Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Giedrius- 2011-04-19 15:18
Būtų labai gerai jei psichologai imtūs sekt būsimus pokyčius, iš tokių mastų neabejotinai bus galima kažką objektyvaus išspaust.
Liootas 2011-04-19 15:57
Na, smegeninę šachmatai tai tikrai lavina. Gal ir vykusi mintis.
Nightbringer 2011-04-19 16:58
Ir pas mus to reiktų.
Arthuras 2011-04-19 17:13
Kaip pasirenkamąjį dalyką, kodėl ne, bet privaloma - jokiu būdu.
vazzy 2011-04-19 17:32
kodel gi ne? juk pradinese klasese ir taip nieko doro nemoku isskyrus skaityt, rasyt, sudet, atimt. visi kiti dalykai kaip darbeliai, daile, muzika, gamtos pazinimai yra gana nereikalingi ir mano manymu net maziau naudingi negu sachmatai.
KeeperMustDie 2011-04-19 17:36
Visiskai pritariu - kodel visokie sokiai(buvo bent kai as mokiausi), muzika, tikyba ir pan. yra privalomi, o ten kur tiesiogiai reikia prota lavint, jau turetu nebuti?
Muskietininx 2011-04-19 18:06
Mano mokykloje neseniai vienas iš mokytojų pasistengė ir mokykla nupirko šaškių bei šachmatų. Tai gimnazija, o per pertraukas ir laisvas pamokas beveik visos šachmatų ir šaškių lentos būna užimtos. Dažniausiai žaidžia ir taip protingi, tiesiog kaunasi dėl kiekvienos pergalės. Yra tokių, kurie net skaičiuoja savo laimėtų partijų skaičių. Tai tikrai gerai, bet padažnėjo vėlavimų į pamokas, nes partija kartais trunka gan ilgai, ilgiau nei pertrauka.
Taigi, kaip jau minėjau, gaila kad nežaidžia ne tokie intelektualūs mokiniai, tai išeitų jiems tik į naudą. Reikia pradėti anksčiau, nuo mažesnių klasių, reikia pajusti azartą. Tada gal ir pavyktų. Yra toks tipelis mokykloje, nuo kurio visada gaunu malkų. Protingas vaikis, visada priekyje, visada viską apgalvojęs ir užkiša man kokį matą, kai to mažiausiai tikiuosi. Arba jau tai pastebiu, kai būna per vėlu. Bet todėl ir įdomu žaisti.
Manau, kad nuo kokios 5 klasės įvesti privalomas šachmatų pamokas būtų naudinga. Mes pats jau pastebėjome, kad per pertrauką ar per "langą" žaizdami tokius žaidimus mąstome daugiau, nei per kitas pamokas. Taigi, kokias darom išvadas ?
RiMuSaS 2011-04-19 19:24
Na na tik nereikia skayt, kad nereikia lavint menines zmogaus puses.... Poto uzauga visokie cinikai. Pritariu sio straipsnio idejai, bet protas nera pagrindinis dalykas, ka zmogus privalo lavint, tiktais.
Karvė 2011-04-19 20:04
Siūlau komentatoriams paskaityti Ilfo ir Petrovo "12 kėdžių"...
Idiotizmas konkretus! Toks pat absurdas kaip privalomos tikybos pamokos. Tai tiesiog vienas iš šimtų žaidimų, kuriems galima organizuoti papildomus užsiėmimus, tačiau visiems privaloma tai tas pats, kas sakyti, kad visiems privaloma mėgti A. Orlovos muziką, o jei nemėgsti, tai esi runkelis.
Apskritai sistema, kai privalomus mokytis dalykus nustatinėja valstybė yra nevykusi, nes neatsižvelgia į individualius mokinių gabumus. Man pavyzdžiui visada piešimas buvo kančia - nemoku to daryti ir kokio velnio turėčiau vidurinėje mokykloje tam gaišti laiką. Su šachmatais lygiai taip pat - tiesą sakant juos mėgsta dar mažiau žmonių nei dailę. Todėl pradinėse klasėse turėtų būti kuo mažiau privalomų dalykų, arba jie turėtų būti trumpi, pvz kokios 4 akademinės valandos piešimo, 4 šokių, 4 lipdymo ir jei nepatinka - tiesiog niekada prie to negrįžti, o kas nori - tas mokosi. Tokioms 4 valandoms galima būtų ir šachmatus priskirti ar pokerį.
