Amerikoje - viena didžiausių mažmeninių parduotuvių užsidarymų bangų: duris užveria tūkstančiai parduotuvių. Kas vyksta? ()
Užsidarinėja tūkstančiai prekybos centruose veikiančių parduotuvių ir tai jau tampa viena didžiausių mažmeninių parduotuvių užsidarymo bangų per kelis dešimtmečius, rašo businessinsider.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Per artimiausius pora mėnesių Jungtinėse Amerikos Valstijose gali užsidaryti daugiau kaip 3500 parduotuvių. Tokie prekybos centrai kaip „JCPenney“, „Macy's“, „Sears“ ir „Kmart“ yra tarp tų, kurie uždarinėja parduotuves, lygiai kaip ir tokie tinklai kaip „Crocs“, „BCBG“, „Abercrombie & Fitch“ ar „Guess“.
Kai kurie mažmeninkai apskritai uždaro savo fizinių parduotuvių verslą ir bando pereiti vien prie internetinės prekybos modelio. Pavyzdžiui, „Bebe“ uždaro visas savo parduotuves – jų yra apie 170 – ir ketina sutelkti visą dėmesį į prekybą internetu, teigiama „Bloomberg“ pranešime.
Kai kurie apskritai pasitraukia iš verslo, pavyzdžiui, „The Limited“, neseniai uždariusi visas 250 savo parduotuvių. Kitos kompanijos, tokios kaip „Sears“ ir „JCPenney“, agresyviai uždarinėja savo parduotuves nuostolingose vietose ir mėgina sustabdyti savo nuostolius.
„Sears“ uždaro apie 10 procentų savo „Sears“ ir „Kmart“ prekybos vietų (viso 150 parduotuvių), o „JCPenney“ – 14 procentų (arba 138 parduotuves).
Pasak daugelio analitikų, mažmeninės prekybos apokalipsė JAV buvo užprogramuota, kadangi čia vienam žmogui tenkantis parduotuvių plotas gerokai pranoksta bet kokią kitą šalį. JAV turi 2,16 kvadratinio metro mažmeninės prekybos ploto vienam gyventojui, lyginant su 1,52 kvadratinio metro Kanadoje ir 1,03 kvadratinio metro Australijoje.
Beje, pastarosios dvi šalys turi daugiausia mažmeninės prekybos ploto vienam žmogui po JAV, teigiama pernai metų spalį pateiktoje „Morningstar Credit Ratings“ ataskaitoje.
Apsilankymų prekybos centruose skaičius pastaraisiais metais nuolat mažėjo ir tai lėmė elektroninės prekybos augimas ir milžiniški pokyčiai tame, kaip pirkėjai leidžia savo pinigus.
Kaip teigia nekilnojamo turto tyrimų kompanija „Cushman & Wakefield“, nuo 2010 iki 2013 metų apsilankymų parduotuvėje skaičius smuko 50 procentų.
Be to, dabar žmonės didesnę savo pinigų dalį nei anksčiau skiria restoranams, kelionėms ir technologijoms, ir gerokai mažiau išleidžia drabužiams ir aksesuarams.
Kadangi viena po kitos užsidarinėja parduotuvės, bus priversti užsidaryti ir prekybos centrai. Kai užsidaro pagrindinė parduotuvė, tokia kaip „Sears“ ar „Macy's“, dažnai tai neigiamai atsiliepia viso prekybos centro veiklai.
Prekybos centras ne tik netenka pajamų ir pirkėjų iš tos konkrečios parduotuvės verslo, bet dar tas užsidarymas paskatina kitus prekybos centro nuomininkus nutraukti savo nuomos sutartis ar iš naujo derėtis dėl jų sąlygų, paprastai numatant žemesnę nuomos kainą laikotarpiui, kol į prekybos centre atsilaisvinusią pagrindinės parduotuvės vietą įsikels kitas mažmenininkas.
Siekdami sumažinti nuostolius, prekybos centrai privalo greitai surasti pakaitinį nuomininką milžiniškam mažmeninės prekybos plotui, kurį užėmė pagrindinė parduotuvė, o tai gana sudėtinga, ypač tuose prekybos centruose, kurių finansinė padėtis ir taip prasta.
Pasak analitikų, tai gali turėti rimtų pasekmių prekybos centrams, ypač tose rinkose, kur laisvą prekybos centro erdvę sunkiau transformuoti į ne mažmeninės prekybos erdvę, tokią kaip butai.
Parduotuvių užsidarinėjimo banga labiausiai paveiks prasčiausiai besilaikančius šalies prekybos tinklus, kurie priskiriami šios industrijos C ir D kategorijoms.
Nekilnojamojo turto tyrimų kompanija „Green Street Advisors“ apskaičiavo, kad šioms kategorijoms priskiriama apie 30 procentų visų prekybos centrų. Tai reiškia, kad beveik trečdaliui prekybos centrų gresia užsidarymas dėl to, kad užsidaro jame veikiančios parduotuvės.