Vandenyno gelmėse aptiktas prieš daugiau nei 100 metų nuskendęs laivas, bandęs įspėti „Titaniko“ kapitoną apie ledkalnį (Foto)  ()

Laivas „SS Mesaba“ beveik pakeitė istoriją, bet jo perspėjimas buvo ignoruotas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Mažai kam žinomas laivas, kuris bandė (ir akivaizdu, kad nesėkmingai) išgelbėti „Titaniką“ nuo ledinės pražūties, rastas Airijos jūros dugne. Prekinis garlaivis „SS Mesaba“ 1912 m. balandžio mėnesį, kai „Titanikas“ leidosi į pirmąją kelionę, taip pat plaukė per Atlanto vandenyną.

„SS Mesaba“ radijo ryšiu nusiuntė perspėjimą „Titaniko“ kapitonui Edwardui Smithui, kad netoli Niufaundlando salos plūduriuoja ledkalnių.

Pranešimas buvo gautas, bet į perspėjimą taip ir nebuvo atsižvelgta, ir visi gerai žino, kuo viskas baigėsi. Ketvirtąją savo kelionės dieną „nepaskandinamasis“ laivas susidūrė su ledkalniu Šiaurės Atlanto vandenyne ir nuskendo, nusinešdamas daugiau nei 1 500 žmonių gyvybes.

Tuo tarpu „SS Mesaba“ tęsė savo kelionę be jokių įsimintinesnių įvykių. Laivas buvo eksploatuojamas ateinančius šešerius metus. Galiausiai 1918-aisiais, paskutiniaisiais Pirmojo pasaulinio karo metais, į jį pataikė vokiečių povandeninio laivo torpeda, ir „SS Mesaba“ pragulėjo jūros dugne daugiau nei 100 metų.

 

Neseniai atlikto tyrimo metu Velso Bangoro universiteto mokslininkams pavyko identifikuoti „SS Mesaba“ liekanas ir tikslią laivo buvimo vietą, pasitelkus mokslinių tyrimų laivą „Prince Madog“, kuriame įmontuotas pažangiausias keleto spindulių sonaras.

Seniai nuskendusio laivo liekanų nustatymas nebuvo lengvas procesas. Airijos jūros dugne, vos 19 424 kvadratinių kilometrų plote, guli 273 laivai. Kalbant apie šio tyrimo metu aptiktus laivus, greičiausiai daugiau nei 100 anksčiau nebuvo identifikuoti arba identifikuoti klaidingai.

 

„Anksčiau per metus galėjome surengti vos keletą povandeninių ekspedicijų, kad vizualiai identifikuotume nuolaužas. „Prince Madog“ unikalus sonaras leidžia gana nebrangiai tyrinėti laivų liekanas. Sonaru gautą informaciją galime palyginti su istoriniais duomenimis – nebūtina nerti prie kiekvieno laivo, o tai brangus malonumas“, – pareiškime nurodė Bangoro universiteto jūrų archeologas ir istorikas dr. Innesas McCartney.

„Sonaras padarė tikrą perversmą jūrų archeologijoje“, – pridūrė jis.

Kitoje Atlanto vandenyno pusėje, už 690 kilometrų nuo Niufaundlando krantų, dugne tebeguli „Titanikas“. Visai neseniai surengtos ekspedicijos metu buvo padaryta kol kas kokybiškiausių legendinio lainerio vaizdo įrašų.

Kaip jau buvo aišku iš ankstesnių ekspedicijų, laikas nebuvo gailestingas „Titanikui“. Nuo tada, kai buvo rastas 1985 m., „Titanikas“ neteko priekinio stiebo, sugriuvo juto denis, nebeliko stiebe buvusios stebėjimo aikštelės ir netoli didžiųjų laiptų įrengtos gimnastikos salės. Baiminamasi, kad netrukus ateis ir laivo pirmagalio eilė.

 

Šaltiniai:

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(19)
(1)
(18)

Komentarai ()