Taip, aš nemėgstų šachmatų, nes man jie absoliučiai beprasmiškas laiko leidimo būdas. Tačiau mėgstų pokerį, bet jokiu būdu nenorėčiau, kad tai būtų privalomas dalykas.
Jomajo 2011-04-19 20:16
juk yra sakmatu bureliai, miesto pimenybes, prasom kas jaucia azarta pirmyn, bet kam verst? na bent man asmeniskai sakmatai nekele jokio susidomejimo, kol neismokau zaist, dabar mielai galiu praleisti kelias valandas prie lentos. manau taip ir daugeliui, nezaidzia , nes nemoka.
Muskietininx 2011-04-19 21:06
Karve, su tokiu požiūriu viskas ir atrodo kaip idiotizmas. Nėra ko stebėtis ar pykti. Nori, kad kas pasikeistų, keisk požiūrį. Jei į šachmatus ar dailę pažiūrėsi ne kaip į idiotizma, tai taip ir nebus. Viskas labai paprasta.
O užsipulti visą sistemą, dėl tokių dalykų yra labai neatsakingas požiūris. Ne dalykai kalti, o mokytojai, kurie juos dėsto. Jeigu mokytojas tavęs nesugeba ar vaikystėje nesugebėjo sudomint per dailės pamokas, kas kaltas ? Pati dailė ? Man dabar lygiai tas pats su etika, tai žiauriai nuobodu, nes mat mokytoja mėgsta su mumis diskutuoti. O kalba visada eina apie tokius paviršutiniškus dalykus, kad kartais net juokinga. Sėdžiu kampe ir šypsaus, bet nieko nesakau, nes dažniausiai nelabai kas ką supranta. O galiausiai įsijautus ar stipriau paprieštaravus būnu nutildytas. Tai aišku, ta etika yra idiotizmas, kam ji reikalinga ? Tas pats ir su tikyba. Tinkamai pateikta tikyba, gali būti velniškai įdomus dalykas. Gal ne vaikui, bet štai man tai patiktų. Aišku, jeigu mokytoja nepradėtų kalti į galvą Dievo tiesų ir jo mat sukurtų "dogmų". Vėl pasikartosiu, kaltas ne pats dalykas, o mokytojas.
Su šachmatais lygiai tas pats. Viena savaitinė pamoka žemesnėse kalsėse nėra daug. Ten ir neišmoktum žaisti kaip koks profas. Suprastum tik pagrindus. Be to reiktų įkurti ir būrelį. Tokios pamokos puikiai papildytų jo gretas. Kas žino, galbūt kas nors "užsikabliuotų" ? Įdomiausia tai, kad geriausi šachmatininkai visada būna kieti matematikoje ar fizikoje. Šie dalykai susiję. Tik aišku, šachmatais išmokti gali žaisti kiekvienas, bet žaisti gerai, profesionaliai, kiekvienam skirtingai įkandamas dalykas, visai kaip matematika. O štai per tokius žaidimus ir būtų galima išsiaiškinti tikruosius vaikų gabumus. Pasimokei 2-3 metus žaisti šachmatais, pasimokei piešti, pasimokei lipdyti ir žinai, kam esi sutvertas.
Be to, atvirai sakau. Vaikus kartais reikia versti kur nors nueiti. Bent jau pabandyti. Juos nuolat reikia kur nors įvelti. Aš kalbu apie teigiamą veiklą kaip menai ir sportas. Mažas buvau daug kur vedamas. Tačiau man paaugus tai baigėsi. Dabar dėl daug ko gailiuosi, nes buvau dar per kvailas, kad tobulinčiau savo sugebėjimus. Todėl vaikui visos atsakomybės dėl jo pasirinkimų suversti negalime.
