Lietuvos kariuomenė žvalgosi į „Oshkosh“ visureigius - galvojama įsigyti ne vieną šimtą (14)
Lapkričio 7 dieną krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis Helsinkyje (Suomija) susitikęs su JAV gynybos sekretoriumi Jamesu Mattisu informavo jį apie sprendimą kreiptis į JAV vyriausybę dėl galimybės įsigyti kompanijos „Oshkosh“ gaminamus šarvuotus visureigius L-ATV.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV vyriausybei pritarus, Lietuvos užsakymas būtų gaminamas kartu su šios ir kitų šalių ginkluotosioms pajėgoms skirtais visureigiais. Bendradarbiaudama su JAV vyriausybe, Lietuva siekia užsitikrinti efektyviausias šių visureigių įsigijimo ir išlaikymo sąlygas.
„Praėjusios savaitės pabaigoje vykusiame gynybos resursų tarybos posėdyje nusprendėme L-ATV pripažinti kaip geriausią funkcionalumo ir kainos santykį atitinkantį šarvuotą visureigį ir pradėti derybas būtent dėl šių visureigių įsigijimo Lietuvos kariuomenei,“ – apie GRT priimtą sprendimą kalbėjo krašto apsaugos ministras R. Karoblis.
Atnaujins kariuomenės techniką
Kovinės paramos ir bendrosios paskirties šarvuoti visureigiai papildys ir atnaujins šio tipo Lietuvos kariuomenės visureigių parką ir bus skirti įvairiems padaliniams. Iš viso planuojama įsigyti ne mažiau kaip 200 šarvuotų visureigių.
Projekto kaina ir pristatymo terminai priklausys nuo būsimos sutarties sąlygų, bet planuojama, kad jų pristatymas į Lietuvą galėtų prasidėti nuo 2021 metų.
Šarvuotų visureigių projektą nuspręsta pradėti sąlyginai anksti, nes pirkimo procedūros gali užtrukti iki dvejų metų. Šie visureigiai yra svarbi Lietuvos kariuomenės mechanizacijos programos, kuri apima ir pėstininkų kovos mašinų „Boxer“ pirkimą, dalis.
„Vertindama potencialias grėsmes ir tokio tipo technikos panaudojimą tiek krašto gynybos užduočių vykdymui, tiek dalyvavimui tarptautinėse operacijose, Lietuvos kariuomenė identifikavo šarvuotų visureigių trūkumą.
Šis trūkumas atsirado dėl natūralaus esamo visureigių parko susidėvėjimo ir didėjant jų poreikiui dėl kariuomenės plėtros,“ – sakė krašto apsaugos ministras R. Karoblis.
Rinkosi iš 9 modelių
Pradėjus vystyti šarvuotų visureigių projektą, pirmiausia buvo surinkta informacija apie rinkoje esančius šio tipo visureigius. Vėliau, atsižvelgiant į efektyvumo, suderinamumo, išlaikymo ir kitus kriterijus, buvo atrinkti devyni šarvuoti visureigių modeliai.
Su jais buvo atlikti praktiniai galimybių ir funkcionalumo bandymai, surinkta papildoma techninė informacija. Įvertinus visus gautus duomenis, nuspręsta, kad JAV gamybos L-ATV visureigis geriausiai atitiko suformuluotus kriterijus. Siekdama pademonstruoti savo gaminamo šarvuoto visureigio galimybes, 2016 metų spalio mėnesį kompanija „Oshkosh Defence“ kariuomenės Gaižiūnų poligone surengė L-ATV pristatymą Lietuvos ir kitų šalių ginkluotųjų pajėgų specialistams.
Lietuvoje buvo surengti ir kitų įmonių pristatymai. 2017 metais Lietuvoje užsienio gamintojai pademonstravo „Eagle V“ („General Dynamics European Land Systems“) ir LAPV („Daimler AG“) šarvuotų visureigių galimybes. Šiuo metu Lietuvos kariuomenėje naudojami HMMWV ir „Toyota Land Cruiser 200“ šarvuoti visureigiai.
Apie L-ATV šarvuotą visureigį:
6,4 tonos sveriantį visureigį varo 6,6 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis, kurio maksimali išvystoma galia siekia 300 AG. Trauka visiems keturiems ratams perduodama per 6 laipsnių automatinę transmisiją ir paskirstymo dėžę.
Maksimalus „Oshkosh L-ATV“ išvystomas greitis važiuojant asfalto danga siekia 110 km/val. Ilgametę patirtį turinčios kompanijos „Oshkosh“ gaminamas L-ATV visureigis laimėjo JAV kariuomenės paskelbtą konkursą dėl iki 55 000 šarvuotų visureigių gamybos.
L-ATV turėtų pakeisti dalį JAV kariuomenėje nuo 1984 metų naudojamų HMMWV visureigių. Jungtinės Karalystės vyriausybė taip pat yra nusprendusi įsigyti L-ATV savo ginkluotųjų pajėgų reikmėms.