Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
shift 2015-10-01 21:49
Parašysiu keletą plikų faktų iš savo varpinės.
1. Negana to, kad dėstytojų algos mažos, retas kuris dėstytojas įdarbinamas pilnu etatu. Todėl alga dar tampa mažesnė kai dirbi tik ant 0,25 ar 0,5 etato. To priežastis, kad jei dėstai studijų programai, kurioje yra tik 1 ar 2 grupės, tiesiog nėra iš ko sudaryti krūvio. O su tokiu mažu etatu vistiek turi dėstyti bent du skirtingus modulius ir jiems pasiruošti. Gerai jei vienai paskaitai pasiruošęs tu galėtum tą pačią info atbelsti 5 grupėms, bet jei grupė tik viena, tai įdėjus tiek pat darbo, pedagoginių valandų yra mizeris.
2. Dėstymas yra tik ledkalnio viršūnė dirbant univere, nes be to dar yra aibės reikalų ir popierizmo katedroje: katedrų posėdžiai, pedagoginiai planai, mokslinės veiklos ataskaitos, straipsnių rašymas, paskaitų konspektų sisteminimas ir vadovėlių formavimas, pedagoginės atestacijos, studijų programos atestacijos rengimas per SKVC, viešos paskaitos ir prezentacijos per studijų populiarinimo renginius, paraiškų rašymai ir teikimai į LMT, studentų konsultacijos ne paskaitų metu ir budėjimas katedroje. Taigi, visa aibė visokių biurokratizmų, kurie realios naudos tiesiogiai neduoda, bet suryja nežmoniškai daug laiko. O standartiškai situacija yra tokia, kad dirbi 0,5 etato, bet kai paskaičiuoji laiko sąnaudas, tai jau nebetelpa į jokius rėmus.
3. Dėstytojų alga nuo priimtų studentų skaičiaus nepriklauso. Visi krepšeliai ar asmeninės studentų įmokos už studijas sukrenta į bendrą universiteto katilą, iš kurio visiems skirstoma pagal etatus ir turimus pedagoginius vardus (asist., lekt., doc., prof.). Net jei katedra surenka daug krepšelių, tai dar nereiškia, kad ji tuos pinigus išvis matys, išskyrus įprastas algas pagal nustatytą universiteto tarifą.
O kaip įvertinti būsimo inžinieriaus projektavimo įgūdžius testo pagalba? Mielas kolega, studijose egzistuoja toks dalykas, kaip KURSINIS PROJEKTAS. Jį reikia įvertinti ne tik techniniu, bet ir kūrybiniu, inovaciniu požiūriu.
Vytax 2015-10-01 22:07
Šiemet studentų sumažėjo ~10 tūkst. (http://www.15min.lt/naujiena/svietimas/ ... 234-467146) Skaičius galbūt reikėtų patikrinti, bet tendencijos aiškios.
Turint tokią studentų netektį iš rinkos reikėjo išimti VGTU dydžio universitetą, tam kad likę kiti universitetai finansiškai nenukentėtų. Bet kadangi visi universitetai išliko, visi jie dabar kartu merdi.
Deja bet išeitis aiški. T.y. jungti ar uždaryti kai kuriuos universitetus. Tokiu keliu tenka eiti Japonijai, tokiu keliu teks eiti ir mums.
Arns 2015-10-01 22:29
Vytax, blogai suvedi viską, Lietuvoje yra krepšelių sistema, tad jei sumažėjo studentų, bet nepaaugo mokančių už mokslą, universitetas gauna mažiau pinigų. Tad kiek benaikink universitetų, kol vyriausybė nepakels krepšelių sumos, universitetų pinigų padidėjimas/sumažėjimas tiesiogiai siesis su įstojusiųjų mokytis skaičiumi, o ne kiek bendrai mokytis pasirinko.
mch0lic 2015-10-01 22:32
Tai tą patį reikia ir mokyklom pritaikyt, nes ten iš vis pustuštės klasės. Bet dalina kelis mokinius ant krūvos mokytojų, kuriem sudėlioja pamokas taip, kad sėdi mokykloj vis tiek nuo 8 iki 5 ir jokia kita veikla negali užsiimt. Atlyginimą skaičiuoja nuo pamokų skaičiaus... Žodžiu, kur pažiūrėsi vienos problemos, sprendimų kaip nėra taip nėr...
jull 2015-10-02 05:11
Nu pagal tavo "genialius" pasiulymus komentaruose tamsta tikras beprasmisku ideju generatorius, o ne bergzdzia karve. tai gal ir su bent jau doktaranto duona esi pazystamas? koks doktaranturos projekto biudzetas Lietuvoj? As dar nepazystamas, bet galiu tau pasakyt kad UK mano 3 men magistrinio buvo apie 1200gbp, gaila dar nezinau kiek bus PhD. Supranti kur lenkiu? Uzduotys isprendziamos turint biudzeta o ne centus, mazai tiketina kad Lietuvoj doktorantas gauna bent 2000 euru, taigi ir temos atitinkamos.
