Mūsų psichologija: diskusijose faktus bei argumentus nugali drąsa ir emocijos (1)
Garsiai ir drąsiai savo nuomonę reiškiantys žmonės, net jei jie sako netiesą, atrodo patikimesni, skelbia „The Thelegraph“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasitikėjimas savimi labiau nei buvimas teisiu padidina žmogaus vertę aplinkinių akyse, kadangi žmonės nemėgsta neužtikrintumo, rodo atliktas tyrimas.
Politikai ir sporto žinovai vadovaujasi šūkiu: „galbūt aš ir nebūnu visąlaik teisus, tačiau galiu savo nuomonę išsakyti garsiau nei kiti“. Tai, kaip rodo tyrimo rezultatai, pritraukia daugiau pasekėjų.
„Tobulame pasaulyje mes siekiame būti ir tikslūs, ir savimi pasitikintys. Tačiau jeigu reikia rinktis vieną iš šių dviejų savybių, pasitikėjimas savimi suteikia daugiau privalumų ir palaikymo iš aplinkinių“, – tvirtina tyrimo organizatoriai.
Jungtinėse Amerikos Valstijose du ekonomikos absolventai naudojosi socialiniu tinklu „Twitter“ siekdami išsiaiškinti, kaip sporto žinovų reputaciją nulėmė pasitikėjimas savimi ir tikslumas spėliojant sporto įvykių rezultatus.
Studentai analizavo žinutes (ang. tweets), paskelbtas „Twitter“, kurias rašė profesionalūs sporto žinovai ir mėgėjai – jie spėliojo beisbolo ir amerikietiško futbolo varžybų rezultatus.
Kiekviena žinutė buvo vertinama pagal pasitikėjimo savimi skalę, atsižvelgiant į pranešimo kalbą (pavyzdžiui, ar dažnai buvo vartojami žodžiai „sunaikinti“, „sutriuškinti“, „sumušti“ ir pan.)
Tiek sporto žinovų, tiek mėgėjų prognozės buvo netaiklios: profesionalai teisingai atspėjo 47 procentus, o mėgėjai 45 procentus varžybų rezultatų. Tačiau žinovų pasitikėjimas savimi buvo 50 procentų didesnis nei mėgėjų, todėl jie sulaukė daugiau pasekėjų.
Pasitikėjimas savimi lėmė tai, kad žinovų prognozes sekė 17 procentų daugiau žmonių. O tai, kad jie varžybų rezultatus atspėdavo teisingai, padidino jų skaitomumą tik 3,4 procento.
Panašių rezultatų sulaukė ir sporto mėgėjų prognozės. Drąsūs ir išskirtiniai pasisakymai padidino jų skaitomumą 20 procentų, o tiksliai atspėti rezultatai – tik 7,3 proc.