Europos novatoriško švietimo forume projektus pristatė ir mokytojos iš Lietuvos  (0)

Ką tik pasibaigusiame metiniame Europos „Novatoriško švietimo forume“, kurį organizavo informacinių technologijų bendrovė „Microsoft“, buvo pristatyti dviejų Lietuvos mokyklų mokytojų – Klaipėdos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinės mokyklos ir Kauno Jėzuitų gimnazijos – novatoriško švietimo darbai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Mūsų šalyje įgyvendinti projektai susilaukė dėmesio iš daugiau nei 200 mokytojų, švietimo politikų ir įstaigų vadovų visoje Europoje, kurie susirinko Berlyne į jau septintus metus organizuojamą tarptautinį forumą. Lietuvai Europos „Novatoriško švietimo forume“ atstovavo du novatoriški švietimo projektai. Pirmasis parengtas Klaipėdos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos pedagogų. Tai - integruotas lietuvių kalbos ir dailės projektas „Adomo Mickevičiaus „Gražina“ ekrane“. Jo esmė - padėti mokiniams suvokti laikmečio kultūros tradicijas, gilinti istorijos žinias ir technologijų naudojimo įgūdžius, susipažįstant su epu „Gražina“. Antrasis Lietuvos novatoriško švietimo projektas, pristatytas Europos forume – Kauno Jėzuitų gimnazijos fizikos mokytojos Rigondos Skorulskienės darbas „Dangaus kūnų atspindžiai“. Šiame projekte mokiniai gauna fizikos, matematikos, tikybos, lietuvių kalbos, istorijos užduotis. Visos užduotys vienaip ar kitaip yra susijusios su Saule, Mėnuliu, planetomis ir žvaigždėmis. Atlikę užduotis mokiniai sukelia rezultatus į virtualią erdvę, pristato juos baigiamojoje „konferencijoje“. Europos forume dalyvavusios mokytojos Jolita Stumbrienė ir Sigita Koroliovė iš Klaipėdos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos žadėjo gautą patirtį pristatyti Lietuvos mokytojams. „Microsoft” technologijos mums tapo dešiniąja ranka mokant kurčius vaikus. Šios kompanijos technologijos suteikė galimybę negirdintiems vaikams „išgirsti akimis”, suprasti tą informaciją, kurią girdintiems vaikams pasakome balsu. Berlyne pasimokėme iš užsienio kolegų naujų mokymo metodų ir būtinai gautomis žiniomis pasidalinsime su mokytojais Lietuvoje”, - sakė J. Stumbrienė.

Vertinamas novatoriškumas

Lietuvai ekspertų komisijoje, vertinusioje forume pristatytus švietimo projektus, atstovavo Kuršėnų Lauryno Ivinskio gimnazijos mokytoja novatorė Tatjana Kriliuvienė. Pasak jos, pristatyti švietimo darbai buvo iš įvairių Rytų, Vakarų, Šiaurės Europos šalių, todėl skyrėsi savo mastu ir idėjomis. „Vertinti projektus buvo labai įdomus darbas. Šia patirtimi norisi pasidalinti su visomis Lietuvos mokyklomis“, - sakė T. Kriliuvienė.

Europos „Novatoriško švietimo forumo“ metu projektai buvo vertinami pagal iškeltus projektų tikslus,  pasiektus rezultatus, novatoriškumą, informacinių technologijų įtraukimą ir galimybę šį projektą pritaikyti įvairiose šalyse. Pasak vertinimo komisijos narės iš Lietuvos, labiausiai įsiminė  švietimo projektas iš Švedijos, kai  universiteto matematikos studentai internetu, per pokalbių programas, teikia konsultacijas moksleiviams. Kitas įsimintinas projektas buvo pateiktas Olandijos mokytojų novatorių. Šiame projekte mokytoja dirbo su viena klase, kurios mokiniai rinko medžiagą apie žymius žmones, pateikė ją internete, interaktyviose laiko juostose. Vėliau šiuos surinktus duomenis buvo galima panaudoti įvairių pamokų – dailės, istorijos, muzikos, literatūros – metu.

Turi mąstyti globaliai

Europos „Novatoriško švietimo forume“ dalyvauja mokytojai, savo šalyje laimėję vietinius konkursus, kuriuose keičiamasi geriausia novatoriško mokymo patirtimi. Lietuvoje šių metų vasario mėnesį vyko konkursas „Virtuali kelionė klasėje“. Jis buvo įgyvendinamas kartu su Švietimo ir mokslo ministerija bei Švietimo informacinių technologijų centru (ITC). Per šešerius metus „Virtualios kelionės klasėje“ konkursui Lietuvos pedagogai pateikė daugiau nei 2 tūkstančius  darbų.

Nors Lietuvos atstovams Europos forume nepavyko laimėti apdovanojimo, novatoriškų projektų kokybė ir įgyvendinimas nenusileido kitoms Europos šalims. „Turime į švietimo užduotis ir problemas pažiūrėti globaliau, pagalvoti, ką galėtume padaryti kitaip, nei buvo daroma iki šiol. Galvodami apie novatorišką švietimą, turime mąstyti ne tik apie savo klasę, o apie idėjas, kurios veiktų ir tarp žemynų“, - sakė T. Kriliuvienė.

Dalyvavo mokytojai iš 40 Europos šalių

Tarptautinio „Novatoriško švietimo forumo“ metu mokytojai pristatė savo mokyklose įgyvendintus novatoriškus ir kūrybinius projektus, kuriuose panaudotos  skaitmeninės priemonės ir informacinės „Microsoft“ technologijos. Taip pat 80 novatoriškiausių mokymo projektų varžėsi dėl prestižinio „Švietėjų apdovanojimo“. Laimėti skirtingose apdovanojimų kategorijose pretendavo daug išskirtinių projektų, kuriuos vertino komisija, sudaryta iš 26 švietimo ekspertų.

Europos „Novatoriško švietimo forumas“ yra „Microsoft“ programos „Partneriai mokyme“ dalis. Šiais metais forume šalys pasirašė memorandumą, kuriuo informacinių technologijų kompanija įsipareigojo tęsti investicijas į švietimą Centrinės ir Rytų Europos regione. „Šiame regione sparčiai didėja mokinių, turinčių priėjimą prie informacinių technologijų, skaičius. Todėl ir švietimo metodai bei priemonės turi būti tobulinamos ir kuriamos tam, kad atitiktų XXI amžiaus mokinių poreikius“, - forumo metu sakė Anthony Salcito, „Microsoft“ viceprezidentas švietimo programoms.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: