Pietų Korėjos eskadrinis minininkas pavijo piratų užgrobtą tanklaivį (8)
Vakar Seulo vyriausybės atstovas pranešė, jog Pietų Korėjos karinio laivyno eskadrinis minininkas pavijo ir persekioja Somalio piratų užgrobtą supertanklaivį.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pietų Korėjos eksploatuojamas Singapūrui priklausantis tanklaivis "Samho Dream", galintis gabenti daugiau kaip 2 milijonus barelių neapdirbtos naftos, buvo užgrobtas sekmadienį, jam plaukiant iš Irako į Jungtines Amerikos Valstijas. Teigiama, jog jo gabento krovinio vertė - 170 milijonų dolerių. Šis užgrobimas patvirtina naujausias tendencijas, jog piratai pradėjo taikytis didesnio grobio.
"Eskadrinis minininkas "Chungmugong Yi Sun-shin" tanklaivį "Samho Dream" pavijo antradienį naktį 1:20 a.m. Korėjos laiku. 4500 tonų tonažo karinis laivas seka piratus nuo jų nutolęs maždaug 30 mylių [48km] atstumu", , teigė Pietų Korėjos gynybos ministerijos atstovas.
"Chungmugong Yi Sun-shin" klasės eskadrinis minininkas apginkluotas ginklais, kuriais jis gali sunaikinti 32km atstumu esančius taikinius. Kartu su savimi jis taip pat gabena "Lynx" klasės karinį sraigtasparnį. Pietų Korėjos pareigūnai patvirtino, jog kariškiams pavyko pavyti link Somalio krantų plukdinamą tanklaivį, tačiau konkretaus veiksmų plano nekomentavo. Adeno įlankoje ir Indijos vandenyne kursuojantiems laivams apsaugoti skirtas minininkas šiame regione buvo dislokuotas dar praėjusiais metais.
Visas tanklaivio ekipažas - penki Pietų Korėjos ir 19 Filipinų piliečių - buvo paimtas įkaitais. Užgrobimas įvykdytas Indijos vandenyne, maždaug 1560km atstumu nuo Somalio krantų. Laivo operatorius kompanija "Samho Shipping" paneigė gandus, jog jų atstovai buvo susisiekę su piratais, pabrėždami, jog derybų dėl įkaitų išlaisvinimo kol kas dar nepradėjo, kadangi kol kas su ekipažu susisiekti nepavyksta. Krovinio savininkas - JAV Teksaso valstijoje įsikūrusi kompanija "Valero Energy Corp".
Didėjantis piratų aktyvumas draudimo kompanijas privertė padidinti laivų draudimo įkainius. Kai kurie laivai vietoj plaukimo per Sueco kanalą pasirenka ilgesnį, tačiau saugesnį maršrutą, ir plaukia aplink Afrikos žemyną. Išpirkoms viso pasaulio laivininkystės kompanijos jau yra sumokėjusios dešimtis milijonų dolerių. Iki šiol tanklaivių užgrobimai pasitaikydavo retai, tačiau tikėtina, jog ši tendencija augs. Teigiama, jog šiuo metu Somalio piratų nelaisvėje yra apie 400 žmonių ir 26 kiti komerciniai ir privatūs laivai.