Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
pakaitalas 2012-06-14 11:02
Nereikia tik cia nesamoniu paisyt. Cia svietimo sistema bukeja, kuri deda ne tai kad reikia ziniu egzaminams, o suktus egzaminus. Pavyzdziui matematikos egzaminas. Nebuvo sunkus tikrai, bet ant tiek daug suktu klausimu dar nebuvo niekada. Ir egzaminai siemet neatitiks mokiniu lygio isvis.
Lietuviu teksto suvokimas - daugumai buvo sunkus, vien del pavadinimo. Pats parasiau, bet istiesu buvo sunku gilintis i toki teksta, kur skaitai ir pirma kart matai zodzius negirdetus.
FtBall 2012-06-14 11:12
Lietuvių kalbos teksto suvokimas iš tiesų lengvas buvo. Buvo vienas negirdėtas žodis - grafomanija. Bet kas iš to, kad negirdėtas žodis? Vistiek, buvo tekste aiškiai surašyti punktai apie grafomaniją, tai ir tereikia išrašyti. Labai keistai atrodo, kai žmogus kalba apie lietuvių egzaminą nenaudodamas lietuviškos abėcėlės. Matematikos egzamine nepastebėjau, kad kuriame nors klausime būtų bandę mane "apsukti". Negaliu pasakyti, ar mokiniai dabar bukesni, nei seniau, bet galiu pasakyt, kad dabar jie yra iš tiesų buki. Ne visi, bet dauguma.
Criminal_Minded 2012-06-14 11:25
Na matematikos egzaminas tikrai buvo pasisaipymas is abiturientu. As nesakau, kad ten buvo labai sunkios uzduotys, bet buvo pateikta trecdaliu daugiau uzduociu + surasyt sprendinius ir atsakymus i atsakymu lapus (kuriuose galejo pritrukt vietos ir t.t.), antra dalis irgi sulygino gerus mokinius su prastais, nes tas kas gerai issprende, bet per neatiduma padare menka klaida pacioje uzdavinio sprendimo pabaigoje ar suklydo perrasydamas i atsakymu lapa atsakyma gauna tiek pat balu kiek ir nieko nesprende (0). Bandomosios egzamino uzduotys taip pat buvo zymiai lengvesnes nei pacio egzamino. As nezinau pagal koki vadoveli sudarinejo uzduotis, taciau nemazai uzduociu buvusiu egzamine, nebuvo 11-12 klases matematikos vadoveliuose. Galiausiai kodel nepakoregavus mokymo programu ar neperspejus daugiau nei puse uzdaviniu buvo is geometrijos? Kam tada reikejo gaist laika su lygciu sudarinejimu, paciom lygtimis, trigonometrija ir panasiai. Tegu kitais metais pavadina Geometrijos Brandos Egzaminas.
FtBall 2012-06-14 11:32
Jei kažkodėl pritrūko vietos atsakymų lape - tavo bėda. Taip pat žmogus kaltas, kad jis žioplas, o ne egzamino sudarytojai. Beje, dauguma žmonių kažkaip nesuvokia, kad nesvarbu, ar egzaminas lengvas ar sunkus, vistiek bus beveik tiek pat žmonių, kurie išlaikė 100 ar 13 balų.
Arthuras 2012-06-14 11:39
Pats esu abiturientas ir egzaminais tikrai negaliu skųstis.
Trumpai:
Anglų - lengviau, nei kontroliniai per pamokas. Žioplų klaidų, visada pasitaiko, bet tikrai nesunkus darbas. Ir laiko užteko.
Lietuvių - tikrai tikėjausi sunkesnio. Autoriai, kuriuos davė interpretuoti - suprantami, kiekvienam pagal skonį. Jei nieko nerauki - rašai iš Šatrijos Raganos ir viskas. Teksto suvokimas taip pat, gana normalus. Tekstą supratau pilnai, tačiau klausimai nevienareikšmiški - galima atsakyti ir taip, ir kitaip, remiantis tuo pačiu tekstu. Bet vėlgi, tikėjausi sunkesnio.
IT - nėra ką veikt, jei įdedi darbo. Mažiau įdėjau, mažiau ir gausiu, bet jei mokaisi normaliai, nuosekliai - lengva.
Matematika - gerokai per lengvas(į juodraštį užteko 1.5h visam darbui). Jokių darbo, judėjimo uždavinių. Daug funkcijų. Nusivyliau egzaminu. Kaip jau ir minėjo, per žioplas klaidas gali gauti tiek pat, kiek visiškas dundukas be loginio mąstymo. Turėjo būti įvairesnių, ir viena kita - sudėtingesnė užduotis.
