Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
Valdas3 2012-06-14 15:02
Na, dėl raštingumo yra kalta sistema (iš dalies ar ne - nesvarbu). Išėmė gramatikos dalį iš lietuvių kalbos egzamino, tai ir nesivargina jos mokyti ar "priminti" vėlesnėse klasėse, kai daugumai mokinių parūpi/prispiria mokytis. Vietoj to, rašomos interpretacijos ir rašiniai, kurių gyvenime tikriausiai daugiau neteks rašyti, nebent busi humanitaras. Ir dar tas teksto suvokimas, kuris, kaip įsivaizduoju, reikalingas tik filologams. Galėtu padaryti privalomą rašybos egzaminą, o tas kitas "pievas" tegul rašo tie, kuriems to reikia.
immortallt 2012-06-14 15:07
Pats tai su klaidom rasai As rasau sveplai pasirinktinai. Kai rasau oficialiai ir su jomis tvarkoj
Taip taip, apklatinkim sistema, kad nera is kur mokytis. Tik va siais laikais kad galimybiu mokytis dar daugiau nei buvo. Reikia noret tobulet, o ne noret, kad i galva sugrustu.
Matematikos uzduotis ir egzaminus beveik visada galejau spresti mintinai. Mokykloje kontrolinis - per 15min surasydavau atsakymus ir nunesdavau mokytojai ir bandau lekt pro duris, mokytoja pasigaudavo ir pasodindavo atgal - liepdavo surasyti sprendimus... Va tada pradejau buket, nes nebuvo issukio. Dar kuri laika namie spresdavau uzdavinynus pasunkintus, bet atsibodo, tai dabar mano matematikos zinios apsiriboja jau excel'iu, nors cia ziurejau siu metu jau buvusius egzus, tai net istorijos egza islaikyciau, o istorijos laikau kad visai nemoku
Artis 2012-06-14 15:10
Tai aš ir nesiskundžiu, tik sakau, kad yra dar kur tobulėti, o teisinties prieš tėvus man nereikia. Juk tai mano ateitis, čia nebent prieš save patį gali pasiteisinti.
Kalbant apie tuos žodžius tai asmeniškai aš nė vieno nemoku. Pirmiausia galiu prisipažinti, kad nesu labai skaitantis (bet nesu ir tas, kurios knygos į rankas nepaima), bet dėl jų nieko nesakau, jei nemoki, tenka iš konteksto kapstyt. Tiesą pasakius, man visada sekėsi sunkiai įsiminti tuos išskirtinius žodžius, kurie buvo naudojami lietuvių kalbos pamokose. O, kad atvertęs senesnį egzaminą pamatei ir gramatikos užduočių, tai nieko nuostabaus, tada lietuvių egzaminas vis dėlto buvo šiektiek tobulesnis. Bent rašyti taisyklingai sugebėjo mokinius išmokint...
Artis 2012-06-14 15:12
Pritariu 100%. Deja, dabar, anot Smetonienės, padarius 500 žodžių rašinuką vėl visi stebuklingai taps raštingi.
Gaila, kad kažkokie nevisiškai kompetetingi žmonės sprendžia tokius rimtus klausimus, o į mokinius dėmesys visai nėra kreipiamas.
- 2012-06-14 15:23
vitalijuss 2012-06-14 16:33
to , necituosiu, nes per daug teksto užims naudingą plotą
Tą senesnį egzaminą aš pats laikiau, dėl to ir palyginau su juo.
Kas dėl žodžių, tai turbūt priklauso nuo mokytojų... Aš kartą mokykloje daviau tokią užduoti (atrodo dešimtokams) - surašiau lentoje daug žodžių, ir pažadėjau, kad parašysiu 10-tuką tam, kuris per 10sekundžių pasakys, ką tas žodis reiškia (skaitėme iš eilės). Bandė daugelis, bet nei vienam nepavyko, nors rankose turėjo didįjį Lietuvių kalbos žodyną
rwc 2012-06-14 18:01
Kai kur matau. Tarkim, pragyvenimas Lietuvoje sparčiai vejasi vakarietišką. Kinijos pramonės efektyvumas jau dabar kelia grėsmę vakarų ekonomikoms. Indijoje vienas po kito steigiasi silicio slėniai, pilni vietinių vunderkindų. Kūdikių mirštamumas Afrikoje taip pat mažėja. Negali sakyti, kad atskirose srityse nėra progreso.