kukulis4 2015-10-02 07:53
As tai pritariu minciai, kad geras destytojas (pabreziu, destytojas, ne profesorius ir ne hab.dr) destyma universitete tiesiog privalo laikyti kaip hobi, ar bent jau tiesiog kaip papildoma pajamu saltini. Kompanijoje, kurioje dirbu (IT sritis), yra daug universitetuose destanciu zmoniu, bet jie visi visu pirma yra labai gerai apmokami auksciausio lygio IT specialistai, puikiai ismanantys trendines technologijas ir turintys tai patvirtinancius sertifikatus. Jie visu pirma developina IT sistemas, kuriomis naudojasi simtai tukstanciu klientu, o destytojavimas - tai hobis, ir patikekit, daug daugiau naudos atnesa toks destytojas, kuris gali papasakot ir pamokyt apie tai, kas aktualu sendien, o ne pries 20 metu. Parodyt sendienines technologjias, o ne paskali su C++.
Mano galva, jeigu destytojas rimtai galvoja, kad destytojavimas gali ir turi buti pragyvenimo saltinis - jis smarkiai klysta, nes nezengdamas koja kojon su visakuo kas nauja, populiaru ir naudinga, vos per kelis metus jis taps eiliniu nuodboda, kuris studentams pasakos apie praito amziaus technologijas. Man atrodo cia yra butent tokiu destytoju didele problema, kad yra kvailas isitikinimas, kad as ateisiu, papezesiu pora paskaitu apie ta pati ka ir pernai, ir man uz tai gerai sumokes.
- 2015-10-02 08:15
Kiekvienais metas ateina studentai, ciklo susukt nemokėdami pagal duotas instrukcijas. Na tai ir pasakoji kiekvienais metais - while ciklas, for ciklas, foreach ciklas ...
Kita vertus - kas fizikoje keičiasi kiekvienais metais, kad tau „trendų“ reikia?Aj, tu gi iš IT. Tai žiū aukščiau - ką gali pasakoti apie trendus, jei ciklo nesupranta?
immortallt 2015-10-02 09:15
Tokie degeneratai kaip tu, ten iškrenta per pirmą semestrą ir tiek Adaptuotos programos užsimanė, deja negausi Čia ne VU, kur įstojai ir gali pamiršti - kažkaip baigsi.
Turtingų tėvelių? Kad vienu metu VU mokamas buvo beveik brangiau. Tik ISM'e gauni gerus ir daug tarptautinių dėstytojų, patalpose nuolat maloni temperatūra, turi naujausius vadovėlius, o ne mokaisi Verslo Inovacijos iš 1987 metų vadovėlio.
Liberalizmas nepatinka? Varyk į Š.Korėją, liberalizmo antonimas. Ar geriau P.Korėja, kas yra liberalizmas turbūt gryniausioje formoje.
-, žinoma, ne visuose dalykuose vyksta nauji įvykiai, bet kai mokykloje dar mokytojai mano, kad mažiausia nedaloma dalelė yra elektronas, o mokiniai jau žino, kad ne, tai iš mano ir ypač mano bendrakursių, kurie nuėjo mokytis magistro į VU, tai valstybiniuose univieruose daug kur situacija ta pati.
procc 2015-10-02 09:53
Kaip pasiklosi taip ismiegosi. Kolkas klojam savo lovas bomziskai.
Nojus 2015-10-02 10:34
Dėstytojai moko TEORIJOS,o praktikos visai mažai,todėl darbdaviai neturi kur kišti tokių iškeptų specialistų.
Atsakykite ,ar interneto laikais verta išlaikyti dėstytoją teoretiką,jei visą jo dėstomą dalyką galima įrašyti į video?Žinias tikrinti galima testais ,panašiai kaip kelių eismo taisykles.
Todėl,reziumuoju:duokite daugiau PRAKTIKOS,teoriją bet kada galima įsisavinti savistoviai.
immortallt 2015-10-02 10:55
Universitetas neturi mokyti daug praktikos. Praktikos moko kolegijos, profesinės mokyklos.
Ar_as? 2015-10-02 11:08
Situacija tikrai kreiva. Pats eau dėstytojas, teisės sritis. Ir kaip dauguma kolegų, universitetą laikau tik laisvalaikio projektu, nes universiteto viena diena darbo + pasiruošimo 3-4 valandos man uždirba tiek, kiek 1-3 valandos pagrindiniame darbe. Todėl dėstyti einama tik dėl noro perduoti žinias, realizuoti save. Finansine prasme tai neturi jokios prasmės.