Šiaip, kad jaunimas bukėja turbūt sako visos kartos. Tačiau susidomėjimas mokslu niekada nebuvo Lietuvoje aukščiausiame lygyje. Yra daug tą sukeliančių priežasčių, ir ne mokykla kalta. Tiesiog situacija tokia.
pakaitalas 2012-06-14 11:40
Gerai, kad tu toks protingas, kuris visada viska isprendzia. Bet tokiu yra vienetai. Bet sorry jei 2 dalyje su matlankiu pamatavus kampa ir parasius i atsakyma jis yra teisingas tj nezinau, kaip tokie uzdaviniai parodo mokinio lygi..
+ I tema: Tas bukumas gali kilti is to, kad dauguma jau yra suplanave emigruoti is lietuvos, tai jiem svarbu islaikyti egzaminus, ir jiem nesvarbus balas. Pats verkciau jauciu kamputije susiguzes jei bandyciau i VU nemokama stot, nes del egzaminu jauciu neistociau, bet kai zinau, kad man vidurkis yra rodiklis, tai manes labai tie egzaminai negasdina, bet aisku vis tiek norisi gaut auksta bala.
keine_lust 2012-06-14 11:43
"Ziniu reikalaujantis egzaminas", tai yra egzaminas reikalaujantis to, ka iszubrinai per paskutinius kelis menesius? Juk tie sukti klausimai ir parodo kiek abiturientas is tikruju masto, o kiek iskale.
Criminal_Minded 2012-06-14 11:43
Ne, tai ne mano beda, tokia situacija turi buti apgalvota egzaminu sudarytoju. Pagal tave turetume vertint abiturientus kaip robotus, jeigu atsakymas teisingas viskas saunu, jei ne niekam neidomu, automatiskai tampi nevykeliu. Jei butu norima nustatyti ka laikantis egzamina istiruju moka, butu prasoma sprendimo prie kiekvieno uzdavinio. O su paskutine dalimi sutinku, bet esme nera tame.
santihu 2012-06-14 11:44
Ispudinga moteris.. taip ramei ir drasei pasako kad mokykloj aplinkui ja debilai ... mane tai sokiruoja tokie zmones :O
blizzard 2012-06-14 11:52
bet ar ne tiesą pasakė?
galiu pasakyt tik tiek kad dėl to jog Donelaitis ar Maironis yra lietuviai tai skaitinių knygose iš tų jų tekstų bandoma išspaust paskutinį lašą kažkokios prasmės, kurios ten gal nėra.. palygini su toje pačioje knygoje sudėtais užsieniečių tekstais ir nelabai supranti dėl ko tas pats Maironis analizuojamas toje pačioje lietuvių literatūros knygoje.. Normalių rašytojų tekstus kaitai ir analizuoji, o atsiverti Maironio metus ir skaitai apie kolūkiečių vargus ir svajones.. nu jūs pasakykit kad taip nėra.. tokios vertybės kokios ten perteikiamos senai iškritę iš konteksto, todėl taip ir gaunasi.
Pritariu Arthurui, turime tokią situaciją Lietuvoje ir nieko čia nepadarysi.
Kitas dalykas dažnoj mokykloj tvarka kaip konclagerį, direktorius>pavaduotojas>mokytojas>mokinys. Vieni kitiem ant galvų lipa ir daro kartais netgi dirbtiną spaudimą vienais ar kitais klausimais. Mokytojams lipama ant galvos kad blogai veda pamokas, pastovios komisijos iš švietimo skyriaus kurios stebi kaip vedamos pamokos, mokytojas turi išmokt "step by step" kaip pradėti pamoką, pamokos tikslai, uždaviniai ir kitoks mėšlas, komisija kartais būna sudaryta visai iš kitų specelybių mokytojų, kartais net ne iš mokytojų, taigi vertina irgi pagal save. Taip sukuriamas nuolatinis stresas, papildomas darbas ruošiantis pamokai ne pagal tai kaip tu mokai bet pagal tai kaip reikia mokyt. Jau pats mokytojas įspraudžiamas į tam tikrus rėmus ir jam nėra suteikiama laisvė mokyti taip kaip jis moko.. Mokyklos yra labai išsigimę šiuo metu ir praradę savo funkciją kaip "mokyklos", ten žmonės ne moko, o dirba savo kasdieninį darbą, jie nėra suinteresuoti mokyti tavęs.
hostgator 2012-06-14 11:53
Labai teisingai. O blogiausia, kad tie bukuoliai dar ir į universitetus sustoja, kur paskui vos tempiasi.