Bet kad išsivysčiusiose šalyse bendrasis išsilavinimas kiltų - atleisk, nepastebiu. Su kraupu kartais tenka šnekėti su amerikonais - jie net neįsivaizduoja, kur yra Paryžius ar Pekinas, net baigę aukštuosius - teisininkai, gydytojai. Šituo požiūriu, mes juos vejamės septynmyliais žingsniais. Man gaila airių, kurie taip pat žiauriai nusivažiavo per 30 pastarųjų metų - tiek, kad į diplomuotą lietuvaitį, rusą ar ukrainietį žiūri kaip į genijų iš kitos planetos. Airiai patys pripažįsta, kad jei ne rytų europiečiai, tai ne už kalnų jų aukštosioms technologijoms krachas. Ir mes lipame ant to paties grėblio!
Amerikonai ir airiai jau pradėjo savo švietimo sistemas reformuoti "atgal". Mažiau "įdomių" dalykų, daugiau privalomų. Mažiau praktikos univeruose, daugiau teorijos. Mažiau žaidimų, daugiau rašinėlių. Jie jau pamatė, kad indusai iš lūšnynų užima geriausias, brangiausiai apmokamas vietas, geriausiai išlaiko kalbų ir bazinių dalykų testus, kad konkuruoti su jais gali tik privačias mokyklas baigę turtingųjų vaikeliai.
Galų gale, jie "atsikando" moksleivio teisių, nepagrįstų pareigomis. Grįžta į mokyklas uniformos, įstatuose įtvirtinama mobilių telefonų ir prabangos aksesuarų konfiskacija mokyklose, pažymiai už drausmę ir stropumą, atskiros berniukų ir mergaičių mokyklos, keliamieji egzaminai (pačios mokyklos kooperuojasi, kad moksleiviai egzaminus laikytų kitame mieste, atskirai nuo klasiokų, nepažinodami egzaminuotojų)...
Pas mus, deja, kol kas tik dejuojama ir einama priešinga kryptimi. Vaje vaje, kokie dideli krūviai! Juoką kelia tokie graudenimai. Vaje vaje, literatus verčia mokytis fizikos! Pašniurksėkime dar, kad dešiniarankius verčia šakutę laikyti kairėje.
Mano sūnėnas - IF fuksas. Man gėda už jį. Gėda už visą jo laidą (kaip jis ten ne paskutinis?). Dvi dešimtys metų, kai buvau jo vietoje - kiek per tą laiką visko pasikeitė, kiek naujų modulių ir technologijų atsirado, kiek turėjau progų pamiršti visas tas formules, pavardes, įrodymus. Bet ne - būdamas Kaune, po darbo, užuot susitikęs su draugais ar su šeima nulėkęs prie prūdo, darau jo laborus ir kursinius, rašau ataskaitas. Nes taip greičiau, nei jį priversti, jam išaiškinti, ar ištaisyti jo klaidas, kurių jis privelia kopipeistindamas nuo grupiokų, ir visiškai nekirsdamas. Aš geriau žinau, kas patiks penkiolika metų už mane jaunesniam lektoriui, nei tos pačios kartos studentas. Ne absurdas?
BTW, gerai, kad jam nereikia referatų rašyti. Atsikandau ir to gėrio: etnokultūra, filosofija, režisūra - ir viskas po darbo, po debuginimo, specifikavimo ir derybų su klientais. Ne aš vienas toks: žmonos mama, medikė, turbūt kasmet parašo bent po vieną disertaciją, nes taip greičiau nei pirštu baksnoti būsimiesiems daktarams. Tai kas, po velnių, mums ateityje šuntuos kraujagysles, kokie nepilnapročiai gydys mūsų vaikus?
Ir čia tu matai pažangą? Bent už mane niekas kursinių nesprendė - nei tėvas, nei senelis. Net namų darbų mokykloje už mane nedarė.
rwc 2012-06-14 18:17
Na, ir kur gi tie kosmiški reikalavimai? Aš juk nesakau, kad studentas/junioras privalo mokėti 20-30 kalbų/frameworkų (beje, dauguma IT bakalaurų ir taip teoriškai moka).
rwc 2012-06-14 18:42
Tai, kad dabartinės žinios apsiriboja exceliu - nieko blogo. Aš irgi nebeprisimenu, kaip pi/4 išskleisti Tayloro eilute, kas čia tokio? Bet juk žinai principą, jei reikės - sugalvosi.
