Švediją ir Daniją sujungs metro? (2)
Danijos sostinę Kopenhagą ir Švedijos pietuose esančią Malmę gali sujungti Eresuno sąsiaurį Baltijos jūroje kertanti povandeninė metro linija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Švedijos naujienų agentūra TT pranešė, kad iš Malmės į Kopenhagą ir priešinga kryptimi dirbti vykstančių žmonių srautų didėjimo problemą ketinama spręsti statant abu miestus jungsiančią metro liniją.
Tokio projekto galimybę šiuo metu nagrinėja Danijos ir Švedijos vyriausybės. Nors abi šalis jungia 2000 m. atidarytas 7,8 km ilgio Eresuno tiltas, kuriuo važiuoja automobiliai ir traukiniai, jo pralaidos ateityje nebepakaks sklandžiam susisiekimui iš Malmės į Kopenhagą ir priešinga kryptimi užtikrinti. Tai pareiškė Malmės miesto meras Ilmaras Reepalu.
„Štai kodėl mums reikia plano, kaip padidinti pralaidą, kad važinėjantiems į darbą nereikėtų naudotis automobiliais“, – sakė jis žurnalistams.
Pranešama, kad po Eresuno tilto atidarymo daug danų įsigijo nekilnojamojo turto Švedijoje, nes Malmėje namų kainos mažesnės, ir važinėja į darbą Danijoje traukiniais, autobusais arba automobiliais.
Pirminiais skaičiavimais metro po Baltijos jūra iš Malmės į Kopenhagos centrą kainuotų 13 milijardų Švedijos kronų (1,87 mlrd. JAV dolerių), o jo statybos darbai truktų 15 metų.
Malmės ir Kopenhagos valdžia iki 2013 m. turėtų kartu atlikti galimybių studiją ir išsiaiškinti, kaip po Eresuno sąsiauriu iškastas tunelis, kuriuo važinėtų metro traukiniai, galėtų padidinti transporto magistralės tarp abiejų miestų pralaidą ir prisidėti prie šio regiono tolimesnės plėtros. Šiam tyrimui ES regioninis Eresuno fondas skirs 4,5 mln. Švedijos kronų, studijos kaštus po lygiai pasidalins abiejų miestų municipalitetai.
Apklausos rodo, kad metro linijos tarp Danijos ir Švedijos idėją abiejų šalių gyventojai vertina palankiai. Planuojama, kad šis metro sujungtų Kopenhagos ir Malmės centrines geležinkelio stotis.