Izraelio gynybinėse pajėgose – dideli pokyčiai: JAV gamybos vikšrines savaeiges haubicas „M109“ keičia į naujas ratines: ką žada „Sigma“ projektas? (Video) ()
Šiuolaikinėje mūšio erdvėje mobilumas yra kritinis, teigia Lietuvos kariuomenės atsargos majoras ir ginkluotės entuziastas Darius Antanaitis. Jo teigimu, pasaulio kariuomenės, kad galėtų užtikrinti savo artileristų greitį, saugumą, efektyvumą bei galimybę manevruoti tokiu pat greičiu kaip, ir remiami artilerijos ugnimi pėstininkai, atsisako velkamų artilerinių sistemų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Be velkamų artilerinių sistemų yra dvi savaeigių sistemų tipai: vikšrinės ir ratinės. Abi šios važiuoklės turi savo trūkumus ir privalumus“, – teigia D.Antanaitis ir plačiau pasakoja apie kiekvieną iš minimų.
Anot ginkluotės entuziasto, vikšrinė savaeigė artilerija pasižymi didesniu pravažumu, o taip pat gali būti didesnio svorio. Tačiau svorio auginimas nėra beribis. „Kovos technikos svoris apribotas kelių, tiltų bei technikos pervežimo tralų keliamąja galia. Kitas vikšrinės technikos trūkumas – didelės eksploatacinės sąnaudos, didesnės kuro sąnaudos, didesnės remonto išlaidos, trumpas tarpas tarp aptarnavimo periodų bei didesnis garsas važiuojant“, – dėsto karininkas.
Tuo tarpu ratinės transporto priemonės turi šiek tiek mažesnį pravažumą nei vikšrinės, bet turi svorio apribojimą. „Tačiau jų eksploatacija yra ženkliai pigesnė, kuro sąnaudos mažesnės, tarpai tarp aptarnavimo periodų ilgesni, pats aptarnavimas paprastesnis ir ne toks brangus kaip vikšrinių bei jos gerokai tylesnės nei vikšrinės“, – aiškina atsargos majoras.
Jis pasakoja, kad kiekviena kariuomenė daro savo vertinimus, kokia technika turi būti vikšrinė, o kokia – ratinė. „Ir Izraelio gynybos pajėgos nusprendė pakeisti savo turimas JAV gamybos vikšrines savaeiges haubicas „M109“ į naujas ratines. Šis projektas pavadintas „Sigma“, – dėsto karys.
Anot jo, artilerinę sistemą „Sigma“ vysto Izraelio gamintojai „Elbit Systems“ kartu su JAV gamintojais „Oshkosh Defense“.
„Gynybinę sistema sudaro autonominė 155 mm haubica, sumontuota ant dešimties ratų „Oshkosh Defense“ platformos. Toks platformos pasirinkimas sąlygotas tuo, kad Izraelio kariuomenė savo arsenale jau turi didelį kiekį šio JAV gamintojo transporto priemonių, todėl bendras aptarnavimas bei logistinė bazė gerokai palengvina ateities sistemos logistiką bei atpigina išlaidas“, – nurodo D.Antanaitis.
Haubicos „Sigma“ įgulą sudaro nuo dviejų iki trijų karių. Jie vykdys ugnies užduotis būdami šarvuotoje kabinoje, kuri apsaugos ne tik nuo priešo ugnies, bet ir nuo biologinių, cheminių bei branduolinių ginklų poveikio.
„Haubicos bokštas valdomas iš kabinos. Dėl automatinio užtaisymo įgulai nereikės palikti apsaugotos erdvės, norint pertaisyti haubicą. Vieną „Sigma“ kovinį komplektą sudaro 40 šūviai“, – pasakoja ginkluotės entuziastas.
Jo teigimu, Izraelio kariuomenė naująsias „Sigma“ sistemas tikisi pradėti gauti jau 2023 metais. „Šiuo metu vyksta haubicų bandymai bei pasirengimas jų kvalifikacijai. Kad tai įvykdytų, „Sigma“ turės atlikti daugiau nei 6000 šūvių prieš oficialų kvalifikavimą ir priėmimą į Izraelio valstybės gynybos arsenalą“- teigia D.Antanaitis.