„Saab JAS 39 Gripen“ naikintuvo kabinoje yra „karo“ ir „taikos“ mygtukas – kam jis skirtas? (2)
Naikintuvai yra skirti karui, tai kodėl prie „Saab JAS 39 Gripen“ piloto peties yra nedidelis mygtukas, prie kurio pažymėta „War“ ir „Peace“ („Karas“ ir „Taika“)? Kas pasikeičia, jei pasirenkamas karo režimas?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Saab JAS 39 Gripen“ yra puikus 4,5-os kartos naikintuvas. Šis gražus lėktuvas pasižymi manevringumo ir lanksčiomis panaudojimo galimybėmis. Tai taip pat yra vienas pažangiausių išmanių naikintuvų - jo turimos elektroninės karybos sistemos gali apgauti ir pažangiausius priešininkų naikintuvus. Didelė dalis technologijų laikoma paslaptyje. Net pratybų metu vengiama naudoti įvairias funkcijas, kad naikintuvo savybės nebūtų netyčia išduotos priešininkams.
Taigi, sugrįžkime prie to „karo“ ir „taikos“ mygtuko. Kaip galite įsivaizduoti, jo funkcija taip pat nėra viešai skelbiama ir aptarinėjama, tačiau kartu ji nėra labai didelė paslaptis. Pavyzdžiui, šiuos naikintuvus prižiūrintys specialistai, kurie vykdo techninę priežiūrą nesusijusią su naikintuvo ginkluote, įprastai žino, kam šis mygtukas reikalingas. Žmonės yra smalsūs ir kalbūs.
Tai kam reikalingas tas mygtukas, kurio nuotrauką galite pamatyti čia? Kaip suprantate, jis perjungia orlaivį į visiškai kitą režimą. Pasirinkus karo režimą „Saab Gripen“ gali skristi greičiau ir daryti aštresnius posūkius. Teigiama, kad įprastai „Gripen“ posūkiuose gali patirti 9 G lygio apkrovas, tačiau įjungus karo režimą šis limitas pašalinamas ir naikintuvas gali atlikti 12 G posūkius. Orlaivio radarai ir kitos elektroninės sistemos taip pat persijungia į aukštesnį režimą. Nors šie duomenys nėra oficialūs, dažnai teigiama, kad pasirinkus „War“ padėtį, dinaminės „Saab Gripen“ savybės išauga 30 %.
„Saab JAS 39 Gripen“ pasirodymas ore
Taigi, įjungus karo režimą „Saab JAS 39 Gripen“ tampa aštresniu, jautresniu ir labiau pasirengusiu netikėtam puolimui. Tai, žinoma, yra labai naudinga, jei naikintuvas dalyvauja tikrose misijose. Tačiau kodėl šis režimas nėra įjungtas nuolat, kad pilotai galėtų prie jo priprasti?
Didesnės apkrovos greičiau sudėvi lėktuvą – to taikos metais tikrai nereikia. Taikos režimas leidžia naudoti naikintuvą pratybose jį dėvint minimaliai. Taip lėktuvas gali ilgiau tarnauti ir jo priežiūra kainuoja mažiau.