KeeperMustDie 2011-04-19 21:28
Problema tame, kad gabumai gali nepasireiksti iki penktos klases, todel pradinokus yra stengiamasi ismokyti kuo bendriau, tikroji sistemos beda, kad neleidziama daryti pasirinkimu(arba bent buvo neleidziama) ir baigus 4 klases - cia jau tikrai turetu buti galima paciam mokiniui nuspresti, nori jis toliau mokytis daile/muzika ir pan. ar ne.
Daugelyje mokyklu i ta platu mokyma ieina labai daug tokiu dalyku kaip daile ir sokiai, bet matematika yra tik 1, o fizikos ir chemijos pagrindu visiskai nera, kas ten apie gamta, tai labiau biologijos pagrindai. Galbut todel truksta tiksliuju mokslu specialistu, bet uztat dainininku ir kitokio plauko "menininku" Lietuvoje daugiau nei reikia?
P.S. galima butu tiesiog padaryti "logikos" pamoka ir per ja paleisti daug ivairiu loginiu zaidimu vaikams, taip pat susietu su matematika, ir ideti ten sachmatus kaip viena pagrindiniu is ju.
Arthuras 2011-04-19 22:43
Už mane spręsti, ką man mokytis, negali niekas. Tai yra idiotizmas. Man taip pat nepatinka literatūra ir kiti menai, nes aš jiems - negabus. Ir ne mokytojas ar dar kažkas kaltas, tiesiog taip jau yra iš prigimties.
Man gana patiko idėja, jog bendrai padaryti pamoką, per kurią būtų žaidžiami įvairūs stalo žaidimai žemesnėse klasėse. Tada gal ir taip.
Mano nuomone, vyresnėse klasėse privalomų dalykų išvis neturėtų būti...
Boomshaker 2011-04-20 09:59
Muskietininx,
Taip, turi būti sudarytos salygos vaiko tobulėjimui, vaikas turi būti skatinamas.
Patarčiau pažiūrėti filmą Ateities Laboratorijos. Jis yra apie alternatyvų švietimą.
O čia pora video, apie visuotinio švietimo istoriją. Iš esmės niekas nepasikeitė nuo tų laikų.
http://www.youtube.com/watch?v=fBNh543A ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=uexMYBkf ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5uQHdIAY ... re=related
Karvė 2011-04-20 13:29
Tam ir yra tėvai - aš ir nesiginčiju - jei tėvai mano, kad vaikui reikėtų pabandyti žaisti šachmatais - gali pamokyti ar nuvesti į būrelį. Tas pats su daile, muzika, šokiais, keramika ir t.t.
Muskietininx, siūlau truputį giliau kapstyti ir įsiskaityti į tai, ką sako kiti komentatoriai, prieš puolant komentuoti. Neatsižvelgiant į tai, kad esi dar mokinys, kalbi kaip žmogus išsilavinimą ir pasaulėžiūrą įgijęs dar Sovietų sąjungoje - jiems viskas visada aišku ir paprasta, yra viena tiesa, kurią žino lyderiai, o sistema nekvestionuojama. Jau praėjo 20 metų, kai mes žinome, kad nėra vienos tiesos, kad žmonės skirtingi ir skirtingi jų poreikiai.
Mane dabar jau užvaldė ši sąmokslo teorija, leisk paklausti, ar tamsta gyveni Visagino arba Vilniaus rajone?
kestutisz 2011-04-20 13:47
Tai čia gal profilaktikai, žiūrint į ateitį, kad mažiau fanatikų ateityje būtu - dėstyti apie įvairias religijas ir jų atskiras ir bendras logikos klaidas, religines skerdynes, indulgencijas, raganų degininmus. Na bet čia jau religijos istorija gaunasi.
O šiaip tai bėda ne privalomi šachmatai (vistiek pažymių gal nerašys), o "šachmatų supervalstybės" kūrimas, čia jau fanatizmas :)
Muskietininx 2011-04-20 15:11
Kokia sąmokslo teorija ? Mažiau tokiomis teorijomis apskritai reiktų naudotis. Jos tik plauna tau smegenis, nemoko mąstyt. Kažkas suvelia nesąmonę ir kažkas tuo tiki. Apie sąmokslo teorijas jau tirkai nekalbėsim.
O ką nori pasakyt su tais rajonais ? Ar ne per anksti iš mano komentarų spręsti apie mano gyvenamąją vietą ?
atsakymas būtų: NE. Aš gyvenu šiaurinėje Lietuvos dalyje.