Criminal_Minded 2012-06-14 11:58
Na as manau, kad nauja karta ne bukeja, o smarkiai pervertina savo galimybes. Didzioji dalis profesiniu mokyklu materialo besitrinancio gimnazijose ar vidurinese svajoja puikiai islaikyti valstybinius brandos egzaminus ir istoti i universitetus. As manau, kad visuomene formuoja klaidinga poziuri i aukstaji moksla, o ypatingai prisideda jaunuoliu tevai, nesimokine aukstosiose mokyklose kupini vilciu, kad ju atzala atnes garbe visai giminei, nes juk kaimyno Petro dukra tai aukstajam mokos.
blizzard 2012-06-14 12:05
Dabar pagalvojus apie Criminal_minded komentarą, gaunasi taip kad mokytojai stipriai perdeda viskas jog normalu, vienetai gabūs universitetams, kiti negabūs, kur problema?
Arthuras 2012-06-14 12:09
+1. Visiškai pritariu.
Creatium 2012-06-14 12:10
Sakykit ką norit, tačiau teigiamas požiūris į mokslą tikrai nėra vienas iš geriausių ir tikrai nedidėja. Daugelis taip ir mąsto "kam man tie egzaminai" ir pan. Tad nieko nuostabaus. Lygiai taip pat nemaža dalis eina laikyti egzaminų "kaip pasiseks". Ir švietimo sistema čia nekalta. Na, taip, gal kažkiek kalta dėl požiūrio į mokslą (pvz. į universitetus ir kolegijas turėtų stoti TIK tie, kurie išlaiko egzaminus gerai, o ne visokie penketukininkai). Viskas priklauso nuo požiūrio. Jeigu mokinys žinos, kad visi įstoja į universitetus su penketukais iš egzaminų, tai kam stengtis ir mokytis, kad juos išlaikytum geriau? Koks skirtumas?
Ir nereikia čia kaltini "mokymo ko nereikia", "sunkių egzaminų" ar "debilų mokytojų".
Incognito 2012-06-14 12:14
Blizzard, ne Maironis metus parašė, o Donelaitis. Šiek tiek laikmečiai skiriasi. Bet supratom tave.
blizzard 2012-06-14 12:20
omfg.. dar google patikrinau ir vis vien parašiau blogai..
MrT 2012-06-14 12:24
Pritariu, kad vertybės iškritusios iš konteksto, bet tai gal jos turėtų, būti mūsų gyvenime - tą mokytojai ir stengiasi apdaryti tais kūriniais? Harmonija su gamta, lėtas gyvenimo tempas, ne kaip dabar - lekiam, bėgam ir net neturim laiko susimąstyti kodėl tai darom. Viskas, apie ką mąstom, yra pinigai, populiarumas (matomas iš FB aukų), o nueiti į gamtą pagalvoti, pabūti su savimi tyloje yra kažkas baisaus, nesveiko, nes kiekvieną sekundę į ausis turi kalti dubstepas ar koks kitas šūdas.
O kalbant apie egzaminus tai man asmeniškai buvo per lengvi, matematika ypač, eilinis kontrolinis, bet pasiklausius po egzamino kitų laikiusiųjų juokas ėmė iš mokinių bukumo. Ir kaip čia kažkas rašė, kad mokėsi ir nepanaudojo visko, ką išmoko, - tai mąstymas kvailas tavo. Aš mokiausi ne egzaminui, o savęs tobulinimui, ir kai mano studijoms reikia didelių matematikos žinių tai net nesigailiu, kad buvo tas, o ne anas. Viską reikia mokėti.
mykolas 2012-06-14 12:29
Įvertino taip savo darbo rezultatą.
Mokiniai nesimoko ne todėl kad tinginiai, o todėl kad racionalūs. Jei man negrėstų beržinė košė už dvejetą mokykloje, o dalykas nuobodus ir neduoda rimtos paskatos, tai aš nesimokyčiau, o pasiieškau sau produktyvesnės veiklos energijai nukreipti. Mokytojui tuo tarpu už šiurkštų programos nesilaikymą gresia rykštė - atleidimas iš darbo pvz.
Nedurnas 2012-06-14 12:32
Mano nuomone, mokiniai ne kvaileja (absurdiska taip butu teigti...), o tiesiog nemato reikalo mokytis. Nera jokios motyvacijos, nes jokiu garantiju nera lietuvoje del ateities. Logiskai ziurint uzsienyje dirbti daug didesne nauda gyvenimo uzsitikrinimo atzvilgiu, o ten dazniausia isvaziave zmones pasakoja, kaip be issilavinimo dirba... Dar aisku ir mokymo salygos nesitaiko su naujovemis, mokomes kaip pries 100 metu zmones mokesi, jokio mastymo tik kalimas ir per egzus 100 gauni (ne visus aisku).
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mokytojai skambina pavojaus varpais: abiturientai – vis bukesni