 % rusų Kaliningrade yra imigravę po II pasaulinio karo. Šiandien tai yra teisėtai Rusijai priklausanti teritorija ir absoliučiai niekam neįdomu. Su Rusija istoriškai ji neturi išvis nieko bendro. Jei rusai iš ten pradės raketas laidyti, tada visas pasaulis labai susidomės ir tai nebebus neginčijama Rusijos teritorija.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
[ŽT] „Viską transliuosime“. Tikras siaubas. „Hamas“ grasina pradėti vykdyti įkaitų egzekucijas