Kaip kraunami milijardai iš o̶r̶o̶ geriamojo vandens: išprotėjo pramonė ar pirkėjai?  (3)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vien šią vasarą rinkoje pasirodė tokie produktai kaip sveikatos suteikiantis vanduo, proteinais praturtintas vanduo, poliarinių ledynų vanduo, juodas vanduo, vanduo, turintis „gerųjų riebalų“, vandenyno gilumų vanduo... Atsirado net nauja profesija – vandens verslininkas.

Vienas tokių, Rahis Daneshmandas, gatvėje dalina naujojo „Virtue energy water“ pavyzdžius. 250 mililitrų buteliuke, kuris kainuoja 1,35 svaro – becukris gazuotas vanduo, kuriame yra „yerba mate“, ženšenio, citrinų rūgšties ir guaranos, o vanduo siūlo tokią „natūralaus“ kofeino dozę kaip vienas kavos puodelis. Vanduo turi net du skonius – uogų bei citrinų.

„Smagiau nei paprastas vanduo“, – sakė viena praeivė, paragavusi naujojo vandens. „Virtue“ yra R.Danehmando didžioji idėja. Tiesa, antroji – verslininkas jau išpopuliarino „Virtue“ šaltą arbatą. Savo naująjį vandenį jis pristato kaip Anglijos pirmąjį natūralų becukrį energetinį vandenį. Vandens verslininkai R.Danehmanas teigia susidomėjęs vandens verslu, nes norėjo kažko gryno.

„Vanduo yra tai, ko visiems reikia ir tai, ką visi vartoja“, – sakė jis. Ir nors jo siūlomas gėrimas labiau primena vaisvandenius, verslininkas jį vadina vandeniu, nes čia nėra cukraus. Daugybė kito vandens rinkoje yra pripumpuoti cukraus. Štai „Coca-cola“ vanduo turėjo net 23 gramus cukraus, kol visuomenei pasipiktinus, jis buvo pakeistas saldikliu.

Tiesa, tuomet žmonės pradėjo skųstis nauju skoniu ir kompanija vėl grįžo prie cukraus. Savo sugalvotą vandenį verslininkas bandė pasiūlyti sveiko maisto tinklui „Revital“. Jos vadovui patiko tai, kad gėrimas vadinamas vandeniu, o ne energiniu gėrimu, o taip pat jame yra natūralūs ingridientai – matė Pietų Amerikoje itin populiari.

„Tai taps madinga, pamatysi. Po metų tai taps vos ne taip pat populiaru kaip žalia arbata, būtent į matę reikėtų orientuotis reklamuojant šį gėrimą“, – patenkintas sakė „Revital“ vadovas Rahilas Voras. Nauji vandens mėginiai pas šį vadovą atkeliauja kiekvieną savaitę.

„Tai mada. Keisčiausias dalykas kurį man teko matyti tai vanduo skardinėse. Nieko, tiesiog vanduo, be jokių priedų. 330 mililitrų tokio vandens kainuoja svarą.“ Vanduo iš skardinių ir ledynų Vanduo skardinėse „CanO“ rinkoje pasirodė šį pavasarį. Prieš papuolant į parduotuvių lentynas, kompanijos vadovai užsitikrino teisę savo vandenį tiekti Niuojorko mados savaitei ir gauti šiek tiek modelių reklamos. Po kelių mėnesių šio vandens jau buvo pilnos parduotuvės. Vandens kūrėjai pripažino, kad daugeliui jų idėja iš pirmo žvilgsnio atrodo keista.

„Žmonės mano, kad tai tiesiog kolos skardinė, pripildyta vandens. Kai galvoji taip, tikrai neatrodo kažkas ypatinga“, – sakė jis. Viskas turėtų pasikeisti, pamačius vandenį savo akimis. Iš Austrijos Alpių atkeliavęs vanduo pakuojamas į minimalistines juodas arba baltas skardines.

„Vizualinis aspektas diktuoja viską, ką mes darome. Tai ne tik produkcija, bet įkvepiantis prekės ženklas“, – pasakojo vandenį gaminančios įmonės įkūrėjas Perry Fieldingas. Reklamuojant šį gėrimą, nuotraukose jis atsiduria šalia „MacBook Airs“, senų fotoaparatų, baseinų bei prabangių rankinių. Atrodo, kad vanduo skardinėse atrodo kaip galutinis taškas, iki kurio gali nueiti paprastas vanduo. Liko vienas žingsnelis iki to, kad imtume prekiauti emocijomis arba oru. Nors ir tai jau vyksta – už 80 dolerių jau galima nusipirkti „ypatingų vietų oro“.

Tačiau vandens industrija, atrodo, neturi ribų. Už 26 dolerius galima nusipirkti „Merchant“ viešbučio vandens „Iceberg“. Į šiuos buteliukus vanduo atkeliauja iš ledyno. Teisiškai negalima skaldyti ledynų, taigi kompanija laukia kol dalis ledo atskyla, laivais ją nutempia į krantą ir leidžia ten tirpti. Žinoma, be jokios papildomos šilumos – tai sugadintų vandens skonį.

Kada riba? Kada atsibusime iš šio kapitalizmo sapno? Ko žmonės ieško visuose tuose vandenyse? Ko gero to paties, ko įvairiuose kituose „super“ sveikuose produktuose – tobulos sveikatos, moralinės laimės, kažkokios vidinės švaros, tarsi vandens skardinė galėtų nuplauti vakar išgertą butelį vyno. Tiesa, kol kas nepanašu, kad vandens beprotybei artėja pabaiga.

Ekspertai ir toliau geriamojo vandens industrijai prognozuoja 5–6 proc. augimą. Jei yra kažkokia riba, ja galėtų tapti dabar kuriamas vanduo vaikams. Kai kas prognozuoja, kad „vaikų vandens“ rinka gali augti net greičiau nei įprasto geriamojo vandens. Toks vanduo įpakuojamas spalvotuose buteliuose su įvairiais vaikų pamėgtais personažais. Prekiaujantys juo teigia, kad taip vaikai jaučiasi lyg gerdami limonadą, nors iš tikro geria vandenį.

Tiesa, dauguma tų vandenų nėra tokie jau nekalti – tarkime, vaikams skirtas kolos skonio vanduo. Savaime suprantama, kad šis skonis išgaunamas ne be papildomų priedų. Jei anksčiau nuostabą kėlė tai, kad vos atsukus kraną iš jo ima tekėti švarus geriamas vanduo, šiandien žmonėms reikia stebėti, kaip lėtai į jų buteliukus tirpsta ledynai.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Gintarė Valentinaitienė
(28)
(1)
(27)

Komentarai (3)