Dideli amerikietiški ir galingi - kadaise šie kariniai visureigiai versdavo praeivius atsigręžti (2)
Kadaise Lietuva buvo skyrusi daugiau nei vieną kuopą karių į bendrą Baltijos valstybių batalioną BALTBAT, kuris turėjo keletą įdomių visureigių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Batalionas buvo ypatingas daugeliu atžvilgiu. Tai buvo pirmasis dalinys, kuriame kovinis rengimas vyko pagal geriausią NATO rengimo programą, instruktoriai buvo NATO valstybių kariai ir ekipuotė bei ginkluotė irgi atitiko naudojamas NATO kariuomenių. Tuo metu tai buvo vienintelis vienetas kur galėjai pamatyti normalią ginkluotę, techniką ir netgi uniformą“, – pasakoja Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis.
Pasak jo, be visokių įdomių reikalų, batalionas turėjo amerikietiškus visureigius „Chevrolet Blazer M1009“ bei „Chevrolet Pick Up M1008“. „Tai buvo gryna Amerika. Milžiniško dydžio visureigiai – palyginus su europietiškomis mašinomis. Didžiuliai ratai. Galingas variklis. O viduje buvo tiek vietos, kad galėjai atidaryti nedidelį viešbutį. Plačios ir minkštos odinės sėdynės, automatinė pavarų dėžė. Tai buvo tų laikų kosmosas!“, – prisimena karys.
D. Antanaičio teigimu, M1009 buvo skirtas vadams ir turėjo tik dvejas duris. Kad patektum ant galinės sėdynės, reikėjo atlošti priekinę sėdynę. „O M1008 buvo skirtas logistams bei prieštankiniams būriams, su prieštankinių raketiniu kompleksu BILL-2. Jis irgi buvo dvejų durų, ant priekinės sėdynės tilpdavo 3 kariai, o vietoje galinės sėdynės buvo sumontuotas didžiulis krovininis kėbulas“, – teigia ginkluotės entuziastas.
Jis pasakoja, kad abi mašinos turėjo labai minkštą važiuoklę, tačiau dėl savo minkštumo važiavimas per raižytą vietovę reikalavo tam tikrų įgūdžių – nes mašinos stipriai šokinėdavo ant nelygumų. „Galinis tiltas buvo nuolat varomas. Iš vidaus galima buvo įjungti ir visus 4 ratus, tačiau norint įjungti priekinės ašies ratų blokuotę, tekdavo išlipti iš mašinos ir ant rato stebulės pasukti blokatorius“, – aiškina atsargos majoras.
D. Antanaitis pasakoja, kad abi mašinos turėjo tuos pačius 6,2 litrų dyzelinius variklius, kurių žemo dažnio garsas priversdavo žmones gatvėje atsisukti. „Šie varikliai buvo labai ėdrūs. 100 km sunaudodavo nuo 18 litrų kuro, o beveik 3 tonų mašinos oficialiai įsibėgėdavo iki 90 km/h – na o neoficialiai šiek tiek greičiau. Beveik 5 metrų ilgio ir 2 metrų aukščio amerikietiškas monstras su pilnu baku galėjo nuvažiuoti ne pilnus 600 km. „Chevy“ buvo tokios mašinos, kurios džiugindavo akį ir širdį, jos buvo Amerikos įsikūnijimas Lietuvoje“, – prisimena karys.