Kitoks požiūris į geografijos pamokas (5)
Vietoj paprasto žemėlapio – Google Maps, namų darbai užduodami specialiai sukurtame tinklapyje. Kol vieni svarsto, kaip geriausiai pritaikyti šiuolaikines technologijas mokyklose, Telšių „Džiugo“ mokyklos geografijos mokytojas ir tinklaraštininkas Tomas Ubartas jau eksperimentuoja, dirbdamas su mokiniais.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasak mokytojo, su moksleiviais daug lengviau bendrauti, kai pasitelkiamos informacinės technologijos. Tokiu atveju jų dėmesys nukreiptas į dėstomą dalyką, nėra laiko užsiimti pašaliniais darbais.
„Kartais galima verstis per galvą, pasakojant apie Himalajų kalnų grožį. Vietoj to užtenka pakviesti mokinį prie interaktyvios lentos ir pačiam leisti susirasti šiuos kalnus (…) ar pasinaudojus Youtube.com tarnyba įjungti video. Mokiniams nėra kada tik klausyti, jie užimti paieška ir vaizdu“, – pasakojo T. Ubartas. Jis teigia, kad vaizdinė medžiaga apskritai labai svarbi darbe su moksleiviais. Negana to, ji turi būti tokia, kad prikaustytų dėmesį.
Mokytojas tvirtino, kad neatsiejama darbo dalimi tapo ir bendravimas su mokiniais socialiniuose tinkluose, per Skype programą. Toks bendravimas – operatyvus ir naudingas moksleiviams.
„Su mokiniais bendrauju savo sukurtoje svetainėje, ten talpinu įvairią jiems aktualią informaciją: paveikslėlius, nuotraukas, atsiskaitomųjų darbų medžiagą ir t. t. Mokiniai gali rašyti komentarus ir domėtis jiems rūpimais klausimais“, – savo patirtimi dalinosi T. Ubartas. Geografas pripažino, kad kai kuriems toks mokytojo bendravimas su moksleiviais atrodo nepriimtinas, tačiau T. Ubartas įsitikinęs, kad tai normali ir naudinga praktika.
Mokytojas įsitikinęs, kad jis nėra pionierius, taikant IT pamokose, ir džiaugiasi, kad keičiasi požiūris į naujųjų technologijų taikymą, supažindinant moksleivius su mokymosi medžiaga.
„Jei kalbėti bendrąja prasme apie IT taikymą, situacija keičiasi. Ne taip greitai kaip aš norėčiau. Tačiau pagaliau suvokta, jog XXI amžiaus žmogaus veikla praktiškai neįsivaizduojama be IT“, – sakė T. Ubartas.
Geografas tikino, kad, naudodamas tokias programas kaip Google Maps, jis neatsisako įprasto atlaso, nes popierinės ir elektroninės žemėlapių versijos ugdo skirtingus įgūdžius ir privalo būti derinamos tarpusavyje. Tačiau mokydamas moksleivius naudotis įvairiomis pasaulyje pripažintomis tarnybomis, T. Ubartas pastebi su technologijomis susijusią problemą – žemą moksleivių kompiuterinį raštingumą.
„Mūsų jaunimas į internetą žiūrį labai ribotai. Facebook, youtube ir panašios svetainės užgožia viską“, – aiškino T. Ubartas. Pasak mokytojo, netinkamai naudojamos, tokios tarnybos atbukina moksleivius ir sumenkina jų supratimą apie IT ir jos pritaikymą darbe ir gyvenime.
„Jie turi žinių, tačiau gebėjimų ir įgūdžių jas pritaikyti mokymosi procese vis dar nelabai sugeba“, – sakė pašnekovas.
Mokytojas įsitikinęs, kad būtina moksleivius supažindinti su naujausiomis, jiems naudingomis programomis, bet tai reikia daryti kompleksiškai – nepakanka vien informatikos pamokų, ar tokių entuziastų kaip jis. Deja, kol kas didžiausias kliūtis tam sudaro mokyklų materialinė bazė ir skeptiškas kai kurių mokytojų požiūris.