Karvė 2011-04-20 16:41
Nelabai tu mane supranti, tai geriau papramogaukime su sąmokslo teorijomis (jos tam labai tinka).
Juokinga, bet šiuo atveju aš šalia Visagino ir Vilniaus rajonų norėjau prirašyti ir "ar kuriame nors Šiaurės Lietuvos rajone", bet kažkaip pagalvojau, kad jau per plačiai šaunu ir nebūtų labai įdomu
O žinai kodėl taip pagalvojau? Aš irgi mokiausi ir užaugau Šiaurės Lietuvoje, todėl šį bei tą apie tenykštę santvarką žinau. Žinau, tai kad ten bene geriausiai išsilaikę sovietinės struktūros - senieji kadrai, visur korupcija, be pažinčių nieko nepadarysi, o rinkimuose beveik visada laimi socialdemokratai. Mokyklose, ypač kaimiškose vietovėse laikai nuo sovietinių mažai tepasikeitė - nauji vadovėliai, kai kur ir suolai nauji, bet sistema ta pati, žmonės tie patys, jų įsitikinimai - irgi. Dar turbūt ir šiandien (prieš 10 metų dar tikrai buvo) kai kuriose mažesnėse mokyklose vyksta rikiuotės, o direktoriai jaučiasi visagaliai visuomenės ir moralės autoritetai. Būtent tose kaimo mokyklose mokiniai labiausiai yra gadinami. Būtent tose kaimo mokyklose kyla tokios sovietine dvasia persmelktos akcijos, kai visiems vaikams nuperkama šachmatų, su sovietiška utopija, kad žaisdami šachmatus mokyklos vaikai ims garsinti mokyklą kaip genijų kalvę, o po kurio laiko tas kaimas ar miestelis taps tarpgalaktinių šachmatų čempionatų vieta.
Nesakau, kad tai kažkas blogo iš prigimties - gerai, kad vaikai žaidžia šachmatais užuot rūkę už kampo (nors mano supratimu, paprastai tai skirtingos žmonių grupės), tačiau man šlykštų, nes ta idėja primena kitas tokias idėjas, kurias pagimdė sovietinės švietimo sistemos išlavinti žmonės, kurie visada mėgsta viską supaprastinti ir apibendrinti pagal save - jei man tinka, tiks visiems. Šlykštu, nes tokios idėjos yra pirmieji propagandos daigai, kuriuos pasėja į jaunų žmonių smegenis.
Na manau metas baigti šią sąmokslo teorija, pasižiūrėk ar yra tame tiesos. Jei nėra, tuomet nesigilink. Bet jei yra, tuomet stenkis ištrūkti iš to!
Xdmin 2011-04-20 16:55
Turi buti privalomu dalyku, nes mazi vaikai daznai ims tai kas lengviau o ne idomiau, po to gali tekti gailetis. Bet pvz 10 klasej galetu labiau leisti rinktis, nes dabar tai tik teoriskai gali, realiai mazai kas pasikeicia.
Muskietininx 2011-04-20 17:28
Supranti, aš mokausi mieste, ketvirtame pagal dydį Lietuvos mieste. Gimnazija taip pat puikiai žinoma. Dar labiau viską sustiprins šiomis dienomis ten organizuojamas renginys. Sovietinio tipo mokytojų ten nerasi. Taip, tai mokytojai jtai jau patyrę, bet net neįsivaizduoju, kaip turėtų atrodyti tikras, sovietinis mokytojas. Mokytojai dažnai važinėja į komandiruotes, todėl viskas tik gerėja. Nėra taip jau tragiška, kaip tu apibūdinai, ypač mieste.
O dėl paskutinių tavo žodžių, apie kokį "išsilaisvinimą" tu čia kalbi ? Iš ko man ištrūkti ? Ko jau ko, bet manęs jokios sąmokslo teorijos neveikia ir neveiks. Jos visada aiškiai matosi, todėl nėra kur įkliūt. O jei neįkliūni, tai nėra iš kur ištrūkt.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Armėnijos mokyklose privalomas dalykas – šachmatai