Mokslininkai apstulbę. Rastas už Saulę karštesnis objektas (Video)  ()

Mokslininkai atrado tikrą temperatūros rekordininką, skriejantį aplink labai karštą žvaigždę.

Žurnale „Nature Astronomy“ mokslininkai paskelbė naujo tyrimo rezultatus. Anot jo, astronomai aptiko į planetą panašų objektą, kurio temperatūra aukštesnė nei Saulės. Tyrimo autoriai teigia, kad tai rimtai prieštarauja idėjoms apie tai, kas gali egzistuoti Visatoje, rašo „ScienceAlert“.

Astronomai 1400 šviesmečių atstumu nuo mūsų atrado naują kosminį objektą WD0032-317B. Šis objektas yra rudoji nykštukė, kurios dažnai vadinamos nelaimingomis žvaigždėmis. Rudosios nykštukės yra tarpinis variantas tarp planetų ir paprastų žvaigždžių, o pagal dydį ir masę jos yra didesnės už pirmąsias ir mažesnės už pastarąsias.

Mokslininkų teigimu, tarp tokio tipo kosminių objektų jie surado tikrą temperatūros rekordininką, nes anksčiau tokia temperatūra nebuvo užfiksuota jokioje rudojoje nykštukėje.

Kaip parodė tyrimas, objekto temperatūra yra maždaug 7700 laipsnių Celsijaus (8000 kelvinų). Tai daug aukštesnė už mūsų Saulės paviršiaus temperatūrą, kuri yra 5500 laipsnių Celsijaus. Ši rudoji nykštukė yra karštesnė už labiausiai paplitusias kosmose žvaigždes – raudonąsias nykštukes, kurių paviršiaus temperatūra vidutiniškai siekia 3700 laipsnių Celsijaus.

Bet tai dar ne viskas. WD0032-317B skrieja aplink labai karštą baltąją nykštukę (jos yra negyvos žvaigždės ir mūsų Saulė taps tokia pat), kuri turi apie 40 % mūsų žvaigždės masės, bet tuo pačiu jos temperatūra yra 36 700 laipsnių Celsijaus. Ši baltoji nykštukė jau buvo žinoma astronomams ir buvo pavadinta WD0032-317. Maždaug 20 metų mokslininkai manė, kad aplink šią negyvą žvaigždę sukasi kažkoks objektas, o dabar tapo žinoma, kad ji išties unikali tarp savo rūšies atstovų.

Pasak mokslininkų, rudoji nykštukė WD0032-317B taip pat turi didžiulę masę, kuri, kaip manoma, yra nuo 75 iki 88 Jupiterio masių. Šis objektas skrieja labai arti savo žvaigždės ir visiškai apsisuka aplink ją vos per 2,3 valandos. Dėl tokio artumo ir gravitacijos rudoji nykštukė visada į žvaigždę atsisukusi viena puse. Kaip paaiškėjo, atotrūkis tarp temperatūrų vadinamosiose dienos ir nakties objekto pusėse yra tiesiog kolosalus.

Mokslininkai padarė išvadą, kad rudosios nykštukės dienos pusė gali įkaisti nuo 7700 iki 9500 laipsnių Celsijaus. Nakties pusėje temperatūra svyruoja nuo 1100 iki 2700 laipsnių Celsijaus. Tai labai didelis skirtumas, teigia tyrimo autoriai.

Pasak mokslininkų, naujasis jų atradimas rimtai prieštarauja idėjai, kokie objektai gali egzistuoti visatoje. Juk nei viena žinoma planeta, nei žinoma rudoji nykštukė neturi tokios temperatūros.