Labai į temą lyrinis nukrypimas apie istoriją. Juk tikriausiai nesinešioji galvoje visų konkrečių datų, pavardžių, pareigybių ir t.t.? Žinai pirmiausia jų santykį - kas anksčiau, kas vėliau, kas dera prie konteksto, kas nelabai. Tas pats su matematikomis, fizikomis, chemijomis. Nebūtina prisiminti konkrečias formules, jog prisimintum, kad dukart didesnio vabalo masė didesnė apytikriai du kubu (todėl jam reikia santykinai didesnių sparnų ir storesnių kojų), ar kad rūgštinis actas tirpdo šarmines kalkes (todėl užkalkėjusį virdulį gali išvalyti pavirinęs acto tirpalą, o margučiai gausis tuo silpnesni, kuo ilgiau juos dažysi).
kionig 2012-06-14 19:01
O, sakykime šiais metais pranešimas, kad per 5000 tūkst. abiturientų baigė mažiau, nekelia baimės? Iš čia ir manyčiau, kad ŠMM kaip tik stengiasi pritraukti dar likusius jaunus žmones palaikydama nemažą studijuojančių skaičių, kadangi užsienio konkurencija jaučiama žymiai perviliojant palankesnėmis sąlygomis išduodant kreditą ir su jo grąžinimo sąlygomis.
Arthuras 2012-06-14 19:35
Pačio, kaip suprantu, niekas nevertė - visko pasiekei pats. Todėl ne tau suprast.
rwc 2012-06-14 19:36
neišsilakstytų). Jeigu užtikrinsim kokybę, tai ir kiti labiau norės likti.
Valdas3 2012-06-14 19:49
Laikiau šiais metais matematikos egzaminą ir nieko sukto nebuvo. Viskas aiškiai parašyta, jei klausimą supratai ne taip(tikriausiai kalbi apie patį pirmą klausimą), tai gali kaltinti tik savo paties žioplumą. Pats padariau vieną klaidelę kur jos būti neturėjo ir tikriausiai nuplaukė mano išsvajotasis šimtukas, nors visko dar gali būti .
- 2012-06-14 20:02
Prisimink šitai :d kai susipisiu su dokt., išsilaikysiu LPIC-1 (idee fixe, nors kam to reikia?), ateisiu prašytis į darbą už minimumą pradžiai
FtBall 2012-06-14 20:13
Jei žmogus mano, kad, pavyzdžiui, 4, tai tada tikrai sukti klausimai. Dar suktas klausimas yra tas, kuriame duota formule, kuria pasinaudojus labai lengvai išsprendžiamas uždavinys tampa. Bet kai kurie žmonės principingi - jiems ta formulė netinka
Jei būtų mano valia, tai 22 ir 23 būčiau dėjęs į trečią dalį. Ypač 23, nes dauguma, kaip kažkas minėjo, arba su matlankiu pamatavo, arba iš akies spėjo. O 26 tikrai nevertas III dalies. Taip pat ir 27.
rwc 2012-06-14 20:25
Motyvacija turi du įrankius - saldainį ir rykštę. Jei moksleivio netraukia pats mokymosi procesas, jei jis nenori būti geriausias (tuomet kažkas kitas nebebus) - tai saldainio nelieka, belieka rykštė. Spausti per tėvus, gąsdinti, kad liks antriems metams, imti mokestį už mokslą. Čia labai grubiai - yra ir subtilesnių priemonių, bet bendra taisyklė yra tokia.
Tuo ir skiriasi univeras nuo mokyklos. Univere, skrisi ar neskrisi, mokėsi iš savo kišenės ar gausi stipendiją - tik tavo reikalas. Esi formaliai statistinis vienetas be veido. Mokykloje mokytojas atsakingas už mokinius, jis turi kompensuoti jų lengvabūdiškumą, rūpintis jais, kai kada už juos priimti svarbius sprendimus. Bet jei jis neturi jokių poveikio priemonių, kaip jam to pasiekti?
