Tėra vos 5. Rusijoje pasirodė super retas M-55 „Geofizika“. Kas žinoma (Foto) ()
Šis lėktuvas buvo sukurtas sovietmečiu kaip raketų smūgių žvalgas.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Viešumoje pasirodė nuotrauka, iš kurios matyti, kad rusai dekonservavo ir atnaujino reto didelio aukščio lėktuvo M-55 „Geofizika“ skrydžius, kurie vykdomi iš netoli Maskvos esančio „Ramenskoje“ aerodromo.
Po šio lėktuvo sparnu buvo pastebėtas specialus konteineris, tikriausiai UKR-RT su radijo žvalgybos įranga. Pirmą kartą toks konteineris po Su-34 buvo pastebėtas per Rusijos kariuomenės manevrus „Zapad-2021“ prieš dvejus metus.
M-55 „Geofizika“ dėmesį patraukia pirmiausia tuo, kad šis lėktuvas buvo sukurtas sovietmečiu būtent kaip didelio aukščio žvalgybinis lėktuvas.
Septintajame dešimtmetyje Sovietų Sąjunga pradėjo projektuoti didelio aukščio orlaivį su indeksu M-17 „Stratosfera“, kad perimtų amerikiečių žvalgybinius lėktuvus U-2 arba didelio aukščio oro balionus. Tačiau pirmą kartą šį lėktuvą į orą pavyko pakelti tik 1982 metais, kai didelio aukščio oro balionų tema prarado savo aktualumą.
The current war in Ukraine gives Russia the opportunity to test many weapons, from old to new. Russian paparazzi earlier this month captured a Myasishchev M-55 Geophysica plane at Zukovsky airport, on the outskirts of Moscow. What is worth noting here is that the aircraft is… pic.twitter.com/jCGYvjf80V
— Doctor X (@Mrtaibeo) November 5, 2023
Atsižvelgdami į tai, sovietų pareigūnai nusprendė pakeisti projektą į didelio aukščio žvalgybinį lėktuvą, skirtą raketoms nukreipti, ypač sovietiniam „Oka“ (eksploatavimas nutrauktas), savotiškam „Iskander“ „pirmtakui“. Naujasis projektas gavo indeksą M-55 „Geofizika“, pirmasis šio projekto lėktuvo skrydis įvyko 1988 m.
Žinoma, kad iš viso buvo pagaminta iki 5 tokie orlaiviai, kurie nuo 1996 metų buvo „paversti“ atlikti civilinio pobūdžio mokslinius eksperimentus, ypač stratosferai tarp Rusijos Federacijos ir Europos šalių tirti.
2017 metais Rusija pranešė, kad M-55 „Geofizika“ tariamai buvo užkonservuotas dėl „mokslinių tyrimų užsakymų trūkumo“.
Pats skrydžių M-55 „Geofizika“ atnaujinimo faktas gali būti susijęs su Rusijos oro pajėgų taktinės aviacijos borto įrangos kūrimo darbu ir gali būti bandymas plėtoti šios įrangos naudojimą pagal pradinę paskirtį – tai yra žvalgyba raketų smūgiams atlikti.