Iš to išplaukia daug problemų: realiai universitetas nelabai ko gali pareikalauti, nes "atleidimu" nepagrasinsi, dėstytojas tik daugiau laisvo laiko turės, o tokios kompetencijos žmonių norinčių praktiškai už dyką padirbėti tikrai nesirikiuoja eilėmis. Jau nekalbant apie tai, kiek potencialo tiesiog nueina į privatų sektorių.
Trumpai apie "daugiau praktikos" tipo budulius. Pirmiausia suvok teoriją, tada svaik apie praktiką. Praktika nesuprantant teorijos yra amatas, tam yra profesinės mokyklos.
Svaigimas apie dėstytoją atstojantį video apskritai šnobelio vertas. Dar neteko matyti įrašo, kuris užduotų klausimus, vertintų atsakymus ir prisitaikydamas prie auditorijos koreguotų turinį. Praktiką gali išmokti ir pats, nes tai mechanika, net beždžionę gali to išdresuoti, oteorinių pagrindų tau neduos joks bukas praktikavimas. Bet jei teoriją suvoki tik kaip betikslį teksto kalimą, tada jos tau tikrai nereikia, o profesinė mokykla puikiai atitiks poreikius.
Nojus 2015-10-02 11:21
Bergždžia karvė irgi mūkia,ėda,shi...,bet pieno neduoda.Tačiau nežiūrint to yra nepatenkinta,jei šeimininkas jai neduoda miltų ir šakniavaisių lygiai tiek pat ,kiek melžiamoms.
Teisinga yra tai,kad berždžias karves atpeni ir išveža į skerdyklą.
O va,mokslininkus teoretikus tenka maitinti iš mokesčių mokėtojų pinigų iki pat grabo lentos.
Nojus 2015-10-02 11:30
Aš kalbu apie technologinius mokslus.Su teise gal šiek tiek kitaip.
Specialistus reikia ruošti tikslingai Lietuvos ūkiui,o ne velniai žino kam.Ką duoda pvz. fizikos formulių išvedinėjimai,įrodinėjimai,kalimas mintinai?
Kur kas svarbiau būtų išmokti savo rankomis pagaminti diodą,triodą,varžą,transformatorių,sukurti primityvų radioimtuvą /siūstuvą ir t.t..Studentas užsikabintų į konstruktoriaus amatą.
Dabar studentai yra uždusinami teorija,todėl dauguma taip ir lieka moksliniais eunuchais.
immortallt 2015-10-02 11:52
Tai yra fizikai, yra inžinieriai.
Nojus 2015-10-02 12:07
Ar Lietuvos universitetai gali atsakyti kam konkrečiai rengia specialistus savo kalvėse?Ar duos jų darbas pridedamąją vertę?
Jei negali atsakyti konkrečiai,tai turi būti nutrauktas finansavimas tokioms įstaigoms,kadangi jie NEŽINO KĄ DARO.
Shinigami 2015-10-02 12:12
Tau ir rašo, jei tu nori paruošti specialistus Lietuvos ūkiui, tai siusk juos į kolegijas, o ne į universitetus. Nes Universitetai ne ugdo specialistų darbui, jie ugdo specialistus tos srities tobulinimui.
O kaip fizikas išras nauja formulę ar patobulins sena jei nežinos iš kur atsirado ta sena formulė? Todėl tau visi ir sako UNIVERSITETAI UGDO TEORETIKUS TEORIJŲ TOBULINIMUI, o ne kaip stulpą pastatyti, kad jis dėl savo svorio nenuvirstu. To moko KOLEGIJOS ir kitos profesinės mokyklos.
Nojus 2015-10-02 12:12
Informaltui.
Yra fizikai ,yra inžinieriai.Taip.
Bet jie rengiami pirmuose kursuose vos ne pagal vieną kurpalių.
Inžinierius jau mokymo įstaigoje turi būti mokomas dirbti su materija.Ko vertas inžinierius gamybinėje įmonėje,jei universitete išklausė tik teorijos kursą?
Shinigami 2015-10-02 12:14
O tau turi būti atjungtas internetas, nes rašai NEŽINODAMAS KĄ RAŠAI.
Nojus 2015-10-02 12:17
Nemalk shudo.Kolegijos irgi nemoko,ir profkės nemoko.Iš visur išleidžiami teoretikai.Kitaip ir būti negali,nes dėstytojai patys nemoka nieko sukurti ,todėl ir bezdi mokymo įstaigose,o neina į verslą kur uždirbtų žymiai daugiai.
Dėl TEORIJŲ TOBULIMO.
Atleiskite,ar Lietuvai reikia tiek daug "TEORIJŲ TOBULINTOJŲ" specialybės absolventų?
Ar jūs iš viso suprantate ką pasakėte?
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Dėstytojai pateko į socialinį užribį: gelbėjant juos nuo visiško skurdo VU prie algos mokės ir pašalpas