Kaip vaiką, ateinantį į mokyklą išsidūkti, priversti ramiai sėdėti suole ir sukoncentruoti dėmesį į kažkokį uždavinį, jei nėra jokių taisyklių?
Arthuras 2012-06-14 21:05
Aš tau tokį klausimą turiu - ar visa Lietuva(čia pavyzdžiui) - turi būti vien aukščiausios klasės kvalifikuoti specialistai?..
mch0lic 2012-06-14 21:18
Vyresniems ir seniau mokslus baigusiems dabartiniai egzaminai tikrai atrodo juokingai, tačiau nereikia pamirš fakto, kad po mokyklos baigimo jūs tobulėjot, sprendėt problemas, gilinot žinias ir, kad daugelį tų užduočių dabar spręstumėt visai kitaip, nei sprendėt būdami 17-19 metų.
Kitas dalykas, kaip kažkas jau minėjo, yra motyvacija. Pamenu, kai pats dar mokiausi mokykloj, gerai besimokantys paprastai nebuvo patys populiarausi, o kartai dar ir pašaipos objektas. To pasekoje, dalis klasioku "su potencialu" tiesog nusirito iki "populiarųjų" lygio ir šaipėsi iš tų kurie to nedarė. Bėgant metams, motyvacija išgaravo ir dėl kitų priežasčių - kompiuteriai, konsolės/telefonai pamokų metu, vyresniems automobiliai ir kitos pramogos.
Na, ir galiausiai, nepamirštam visų vaikų teisių (o pareigos???). Diržu per subine uždrošt jau yra nusiklatimas, verst vaiko daryt kažko negalima nes pažeidžiamos jo teisės ir pan. Ukdom bebaimių tinginių armija kuri vietoj lopetos rankose laiko konstitucija, ne duok Dieve kas arčiau prieis pradės bert straipsnius kaip iš kibiro. Šiuo klausimu prisiminiau pakistaniečio draugo paaiškinima kuo skiriasi 3-ųjų pasaulio šalių vaikai nuo tolerastų vakaruose:
Persikelia indų šeima į Amerika, vaikai nedideli, pradeda lankyt vietinę mokyklą kartu su amerikiečių vaikais. Pirmas testas, grišta indas namo, parodo pažimių knygelę, o tėvas sako - eik, atsinešk diržą iš spintos, tą, su didžiausia saktim.
Sekančia diena, amerikiečių vaikas pamatęs, kolegos kančias ir išluptą skūra, bando mokyt - kai kitą kartą tėvas kels ranką mušt sakyk, kad paskambinsi policijai, nes vaikų amerikoj mušt negalima.
Testas, rezultatai vėl ne kokie, tėvas vėl sako sūnui - bėg, atnešk diržą iš spintos, o vaikas ir atšauna - vaikų amerikoj mušt negalima, jei muši, paskambinsiu policijai. Tėvas, nepasimetė ir tęsė, paskambink policijai, o tada atsinešk diržą, spėsi ir už policiją gaut ir už prastus testo rezultatus iki tol kol jie atvažiuos...
Ir iš ties, išsilavinimu galbūt kai kurie pasigirt gal ir negali, tačiau retas kuris drįstu balsą pakelt net prieš pora metų vyresnius, nekalbant apie tėvus ar mokytojus.
kionig 2012-06-14 21:35
praktiškai paauglių amžiaus.
Straipsnis prisiminimui: http://www.technologijos.lt/n/mokslas/g ... 214&l=&p=0
mch0lic 2012-06-14 22:06
Spaudimas mokytis tikrai ne vienintelis faktorius verčiantis indų paauglius žudytis, čia manau tik piramidės viršūnė. Lietuvoje juk tai pat savižudybių skaičius didelis, bet atvejų, kad dėl to šunis kartu ant mokslo negirdėjau. Taip pat norėčiau pabrėžt, kad nemanau, kad reikia vaikus verst būt geriausiais, pažangiausiais ar kišt jiem savo svajonių specialybę per prievarta, bet skatint už pastangas ir baust už tingėjimą, išsidirbinėjima ir socialiai nepagarbų/nepriimtiną elgesi manau teisinga
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Mokytojai skambina pavojaus varpais: abiturientai – vis bukesni